תחרות הצילום של שמורת הטבע יהודייה – הרגע שלי ביהודייה

תחרות הצילום של שמורת הטבע יהודייה הפיקה עשרות תמונות מרהיבות של טבע גולני משובח. דניאל לזלו זכה במקום הראשון, עם תמונה שהצליחה לתפוס בצבעוניות אדירה ובחשיפה ארוכה את מפל יהודייה נופל על סלעי הבזלת, כשמצדדיו פורח הרדוף הנחלים


הטבע בגולן מרהיב מאין כמוהו – מרבדי עשבייה צהובים, או ירוקים (תלוי מתי), חיות בר קטנות עד גדולות, פרחי בר נדירים ומדהימים ביופיים, נחלים זורמים ומפלים שוצפים. כל הדברים הללו נמצאים גם בתוך שמורת הטבע יהודייה, אולי השמורה המייצגת את הנוף והטבע בגולן בצורה הטובה ביותר.

בתחילת הקיץ האחרון, החליטו פקחי השמורה לצאת ביוזמה ראשונה מסוגה – תחרות צילום בה מטיילי היהודייה שולחים תמונות, למעשה את נקודת המבט שלהם על הטבע הגולני, כפי שנתפס בעדשת המצלמה שלהם, בביקור בשמורה. הרעיון עלה מכיוון שכל יום היו עולים הפקחים מהנחלים ומראים האחד לשני את התמונות שצילמו באותו יום – אם זו שפירית על חלוק נחל, אילנית שאוחזת בקנה המצוי, או נפילתם של מי הנחל מגובה המפל ונחיתתם על אבני הבזלת. אם רגעים כאלה מגיעים אל פתחנו כל יום, הם חשבו, תחרות הצילום תגרום למטיילים בנחל באמת להסתכל, לחפש, להתרגש ולתפוס את הרגעים הקסומים בשמורה, רגעים להם זוכים הפקחים כל יום.

התחרות נושאת הפרסים יצאה לדרך. כל מטייל שהגיע לשמורה, עבר בתחנת המידע ולצד טיפים לטיול בטוח והסבר על מסלולי הטיול, קיבלו גם הצעה להשתתף בתחרות הצילום. בכל עת שנתקלו הפקחים במטיילים עם מצלמה, שאלו אותם האם כבר תפסו את הרגע שלהם בשמורת הטבע. התמונות החלו לזרום, סרטנים ושפיריות, קיפודנים סגולים על רקע הגולן הצהוב, טיפות מים בנביעה של עין נטף, מטיילים נהנים בבריכות השמורה, כל תמונה יפה יותר מהשנייה – איך ייבחרו הזוכים?!

למזלנו, חנוך טל, מנהל השמורה, הוא אדם מסודר. כל התמונות הועלו לפורמט שנשלח לכל עובדי השמורה ופקחי האזור. הבחירות שנשלחו אליו חזרה הוכנסו לתוך טבלת אקסל שקבעה את המקומות הראשונים. כך נקבע, שבמקום השלישי זכתה אמונה לוי, בתמונה שהציגה את פריחת הקיץ על רקע הכפר העתיק יהודייה ונופי הגולן. אמונה קיבלה הדפסת ענק של התמונה על קאפה, כך שפיסה מהגולן תמיד תהיה אצלה בבית. במקום השני, זכתה אלינה הלפרט, שצילמה את עין נטף נובע מול קרני השמש. אלינה זכתה בנוסף בכבוד בספר טבע וטיולים.

ובמקום הראשון, בתמונה שהצליחה לתפוס בצבעוניות אדירה ובחשיפה ארוכה את מפל יהודייה נופל על סלעי הבזלת, כשמצדדיו פורח הרדוף הנחלים, זכה דניאל לזלו. הזוכה הראשון של תחרות הצילום בשמורת הטבע יהודייה אי פעם קיבל מאתנו מנוי זוגי שנתי לאתרי רשות הטבע והגנים. כך יוכל להמשיך ולתפוס רגעים קטנים וקסומים של טבע ארץ-ישראלי משובח.

בשמורת יהודייה, מזמינים את כולם להגיע ולהתרשם מהנופים וההפתעות הקטנות הנקרות בפנינו בשבילי הטיול בכל עת ולצרוב את המראות – במצלמה, בזיכרון, או בלבבות.

בתמונה:  דניאל-לזלו-מקום-ראשון-תחרות-צילום-יהודיה

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?