קפה בהיכל לאן…

השמועות אומרות כי מפעיל “קפה בהיכל”, שבאולם התרבות, מבקש לשחררו מהסכם ההפעלה, שחתם עם המתנ”ס, לפני כשנה. מסתבר כי ב-1.4, בית הקפה ייסגר והמתנ”ס נערך למכרז חדש.


דני אלפסי

למען האמת, לא הופתעתי. כל מי שעוקב בפייסבוק, נחשף למבול של ביקורת והשמצות, כאילו מדובר “בעסקה” שיש בה מהלכים לא ציבוריים, לא חוקים ואפילו פליליים. השאלה שריחפה באוויר הייתה כמה זמן יוכל המפעיל לספוג עלבונות והשמצות, כשהעסק בשלבי התפתחותו הראשונים, לנקודת האיזון טרם הגיע וההפסדים מצטברים. אין לשכוח שמדובר במפעיל תושב קצרין ובעל משפחה. למרות שמדובר במספר מצומצם מאוד של כותבים בעניין זה בפייסבוק, הם מקפידים להמשיך בהשמצות שווא, בכל הזדמנות. לכן, החלטתי לבדוק את העניין ביסודיות.

מתברר שמנהל המתנ”ס, בגיבוי ההנהלה, לא רצו להסתפק במזנון פשוט באולם התרבות וכיוונו להקמת בית קפה, מודרני ויפה, בו יוכלו באי אולם התרבות לבלות בנעימים. מודל כזה נפוץ בכל אולם תרבות המכבד את עצמו. המהלך לא נועד להתחרות, או לפגוע בעסקים קיימים במרכז המסחרי, אלא לתת מענה טוב וראוי לבאי אולם התרבות. הכוונה הייתה ליצור מציאות תרבותית בה ניתן ליהנות מקפה טוב, עוגה/מאפה, סלט לפני/אחרי סרט, הצגה, כנסים והשתלמויות. הדבר נכון, לאור העובדה ש”פרנצוק” ו”בלוברי” סגורים בשעות הערב. כאמור, מנהל המתנ”ס, בגיבוי ההנהלה, החל לפעול למימוש מהלך זה ולהלן השתלשלות העניינים.

פרסום ראשון נעשה בפברואר 2016 והדרישה הייתה מפעיל בית קפה בזכיינות, כעסק פרטי לכל דבר ועניין. למכרז זה לא הייתה היענות. גם לפרסום השני, מתאריך 4.3.16, לא נענו.

ההנחה הייתה כי החשש מגודל ההשקעה, לצד דרישות לעיצוב הלובי על ידי מעצב פנים ורכישת ריהוט, ציוד ומכונות בסטנדרט גבוה היו גורם מרתיע. פרסום שלישי נעשה ב-9.2016 וגם הפעם לא היו מועמדים. גם אם היו מתעניינים, שאלו שאלות וקיבלו פרטים ראשוניים ואפילו קנו את מעטפות המכרז, בסופו של דבר, לא הציגו מועמדות.

מפעיל באחוזים

על רקע חוסר ההיענות לתנאי המכרז, החליטה הנהלת המתנ”ס לתת למנהל המתנ”ס גיבוי להפעיל את בית הקפה באופן עצמאי, ללא זכיינות. לכן הפרסום הרביעי, ב-9.6.17, נעשה במדור “דרושים” לאיתור מפעיל כשכיר. גם הפעם לא היו מועמדים.

חוסר ההיענות המתמשך הביא לחיפוש מפעיל באחוזים, דהיינו רוב ההשקעה תיעשה על ידי המתנ”ס, בכל הקשור לעיצוב הפנים, ריהוט, ציוד קבוע ומכונות. המפעיל יישא באחריות לגיוס עובדים ולשכרם וידאג לרכישת כל הציוד השוטף – כלי הגשה, חומרי גלם וניקיון. לכל צד תהיה זכות יציאה, בהתראה של חודש והתשלום ייקבע בטבלת אחוזים שאין צורך לפרטה. הבסיס לטבלה זו הוא חישוב הפער בין הפדיון בניכוי עלות חומרי הגלם, כמקובל בעיסקאות רבות מסוג זה. טבלת האחוזים שנקבעה נותנת למפעיל עידוד לפעול להגדלת המחזור הכספי כל חודש בהתמדה. ככל שהמחזור עולה, אחוז הניכוי  מהפדיון יורד, בהתאם למוסכם.

למתנ”ס ניתנה הזדמנות להפעיל את בית הקפה על פי העקרונות שקבע וברמה הנדרשת. תמיד תהיה לו האפשרות לסיים את ההתקשרות, אם המפעיל חורג מהתחייבויותיו והשקעתו עשויה להיות מוחזרת תוך שנתיים וחצי (תמורה מדהימה). זאת ועוד: לצד הכנסה חודשית, יש חיסכון של כ-60,000 ש”ח בגין, הוצאות ניקיון אולם התרבות ואגפיו. דבר שהוטל על המפעיל בהסכמה.

על פי עקרונות אלה, פורסם ב-1.9.17, מכרז חמישי והפעם, לאיתור מפעיל באחוזים. גם הפעם לא היו מועמדים ולכן ניתנה הארכה נוספת בפרסום השישי, מתאריך 8.9.17. הפעם, המפעיל הנוכחי הגיש מועמדות, אבל היה מועמד יחיד ולכן פורסם שוב המכרז ב-22.2.18 וב-29.12.18 וגם בהם היה מועמד יחיד.

לשים קץ לתופעה

ההשתלשלות הנ”ל הובאה כאן כדי להמחיש לציבור כי ניתנה לכל התושבים הזדמנות להשתתף במכרז ולהגיש מועמדות. תהליך מימוש המהלך נמשך כשנתיים, כשעו”ד המועצה מעורב בכל השלבים ופועלים על פי הנחיותיו. הסכם ההפעלה נחתם רק ב-3.10.18. על כן, אין ליחס לעסקה זו שום טענה על הליך לא חוקי. הכול נעשה בשקיפות ובהליך ציבורי נאות. תשלומי הארנונה, החשמל והמים נשארו באחריות המתנ”ס והם מנוכים מהאחוזים של המתנ”ס, שהרי מדובר במפעיל באחוזים ולא בעסק עצמאי קלאסי.

מצער לחוות תופעה חמורה של פגיעה בתושב קצרין, במשפחתו ובפרנסתו, רק כי הוא נחשד בעיני מישהו כמקורב. יותר מצער שאף פוליטיקאי לא יצא בקריאה לחדול מהפגיעה במפעיל.

יתרה מזאת, הבדיקה שעשיתי יכולה הייתה להיעשות  על ידי כל פוליטיקאי, במיוחד מאלה שהמתלוננים נמנים עם תומכיהם. להם יש סמכות ונגישות לכל המסמכים ולכל הנוגעים בדבר. הם היו חייבים לפעול לשים קץ לתופעה אומללה זו. העיקרון “לעשות הכול למען התושב” נושא בחובו גם את העיקרון לעשות הכול כדי לא לפגוע בתושב קצרין, שנותן שירות לציבור.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?