קייטנת סבתא-סבא

אוגוסט מתקרב, המסגרות המוסדיות מסתיימות ונסגרות וקייטנת סבתאסבא פותחת את שעריה. אשרי הנכדים שזוכים


חודש אוגוסט מתקרב, מסגרות הגנים, הפעוטונים ובתי הספר מסתיימות. קייטנות סבתאסבא פותחות את שעריהן. אשרי הילדים והנכדים הזוכים לקייטנות סבתאסבא.

יצאנו לשטח לפגוש סבתות וסבים, ילדים ונכדים. ראיינו אותם ושאלנו מה מייחד את קייטנת סבתאסבא. מהן הציפיות של הילדים מהוריהם בתקופת הקייטנה ומה אומרים עליה הנכדים.

נתחיל עם הסבתות והסבים.

האמירה המשותפת לכולם הייתה: אנחנו מחכים לקייטנה הזו. הסיבות שאנחנו מחכים לה הן כמה: הזדמנות ליצור קשר עמוק יותר עם הנכדים. לא דומה שהייה של שבת, או ביקור קצר, לשהייה ממושכת. כאשר נמצאים יחד זמן ממושך, זו הזדמנות להכיר את הנכדים מזוויות שונות.

במידה שהנכדים מעט בוגרים, זאת ההזדמנות שלנו לספר להם על המשפחה, לשבת עם אלבומי תמונות. לשוחח אתם על דברים שחשובים לנו ורלוונטיים להם. לשחק אתם.

ההכנות לקראת הקייטנה מאתגרות אותנו. חשוב לנו שהקייטנה תצליח. משקיעים בה מחשבה מרובה, מה אנו רוצים לעשות בקייטנה. אילו דברים כיפיים נעשה.

אחת הסבתות אמרה שקייטנה לגילאי שלוש ומטה היא מקימת רק בשיתוף עם ההורים. ערך מוסף לקייטנות ממבט סבתאי: זאת ההזדמנות של בני הדודים להיות יחד. לפתח קשרים ולהרגיש משפחה אחת. עם סבא וסבתא משותפים

אחת הסבתות אמרה: “בכל קייטנה, אני חושבת על דבר אחד לפחות שיש בו ערך מוסף ערכי. משהו שמעניקים לזולת“.

ההיבט הכלכלי גם הוא עלה. יש ליצור מסגרת תקציבית. יש פעילויות יקרות ואם יש מספר נכדים, אנו שוקלים כיצד לתכנן את התקציב, באילו פעילויות חיצוניות להשקיע. חלק מהאתגר הוא לחפש מבצעים ורעיונות באינטרנט וגם שיח עם סבים וסבתות אחרים.

אחד הדברים שחזרו בראיונות הוא תאום ציפיות בין הסבתות והסבים לבין הנכדים. הסבים והסבתות פורסים את התכניות, מתאימים את הפעילות, בודקים אם יש השגות. יש שמתכננים את הקייטנה יחד עם הנכדים. יש שהנכדים מתכננים והסבתות והסבים משתדלים למלא את מבוקשם. המשותף לכל צורות התכנון הוא שאם יש בקשות מעבר לתקציב, הבקשה נדחית עם הסבר.

מאחר שלכל סבתא וסבא יש נכדים בגילאים שונים, יש המעדיפים לחלק את מפגשי הקייטנות לשניים ולכל קבוצת גיל, לתכנן קייטנה בהתאם. הסיבה: צרכים שונים. כאשר קיימת חלוקה גילאית, לסבים ולסבתות יש הזדמנות לתת יחס אישי לכל נכד. אם אין חלוקה גילאית, נעזרים בנוער בשעות הפעילות המכוונת.

הדובדבן שבקצפת

אחת הסבתות אמרה שקייטנה לגילאי שלוש ומטה היא מקימת רק בשיתוף עם ההורים.

ערך מוסף לקייטנות ממבט סבתאי: זאת ההזדמנות של בני הדודים להיות יחד. לפתח קשרים ולהרגיש משפחה אחת. עם סבא וסבתא משותפים.

כאשר הנכדים כבר נמצאים בקייטנה, הסבים והסבתות יוצרים גבולות, כמו עריכת שולחן ופינויו, זמן מסך, ניקיון וכדומה.

כששאלנו מה מרגישים הסבא והסבתא לאחר הקייטנות, כולם ענו: מלאוּת ונחת. הזדמנות נפלאה ליהנות מדור ההמשך.

מהו יחס ההורים השולחים את ילדיהם לקייטנות הסבים והסבתות? נכון, חודש אוגוסט הוא החודש הקשה. יש למצוא פתרונות לילדים.

אמרה לי אימא: “הקייטנה הזאת היא לא עוד בייביסיטר ששומרת על הילדים. אני יכולה למצוא לי בייביסיטר ולשלם לה ולא לשלוח את הילדים לקייטנת סבאסבתא. בשבילי, הקייטנה היא הדובדבן שבקצפת. אני שולחת את הילדים למקום בטוח, למקום שאוהבים להיות בו, זה מקום שהם יכולים להיות הם עצמם ואפילו להמציא את עצמם. קייטנת סבתאסבא מעצימה את ילדיי. כל פעם שהם חוזרים הביתה, הם מאושרים. המפגש עם הסבא והסבתא מחבר ביניהם. המפגש עם בני הדודים גם הוא חשוב. מעטות הפעמים שבני הדודים נמצאים יחד. זאת הזדמנות לבסס קשרים לטווח רחוק.

בעניין הגבולות, ברור לי שכאשר נוסעים לסבא ולסבתא, צריך לקחת בחשבון שחלק מהכללים שנשמרים בבית בקפידה, יתרופפו אצל הסבא והסבתא. למשל, זמן מסך, אכילת צופרים, שעות שינה. הקושי היחיד הוא שכאשר הילדים חוזרים מהקייטנה, עייפים אך מרוצים, לוקח לי זמן להחזיר אותם לשגרת הבית“.

דבר הנכדים

אין כמו להיות אצל סבא וסבתא. זה חופש אמתי. נהנים, מכייפים, אפילו אם בחלק מהזמן מתבטלים. זה זמן של המון פינוקים, חיבוקים ונשיקות. הנכדים מחכים לקייטנה הזאת בכיליון עיניים.

איך תראה קייטנת סבתאסבא בתקופת הקורונה? אם אין בריכה ואין לונה פארק ואין סדנאות כיפיות? ואין, ואין ואיןואולי עד אוגוסט, ייפתחו דברים מחדש? רעיונות ראשונים ששמענו: תחרות מאסטרשף, יצירת קולאז‘, סרט טוב

איך תראה קייטנת סבתאסבא בתקופת הקורונה? אם אין בריכה ואין לונה פארק ואין סדנאות כיפיות? ואין, ואין ואיןואולי עד אוגוסט, ייפתחו דברים מחדש?

רעיונות ראשונים ששמענו: תחרות מאסטרשף בין הנכדים. יצירת קולאזשל משתתפי הקייטנה. סרט טוב, אם לסבתא ולסבא יש מטע, או לשכנים, לצאת לקטיף. להכין מעדנים מהפרי.

כל מי שיש לו רעיונות שיכולים להעשיר אותנו בפעילויות לקראת קייטנת סבתות וסבים בזמן קורונה, שיכתוב לנו. בתקופה זו, חשיבה יצירתית תעזור לכולם. בואו נעשה בנק רעיונות ונפרסם אותם במדור שלנו.

נסכם ונאמר: קייטנת סבתא סבא זו קייטנה נהדרת ומבוקשת. מצריכה הכנה ויצירתיות. קייטנה שיכולה להעצים את הנכדים. ילדי הסבתות והסבים צריכים לקחת בחשבון שכללי הבית אצל הסבתא והסבא הם מעט שונים ויש להתגמש לכמה ימים. הנכדים שהם הנהנים לא ישכחו לפרגן לבני הדודים ולומר תודה גדולה על ההשקעה הגדולה שהסבתא והסבא משקיעים.

את הרעיונות לקייטנת סבתא סבא שלחו למיילים המצוינים בראש הכתבה. מודות מראש על שיתוף פעולה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?