על שלושה דברים

על שלושה דברים מדינת ישראל עומדת: על היהדות, על הציונות ועל הדמוקרטיה. שלושה שהם משלב איתן. תוציא אחד מהםהבניין כלו בסכנה


על שלושה דברים מדינת ישראל עומדת: על היהדות, על הציונות ועל הדמוקרטיה. אין כל סתירה בין המרכיבים הללו. הם משלימים זה את זה ואם נשכיל לחזק ולטפח אותם, נבטיח את ביתנו הלאומי כבניין עדיעד. אולם אם ניטול, חלילה, אחד מן האדנים הללו, נסכן את הבניין כולו.

המהפכה המשטרית היא איום של ממש על הדמוקרטיה הישראלית. אין דמוקרטיה שאינה מדינת חוק, שהכול כפופים בה לחוק, שהכול שווים בה בפני החוק, שיש בה הפרדת רשויות עם איזונים ובלמים, שיש לה מערכת משפט חזקה, עצמאית ובלתי תלויה. כל אלה ייעלמו, אם תיושם, חלילה, המהפכה המשטרית. האיום על הדמוקרטיה הוא איום קיומי על מדינת ישראל.

יש בעיות במערכת המשפט הישראלית. יש בה יתר אקטיביזם שיפוטי; התערבות בנושאים ערכיים שבית המשפט אינו צריך להתערב בהם. יש בחברה הישראלית מִשפוטיתר, שלעתים תוקע מקלות בגלגלי העשייה ופוסק פסיקות דיכוטומיות של אסור או מותר, במקום שיש להשאירו לשיח חברתי ופוליטי, לפשרות ולהסכמות. הייתה גם בעיה של מונוליטיות אידאולוגית בבית המשפט העליון, שנפתרה מאז השינוי המבורךתיקון סער ב-2008, שחייב הסכמה בין הצדדים בוועדה למינוי שופטים והביא לאיזון בין שופטים אקטיביסטיים לשופטים שמרנים. זו הדוגמה לדרך שבה צריך להתמודד עם הבעיות במערכת. דרך ההידברות וההסכמות הרחבות.

כשיש כאב ראשעריפת הראש אינה פתרון. המהפכה המשטרית היא עריפת הראש, היא שפיכת התינוק עם המים. משמעותה היא הפיכת הרשות השופטת לזרוע של הממשלה, השולטת בלאו הכי בכנסת. אין אף דמוקרטיה בעולם הפועלת כך

מרוץ הרסני

כשיש כאב ראשעריפת הראש אינה פתרון. המהפכה המשטרית היא עריפת הראש, היא שפיכת התינוק עם המים. משמעותה היא הפיכת הרשות השופטת לזרוע של הממשלה, השולטת בלאו הכי בכנסת. אין אף דמוקרטיה בעולם הפועלת כך. לכל סעיף במהפכה המשטרית ניתן למצוא סעיף דומה בדמוקרטיה אחרת, אך שם הוא מאוזן ונבלם במכלול החוקים. השילוב הקטלני של כל סעיפי המהפכה, וזו רק הפעימה הראשונה שלה, יביא לרודנות הרוב, כמו ברוסיה של פוטין ובטורקיה של ארדואן.

אחד המסרים במאבק שלנו בשנות ה-90′, נגד הנסיגה, היה: “עקירת יישובים קורעת את העם“. גם היום, עקירת הרשות השופטת קורעת את העם. מדובר בלא פחות מעקירת הרשות השופטת, כרשות עצמאית. מרוץ האמוק של הדי-9, מרוץ של שכרון כוח ותאוות נקם, מרוץ מתוך אובססיה של לדרוס, לרמוס, להרוסהוא מרוץ הרסני שמרסק את החברה הישראלית.

יש לעצור את מרוץ האמוק הזה. יש לעצור את בליץ החקיקה המסוכן הזה. את המהפכה ההרסנית הזאת יש להמיר בהידברות על רפורמה קונסטרוקטיבית בהסכמה רחבה, על בסיס מתווה הנשיא. הרפורמה הזאת תהיה שונה מאוד מהמהפכה המשטרית.

במרבית הנושאים שעל הפרק, ניתן להגיע להסכמות ולפשרות. בנושא אחד, אסור להתפשרבכל הקשור לטוהר מידות, לניקיון כפיים. בנושאים הללואין פשרות. אין פשרה עם השחיתות; לא חצי חוק צרפתי ולא רבע חוק דרעי. בדיוק כפי שכל השופטים השמרנים, אגב, כולל אלרון, אם מבינים את עמדת המיעוט שלו, פסלו את חזרתו של דרעי לממשלה. כי מדובר בשופטים שמרנים, אך שופטים המחויבים לחוק, לצדק ולמשפט ולא אומריהן שייבחרו בידי השליט ויהיו מחויבים לו, על פי עקרונות המהפכה המשטרית.

החברה הישראלית נמצאת במצב מסוכן ביותר. מצב שבו על הגה השלטון נמצאים שורפי האסמים. גם בקרב המחאה יש שורפי אסמים, הגם שהרוב המוחלט של מאות אלפי המוחים רחוקים מכך. יש לגנות את האיומים באלימות

סוכת שלומנו

החברה הישראלית נמצאת במצב מסוכן ביותר. מצב שבו על הגה השלטון נמצאים שורפי האסמים. גם בקרב המחאה יש שורפי אסמים, הגם שהרוב המוחלט של מאות אלפי המוחים רחוקים מכך. יש לגנות את האיומים באלימות ואת האיומים בירידה מן הארץ, סרבנות והוצאת כספים מן המדינה. אין לנו ולא תהיה לנו ארץ אחרת! אין לנו ולא תהיה לנו מדינה אחרת! ואנו נאבקים על דמותה.

אל מול הדהרה לתאונת דרכים קטלנית, נעלה על נס את הערכים של ממלכתיות, של אחדות ישראל ושל אהבת ישראל, של חתירה להסכמה רחבה על רפורמה בונה, במקום המהפכה ההרסנית.

כתב אהוד מנור בשיר המולדת הנפלאללכת שבי אחריך“:

עם ערב הד קולנו יעלה,
מבוקר יום אלינו הוא יבוא

ופדיוננו יראה עד בוא ערבו,
מתי סוכת שלומך עלינו תיגלה?

נקוה שהד קולה של המחאה הפטריוטית, מחאת דגלי הכחוללבן, העולה מעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ, מדי מוצש, יקרב ויקדם את התגלות סוכת שלומנו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?