על כל גווניה ולכל העולם

בוגרת המחזור הראשון של תכניותגוונים“, בנופי גולן“, אוריה תותיה, בחרה לעסוק בעבודת הגמר שלה בדיוק בזהבתכניותגוונים“. מאמר המבוסס על עבודתה פורסם בכתב עת ביןלאומי העוסק בחינוך


עבודת הגמר של אוריה תותיה בחנה את ההיבטים החברתיים הקשורים לסביבת הלמידה החדשנית. במסגרת מחקר זה, בחנה אוריה כיצד משפיעה תכניתגווניםעל תחושת הלכידות החברתית של התלמידים

על אופיו וייחודו של בית הספר התיכוןנופי גולןבקצרין, שמעו רבים. תכניתגוונים“, שפועלת בתיכון זאת השנה השביעית, משנה את אופי הלימוד ומעלה את ביטחון התלמידים, את הישגיהם הלימודיים ואת תחושת השייכות. המחזור הראשון של תכניותגווניםהתחיל בספטמבר 2015 ומנה כ-50 תלמידים.

כחלק ממגמות בית הספר, והרחבות לחמש יחידות, בוחר חלק מהתלמידים לבצע עבודת חקר מקיפה. אוריה תותיה, בוגרת המחזור הראשון של תכניתגוונים“, בחרה לעסוק בעבודת הגמר שלה בתכניותגוונים“. השבוע, התבשרנו כי אותו המחקר התקבל לפרסום בכתב עת ביןלאומי מוביל בתחום החינוך.

עבודת הגמר של אוריה תותיה בחנה את ההיבטים החברתיים הקשורים לסביבת הלמידה החדשנית. במסגרת מחקר זה, בחנה אוריה כיצד משפיעה תכניתגווניםעל תחושת הלכידות החברתית של התלמידים. העבודה נעשתה בהנחיית דר עירית ששון, ראש יחידת מופ חינוך במכון שמיר למחקר“, אוניברסיטת חיפה וראש החוג לחינוך במכללה האקדמית תלחי.

לצורך המחקר, נוסח שאלון שהועבר לתלמידי טוי‘, שלמדו בתכניתגווניםולעמיתים שלהם, שלמדו בכיתות מקבילות בשכבה. עבור תלמידיגוונים“, כלל השאלון גם שאלות פתוחות, שמטרתן הייתה לבחון את תפיסות התלמידים ביחס להיבטים החברתיים הכיתתיים. במקביל לתהליך מחקרי זה, צוות המחקר של מופ החינוך בחן את דפוסי הלמידה השיתופית בכיתותגוונים“, בהשוואה לכיתות האחרות בבית הספר, באמצעות תצפיות בשיעורים ושאלוני דיווח של תלמידים.

המאמר, שהתפרסם כאמור בכתב עת ביןלאומי, מחבר את שני ההיבטים שנחקרו. בשלב ראשון, ממצאי המחקר מצביעים על ביטוי גבוה באופן מובהק סטטיסטית ללמידה שיתופית בכיתותגוונים“, בהשוואה לכיתות האחרות. בשלב השני, הממצאים מראים שהשתתפות בתכניתגווניםתורמת באופן מובהק סטטיסטית לתחושת הלכידות החברתית. תלמידיגווניםביטאו תחושות שייכות, סולידריות ותמיכה גבוהות יותר.

הכרה ביןלאומית

ניתוח תשובות התלמידים לשאלות הפתוחות הצביע על כך שהם פירשו את הלמידה השיתופית, והתיווך החברתי שהמורים יוצרים, כגורמי מפתח בהתפתחות תחושת הלכידות הגבוהה בכיתה. עבודת הגמר של אוריה נערכה בין השנים תשעזתשעח ואלו שנות איסוף הנתונים, כלומרעם המחזורים הראשונים של התכניתהמאמר מצטרף למאמרים קודמים שפורסמו, הנותנים חיזוק לעשייה החינוכית המיוחדת של תכניתגוונים“, בביהסנופי גולן“.

אוריה תותיה: “מאוד התרגשתי לשמוע על כך שהמאמר פורסם. לאחר שנכנסתי לאקדמיה, גיליתי עד כמה קשה לפרסם מאמר ושהדבר כרוך במעבר של שלבים רבים, עד הפרסום הסופי. זה מרגש וכבוד גדול להיות חלק מהתוצר ובתור בוגרת של המחזור הראשון של כיתתגוונים‘, זה מרגש אפילו יותראני שמחה לראות ולשמוע שכיתתגווניםמתפתחת וממשיכה לפרוץ גבולות, כפי שעשינו כולנו יחד, החל מהשנה הראשונה. הייתה לי הזכות לחבור בכיתה יב לדר עירית ששון, לנעם מלקינסון ולצוות המחקר הנפלא ולקחת חלק בתהליך“.

מנהלת ביהסנופי גולןבקצרין, הילי מרום: “אנחנו גאים מאוד באוריה ובמחקר שלה. כבר כתלמידה, חווינו את הרצינות שלה, המחויבות הגבוהה והמסירות לתחומים בהם היא עוסקת. אנו שמחים שהיא זוכה גם להכרה ברמה כזאת ומברכים אותה על כך. מרגש לראות כי לחדשנות הפדגוגית, שאנחנו מיישמים בנופי גולן‘, יש גם תהודה אקדמית והכרה ביןלאומית“.

יור דירקטוריוןנופי גולןוראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “הפדגוגיה החדשנית שפותחה בנופי גולןובכיתותגווניםמוכיחה כל פעם מחדש שהשמים הם הגבול. אני גאה באוריה ובתלמידינופי גולןהאחרים, שיוצאים לחיי הבגרות עם ארגז כלים עשיר לחיים. ההצטיינות יתרה של בית ספר תיכוןנופי גולןהיא במישור האזרחי וזהו ההישג העיקרי בעיניי. אני שמח שלמרות כל החששות והלחצים, יצאנו לדרך ב-2015, עם כיתותגווניםוהיום בוגרי התכנית כובשים פסגות, בדיוק כמו שחלמנו“.

סגן ראש המועצה האזורית גולן ומחזיק תיק חינוך במועצה, גל גפני: “‘נופי גולןעומד בחוד החנית של החדשנות הפדגוגית והיזמות בגולן. היכולת של כיתתגווניםלהעניק לתלמיד את תחושת האחריות ואת ערך הבחירה מאפשרת לתלמיד להפיק מעצמו יותר. זהו חלק מהמשימה המרכזית של בית הספר, להכין את התלמיד למאה ה-21. אנו גאים ומחבקים את ההנהלה, את הצוות והתלמידים וכמובן, את בוגרת המחזור הראשון, אוריה תותיה. יישר כוח והמשך עשייה ברוכה!”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?