“ניסטק” – מפעל שהוא בית

שירותי תכנון ועריכה של מעגלים אלקטרוניים. מה זה אומר? הלכתי לראות. ראיתי מפעל שמח, עובדים מחויכים, סביבת עבודה נקייה ומוקפדת ותחושה של בית


כמה פעמים שמעתם על שם של מקום שקיים בגולן ולא ממש ידעתם מה הוא אותו מקום. אצלי, מסתבר, זה קורה  די הרבה ובכל פעם, אני מופתעת מחדש לגלות תגליות מעניינות על הגולן ועל מה שיש לו להציע לתושבים. אני שמחה להכיר ולספר על מקומות שכאלה. מודעתדרושים עובדים בניסטק‘” עוררה בי סקרנות על המקום.

כדי לשמוע קצת יותר, נפגשתי עם נעמי אוזלבו, מנהלת משאבי אנוש ופרויקטים גדולים של החברה. מתברר שניסטקהיא חברה לתכנון וייצור מוצרי אלקטרוניקה. החברה נותנת שירותי תכנון ועריכה של מעגלים אלקטרוניים לחברות גדולות, לתעשיות ביטחוניות וגם לפרויקטים חסויים.

ניסטקנוסדה בשנת 1985, על ידי יצחק ניסן, תושב פתח תקווה, שם גם הוקם המפעל הראשון של החברה. עם השנים, החברה התפתחה ונרכשו מפעלים נוספים, בין השאר גם במעלות, שבצפון. חברי ילדות של ניסן, שגרים בגולן, שכנעו אותו לפתוח מפעל שלניסטקגם אצלנו. ניסן מספר שבהתחלה הוא לא לקח את העניין ברצינות, בכל זאת, רמת הגולן בשבילו הייתה מקום לחקלאים. חבריו היו מבין מקימי רמת מגשימים וזה מה שהכיר. אבל כשהחברים לא ויתרו וסיפרו לניסן שמפעל אלקטרוניקה בקצרין פשט את הרגל ומחפשים קונה, הוא הגיע לבדוק את העניין ברצינות. נפגש עם סמי בר לב, ראש המועצה המקומית קצרין דאז ועם אנשי מפתח נוספים בגולן והחליט ללכת על זה. בחזונו, כבר ראה קריית הייטק גדולה בגולן. החזון שלו היה הפיכת הגולן למרכז הייטק, רמת הסילקון של ישראל.

גדולים החולמים

בינואר 2009, נרכש המפעל באזור התעשייה והחל בתהליך של גיוס עובדים. נעמי נקראה לדגל. בשלב הראשון, גויסו חמישה עובדים. לאט לאט העסק הלך וגדל. כיום, בניסטק גולןיש 120 עובדים, כ-80% מהם תושבי הגולן והחזון הוא להכפיל את המספר. הגדלת המפעל עשויה להביא לפריצת דרך תעסוקתית בגולן ולקליטה רחבה של תושבים. לאחרונה, הונחה אבן הפינה להקמת המבנה החדש באזור התעשייה בקצרין, שיהיה גם מפעל וגם מרכז מבקרים, על שטח של 9000 מטרים רבועים. החברה כל כך מאמינה במקום שהיא מתעתדת להקים שם סניף של לשכה לתכנון ועריכת מעגלים אלקטרוניים עבור חברות סטארטאפ ומרכזי פיתוח, מהארץ ומהעולם.

נעמי, שהגיעה מניהול משאבי האנוש של החברה בפתח תקווה, מספרת לי שבהתחלה, זה היה נראה לה כמו חלום לא הגיוני, אבל גדולים החולמים שמאמינים בחזונם והחזון התגשם.

חדר הייצור רחב, עם מכונות חדישות. עובדים, לבושים במדי החברה, עסוקים בעבודה מדויקת. אני מקבלת הסבר קצר על מה שהם עושים ואז הולכת עם נעמי להכין קפה, בחדר האוכל של המקום. מפות משובצות על השולחנות משרות תחושה ביתית

הכניסה לניסטקמרשימה מאוד. רצפת פרקט ואולם קבלת פנים רחב. דליה כליפה, אשת האדמיניסטרציה של המקום, מקבלת את פניי בחיוך ומעניקה תחושה טובה למי שציפתה להגיע למפעל עם פועלים וידיים שחורות. מדובר במפעל אלקטרוניקה ולא מה שדמיינתי. חדר הייצור רחב, עם מכונות חדישות. עובדים, לבושים במדי החברה, עסוקים בעבודה מדויקת. אני מקבלת הסבר קצר על מה שהם עושים ואז הולכת עם נעמי להכין קפה, בחדר האוכל של המקום. מפות משובצות על השולחנות משרות תחושה ביתית. כשאני מתפעלת מחדר האוכל, נעמי מסבירה שהעובדים עובדים שעות רבות וארוחת צהריים מסודרת היא אחד התנאים החשובים בעיניה, כמנהלת משאבי אנוש ובכלל, היא מאמינה שהאווירה הטובה והמשפחתית והיחס החם לעובדים, עד לדאגה ממש לצרכים האישיים שלהם, הם מרכיב משמעותי בהצלחת המקום

בין השאר, בניסטק גולן“, מייצרים מערכות אלקטרוניות של רחפנים, בקרת צירים של רובוטים, מחשבים אישיים זעירים, תאורת בקרה למכונות הדפסה תעשייתיות, מצלמות טרמיות, ציוד תעופתי ועוד

בעודנו מכינות קפה, אני פוגשת איש נמרץ שמתעניין מי אני ואם אני מחוסנת. מסתבר שזהו רפי אבסוב, מנכלניסטק גולן“. אני משוחחת מעט עם רפי, כדי להיכנס לאווירת המקום והוא מספר לי בהתלהבות על המומחיות שלהם בהרכבת מוצרים אלקטרוניים ועל השירותים שהם נותנים ללקוחות הייטק מכל הענפיםתקשורת, רפואה, תחבורה ציבורית, תעשייה אווירית וצבאית. בין השאר, בניסטק גולן“, מייצרים מערכות אלקטרוניות של רחפנים, בקרת צירים של רובוטים, מחשבים אישיים זעירים, תאורת בקרה למכונות הדפסה תעשייתיות, מצלמות טרמיות, ציוד תעופתי ועוד. אי אפשר שלא להידבק בהתלהבות לשמע כל המוצרים המיוצרים פה אצלנו, בגולן, זו בהחלט גאווה.

ממחסנאי למנהל אגף

בחדר האוכל, בזמן ארוחת הצהריים, אני פוגשת את העובדים ורוצה לשמוע מהם קצת על מה שהם עושים ואיך השתלבו בניסטק“. אליעד לנדרר, בן 38, גר ביונתן, הוא מנהל אגף בחברה.

אליעד הגיע לניסטקבשנה הראשונה להקמתו. הוא היה אז בוגר ישיבת ההסדר בחיספין ולקראת סיום לימודי תעשייה וניהול, במכללת עמק הירדן. הוא חיפש עבודה בתחום לימודיו. החברה הייתה אז בחיתוליה בגולן ולא הייתה משרה שתאמה למידותיו. נעמי, שקיבלה את קורות חייו, התקשרה אליו, אמרה לו שצריכים אותו וביקשה ממנו להגיע לעבוד באופן זמני כמחסנאי, עם הבטחה שעם התרחבות החברה בגולן, גם הוא יקודם. אליעד הבין שיש פה משהו גדול. הוא התחיל ותוך שנה, הפך למנהל פרויקטים. כיום, אחרי עשור, הוא כבר מנהל אגף עם 30 עובדים.

אליעד: “זה מפתיע שיש מקום כזה בגולן. מבחינתי, המקום הזה הוא ציונות לשמה. יש פה משהו עצום. בא בן אדם שהשקיע פה הון ולא ידע מה יהיה עם ההשקעה שלו. זה נדיר בעיניי. האמת היא שבזכותניסטקנשארתי בגולן. כשסיימתי ללמוד, לא חשבתי שאצליח למצוא תעסוקה בתחום שלי בגולן ואומנם הייתי צריך להנמיך צפיות לגבי עצמי ולגבי העבודה בהתחלה, אבל בסופו של דבר, זה לגמרי השתלם.

אני מאוד אוהב את מה שאני עושה פה. יש בעבודה שלי כל הזמן אקשן, אתה אף פעם לא יודע איך יתחיל ואיך יסתיים היום ומה מחכה לך מחר, מבחינת התהליכים, המוצרים וגם התקלות. כל הזמן, יש חידושים. אני אוהב את האינטראקציה עם העובדים ועם הלקוחות, יש פה אנשים מעולים. התחלתי פה מלמטה ואני מאמין שיש לי עוד לאן להתקדם ולצמוח ואני מייחל לכך שהחברה תגדל ותתפתח וככל שיהיו יותר עובדים, כך ההיקפים יגדלו, יהיו יותר פרויקטים וכולנו נרוויח מכך“.

גם עבודה גם חברים

נטלי צייטלין, 46, מקצרין, אימא לשניים. עלתה ארצה ממוסקבה היישר לקצרין, לפני 12 שנה. מלשכת התעסוקה, הפנו אותה לעבודה בניסטקוהיא מראשוני העובדים במקום.

נטלי: “הייתי עולה חדשה, בקושי ידעתי עברית. מזל שהיו אתי עוד כמה עובדים דוברי רוסית. קיבלתי פה הכשרה מקצועית והתחלתי כמפעילת קו. אני מאוד אוהבת דיוק וחשובה לי תשומת הלב לפרטים הקטנים. העבודה התאימה לי. מצאתי את עצמי עובדת 12 שעות ביום ונהנית מהעבודה. אחרי שנה, הפכתי אחראית משמרת מצטיינת ואז, קיבלתי הזדמנות להתקדם יותר. היום אני כבר מנהלת את המחלקה שהתחלתי בה. מאוד הופתעתי ושמחתי שקידמו אותי. מאז שהגעתי לארץ, אני בעצם  פה ולאחרונה, אף קיבלתי אות הוקרה על 10 שנות עבודה. כמנהלת מחלקה, אני אחראית שהעבודה תתבצע כמו שצריך. אני גם מגבשת את צוות העובדים שלי ויודעת מה עובר על כל אחד, גם בפן האישי. המקום הזה הוא הבית השני שלי“.

רן עמרהגעתי לניסטקבלי להכיר הרבה אנשים בארץ. מצאתי פה חברים ומשפחה. יש פה אווירה טובה, הרגשה שדואגים לך. יש לי מנהלת טובה שדואגת לי ואחראית לקידום שלי. מצאתי גם עבודה וגם חברים לחיים

רן עמר, בן 27, הוא עולה חדש מדרום אפריקה, בן לישראלים שעברו לשם. הוא עובד כבר שלוש שנים בניסטק“, כיום בתפקיד מנהל פרויקטים.

רן: “הגעתי לארץ וחיפשתי עבודה. התחלתי פה בייצור, אבל השקעתי מאוד בעבודה ומהר מאוד התקדמתי להיות מנהל פרויקטים. אני אוהב לעבוד עם אנשים, אני בקשר עם הלקוחות, מקבל הזמנות, מטפל בכל הפרטים בפרויקטים שלי, דואג שהכול יזרום כמו שצריך. הגעתי לניסטקבלי להכיר הרבה אנשים בארץ. מצאתי פה חברים ומשפחה. יש פה אווירה טובה, הרגשה שדואגים לך. יש לי מנהלת טובה שדואגת לי ואחראית לקידום שלי. מצאתי גם עבודה וגם חברים לחיים“.

מקום שמייצרים בו קסמים

אני מתרשמת שניסטקהוא מקום חשוב מאוד, מאבני הפינה להפיכת הגולן למרכז הייטק שימשוך אחריו עוד חברות נוספות ויביא תושבים נוספים לגולן. רגע לפני שאני נפרדת מנעמי, היא מספרת לי שגם נערכים במקום סיורים ופעילויות לתלמידים סביב נושא האלקטרוניקה. היא מראה לי את ערכות הפעילות לילדים ומוסיפה שחשוב להם בניסטקגם להוסיף ערך לקהילה. שמחתי לגלות ולהכיר מקום חשוב ומשמעותי בגולן. אם אתם מחפשים עבודה, או סתם מתעניינים בגולן ובמקומות משמעותיים בו, כדאי לכם לעצור בניסטק“, באזור התעשייה בקצרין ולהכיר מקום שמייצרים בו קסמים, כי כל פיתוח של מוצר אלקטרוני בעיניי הוא קסם גדול.

מירב מערביבסיום היום המדהים הזה בניסטק‘, הלכתי עם תחושה שליוותה אותי במשך שבוע שלם, שקורה דבר מדהים בקצרין. יש לנו מפעל הייטק שמייצר מוצרים איכותיים לכל המדינה וזה כאן, אצלנו בבית!

מירב מערבי היא מנהלתמרכז הצעיריםבקצרין. “מרכז הצעיריםנותן שירות תעסוקה לתושבי קצרין ומנגיש עבורם משרות תעסוקה פנויות בקצרין ובאזור.

מירב: “לפני כמה שבועות, נעמי פנתה אליי וביקשה שאעזור לך לאייש מספר משרות בניסטק‘. הגעתי אליה למפעל לביקור ויחד הבנו שכתושבת שגדלה כאן בקצרין, מעולם לא ביקרתי במפעל ואיני יודעת באמת במהניסטקעוסק. אני בטוחה שאם תושבים יהיו שותפים לידע הזה, זה יקל על התושבים לשלוח מועמדות למשרה. באותו יום, נעמי ורפי ערכו לי סיור במפעל וראיתי מקום נקי ואסתטי, עובדים ועובדות מרוכזים בעבודתם, עובדים מחויכים, אווירה טובה ונעימה. ראיתי שהעובדים מסורים לעבודתם ומרגישים שהמפעל הוא ממש משפחה עבורם. משיחתי עם נעמי, הבנתי שתנאי ההעסקה של העובדים כאן הם מהגבוהים וכוללים אפשרויות קידום, קרן השתלמות, הזנה בחדר האוכל, ימי גיבוש וכיף לכל העובדים ועוד ועוד. אני חושבת שבמפעל אין זה ברור מאליו.

בסיום היום המדהים הזה בניסטק‘, הלכתי עם תחושה שליוותה אותי במשך שבוע שלם, שקורה דבר מדהים בקצרין. יש לנו מפעל הייטק שמייצר מוצרים איכותיים לכל המדינה וזה כאן, אצלנו בבית! התחושה הייתה מעוררת השראה וגאווה מקומית“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?