מכללת תל-חי תוביל את הקמת אוניברסיטת הגליל

המועצה להשכלה גבוהה החליטה: המכללה האקדמית תלחי תוביל את הקמת אוניברסיטת הגליל


המועצה להשכלה גבוהה אישרה השבוע את המלצות ועדת המומחים שהוקמה על ידי שרת החינוך, דר שאשא ביטון, שבראשה עמד פרופבני גייגר, ממכון ויצמן וכללה פרופסורים מאוניברסיטאות מובילות בישראל ואנשי ציבור להקמת אוניברסיטת הגליל בתלחי, על בסיס מיזוג בין המכללה האקדמית תלחי ומכון המחקר מיגל.

בשנת 2005, החליטה ממשלת ישראל על הקמת אוניברסיטה בגליל, החלטה שזכתה לתמיכה של כל ממשלות ישראל, לאורך השנים. שרת החינוך, דר יפעת שאשא ביטון, קידמה את ההחלטה שהוכנסה כסעיף להסכם הקואליציוני של ממשלת בנטלפיד והקמת הוועדה, אשר בחנה במהלך השנה האחרונה, היכן תקום האוניברסיטה ובאיזה מודל תפעל, תוך בחינת את כל החלופות האפשריות.

במשך שנים ארוכות, מכינה עצמה מכללת תלחי להפוך לאוניברסיטה. בין היתר, הקימה המכללה שלוש פקולטות: פקולטה למדעים וטכנולוגיה, ביחד עם מכון המחקר מיגל, פקולטה למדעי החברה והרוח ופקולטה לחינוך והוראה בקצרין, שהוקמה לאחר המיזוג עם מכללתאוהלו“. הפקולטות כוללות 15 תכניות לתואר ראשון ו-17 תכניות לתואר שני, מתוכן שש תכניות  מחקריות. בוגרי תלחי מתקבלים לתארים מתקדמים במוסדות מובילים בארץ ובעולם.

בשנת 2018, נחתם הסכם סינוף אקדמי בין מכללת תלחי למכון המחקר מיגל. תלחי ומיגל פיתחו עם השנים תשתית מחקרית נרחבת, הכוללת רשות מחקר ומעבדות המשתרעות על למעלה מ-13,000 מר וכוללות ציוד מחקרי מתקדם. לצד ההוראה, הסגל האקדמי עוסק גם במחקר ומוביל מחקרים מדעיים יישומים ייחודיים, איכותיים ופורצי דרך, שיביאו לפתרונות בריקיימא לבעיות מורכבות שהעולם מתמודד עמן בהווה ובעתיד. התוצאה היא מספר פרסומים גבוה במיוחד של מאמרים, מאת חוקרי תלחי ומיגל, בכתבי עת מדעיים וכן שיתופי פעולה ייחודיים עם התעשייה, לרבות הקמת חברות הזנק. במכון מיגל, קיים מסלול של הנחיית דוקטורנטים, בשיתוף עם אוניברסיטאות בישראל ולאורך השנים, הוכשרו בו עשרות תלמידים לתואר שלישי.

הקמת המכללה האקדמית תלחי ומכון המחקר מיגל ופיתוחם לאורך השנים הם ביטוי לשיתוף פעולה אזורי של חלוצים שהתיישבו בגליל העליון, בקריית שמונה ובהתיישבות הכפרית. עם ההכרה הרשמית במכללת תלחי, בשותפות עם מיגל, כבסיס להקמת אוניברסיטת הגליל, רוח תלחי תמשיך לשמש מצפן, שמול עיניה תרומה לצמיחת האזור עם איכות חיים גבוהה, בניית חברה חזקה, איכותית ואתית ברחבי הגליל כולו, על תושביו היהודים והערבים.

אנו נרגשים לקבל עלינו את המשימה להוביל את הקמת אוניברסיטת הגליל, שתהיה מנוע צמיחה לפיתוח כלכלי ודמוגרפי לגליל ולתושביו, למשיכת כוח אדם איכותי, להקמת מרכזי חדשנות, לפיתוח מגוון אפשרויות תעסוקה ולצמצום הפערים הגדולים בין המרכז והצפון. אוניברסיטת הגליל תפעל בשיתוף פעולה עם המכללות הנוספות בצפון ותממש, כחלק ממבנה האוניברסיטה, את הצעת המכללות להקמת בית ספר לתארים מתקדמים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?