מכון לאומי לחדשנות במזון

קרןביחד“, של משפחת סטלה ויואל קרסו, חברה למכללה האקדמית תלחי לטובת הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון


בין המכללה האקדמית תלחי ומשפחת קרסו מתקיימים יחסי שותפות ומחויבות ארוכישנים ההולכים ומתהדקים. בימים אלה, נחתם הסכם רשמי בין המכללה ובין קרןביחד“, הקרן המשפחתית של סטלה ויואל קרסו. במסגרת ההסכם, תתרום הקרן לבניית המכון הלאומי לחדשנות במזון, שייבנה בקמפוס מערב של המכללה וייקרא: “מרכז קרסו למדעי המזון“, (Carasso Center for Food Sience).

המרכז, בשטח כ-1,800 מר, במבנה בן שתי קומות, יכלול את המכון הלאומי לחקר המזון, לצד המרכז של החוג למדעי המזון במכללה. בטקס החתימה, השתתפו יור הקרן, יואל קרסו, מנכלית קרןביחד“, עתר רזי אורן, יור חבר הנאמנים של המכללה, זאב פלדמן, יור הוועד המנהל, אריק דיין, נשיא המכללה, פרופאליעזר שלו, מנכל המכללה, אלי כהן, חברי הנהלת המכללה ודר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון.

מכון המזון שיקום במכללה הוא חלק ממהלך אזורי מתמשך לעידוד צמיחה מכלילה בגליל: הוא מצטרף לפעילות המחקר שכבר קיימת בחוג למזון בתלחי ובמכון מיגל, מתחבר לפעילות עסקיתחברתית, שמוביל דר אראל מרגלית, במרגלית סיטי“, במרכז קריית שמונה, חממתפראש סטרט“, שגם יושבת בעיר, לפעילותגליליוםלחינוך מדעיטכנולוגי באשכול גליל מזרחי ועוד.

מכון המזון יביא לגידול כושר התחרותיות והייצוא של תעשיית המזון הישראלית, לעידוד כלכלה מעגלית וקיימות ולקידום תחום הפודטק, המתבסס על חדשנות טכנולוגית בתעשיית המזון, עם שמירה על איכות מוצר גבוהה והתייעלות. באמצעות המכון, יתקיים קשר הדוק עם התעשייה במגוון רחב של תחומים: שירותים, מופ, מחקרים משותפים, ייעוץ והכשרה מקצועית. המכון יציע מגוון שירותים לתעשייה, שחלקם הגדול ניתן עד היום בחול. זאת, באמצעות מתקן פיילוט, ציוד אנליטי וסנסורי מתקדם וכן צוות חוקרים ויועצים. כבר היום, המכללה מקיימת קשרים ענפים עם עסקים בארץ ועם מכוני מחקר בעולם. הקמת מכון המזון בתלחי תביא לקפיצת מדרגה בתחום.

מכון המזון הלאומי יופעל על ידי המכללה האקדמית תלחי, מכון המחקר מיגל, משרד הכלכלה, הרשות לחדשנות ושותף עסקי שגויס בימים אלה. המכון ישתרע על 1,800 מר ויכלול 800 מר של מבנה פיילוט תעשייתי, 340 מרמבנה מעבדת מחקר ו-660 מר שישמשו למבנה כיתות לימוד ומשרדים של החוג למדעי המזון במכללה. העלות הכוללת של המכון הלאומי לחדשנות במזון היא כ-30,000 מיליון שח.

מהלך לאומי

מנכל המכללה, אלי כהן: “הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון הנה חלק ממהלך לאומי כולל לקידום תעשיית המזון והפודטק בישראל כולה ובגליל בפרט, בעקבות החלטת הממשלה. מהלך זה הוא עוד צעד משמעותי ביצירת האקוסיסטם בגליל, לו שותפים, לצד המכללה, ומכון המחקר מיגל, גםמרגלית סטארט אפ סיטי גליל‘, חממת הפודטק Fresh’ Start’, מתחם מיקרו התעשייה בקריית שמונה ורשויות אשכול גליל מזרחי“.

באירוע החתימה על התרומה, אמר יואל קרסו: “כמשקיע חברתי, אני חש זכות ומחויבות לתמוך בהצמחת תשתיות שמאפשרות פיתוח כלכלי, בחיבור לנכסים שהגליל בורך בהם. פיתוח כלכלי שמשלים השקעה של המדינה וגורמים נוספים בחינוך מדעיטכנולוגי בגילאים צעירים יותר ויוצר תעסוקה איכותית ותעשיה מתקדמת בגליל ומעודדת צעירים,  יהודים וערבים, לשמור את מרכז חייהם בו“.

דר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון בתלחי: “תעשיית המזון היא אחת התעשיות המשמעותיות בישראל. לתעשייה זו פדיון של כ-50 מיליארד שח ומועסקים בה כ-60 אלף עובדים בכ-1000 מפעלים, למעלה ממחציתם קטנים, או זעירים. תעשיית המזון מתאפיינת בתהליכי ייצור מסורתיים ורמת חדשנות נמוכה, המובילים לרמת פריון נמוכה, ולחשיפה נמוכה של התעשייה לתחרות ולמגמות עולמיות. כמו כן, קיימת עלייה במודעות ובדרישות לאוכל בריא, עשיר בחלבון ולא מעובד. מכון המזון יספק את התשתיות הדרושות והייעוץ המקצועי, על מנת להתמודד עם הצורך בהעלאת הפריון וחיבור לטרנדים עולמיים של ייצור ברקיימא ומזון בריא וכן להטמעת חדשנות בתהליכי ייצור המזון ובמוצרי תעשיית הפודטק.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?