מהפכה של תקווה

משבר האקלים העולמי הפך להיות אחד האיומים הקשים בימינו ועבורהדורות הבאים לא בכדי בני הנוער ברחבי העולם מובילים את הקרב נגד ההתחממות הגלובלית


משבר האקלים מאיים על כולנומשבר מתמשך שהולך ומתעצם בשנים האחרונות. מדובר במשבר ששום חיסון לא יעיל נגדו ורק פעילות מסיבית שלנו, של כולנו  בכל הגזרות, תוכל לעצור אותו מלהמיט הרס על העולם כולומשבר האקלים.

צריך לזכור, משבר האקלים אמנם משפיע עלינואבל האיום שלו הוא בעיקר על הדורות הבאים, מאות ואלפי בני נוער מכל רחבי העולם כבר הבינו שזה הזמן לפעול. כלכלה, ביטחון, שלום  כל אלו חשובים מאוד, בטח עבור מדינת ישראל אבל אם יש משהו מאחד את כולם, ימין ושמאל, דתיים וחילונים, יהודים נוצרים וערביםהרי זו הדאגה לעתידנו, עתיד הכדור הכחול המופלאכי אין לנו עולם אחר.

הסיפור המדהים של הנערה גרטה טונברג משבדיה שהפכה להיות השגרירה העולמית, גם אם לא רשמית נגד ההתחממות הגלובלית, הוא ההוכחה שלא משנה הגיל אלא משנה המהותהרעיון והדרך. טונברג סיפרה בראיון עימה שנערך לפני כשנה וחצי: “כרגע אנו מתעלמים מפתרונות אקלים טבעיים, אנו מוציאים פי 1,000 יותר לסבסוד עולמי לדלקים מאובנים מאשר לפתרונות טבעיים”. בסרט קצר בכיכובה על משבר האקלים היא הוסיפה: “אנו חיים בתחילת הכחדה המונית והאקלים שלנו מתפרק. אבל אנחנו עדיין יכולים לתקן את זה. זה פשוט, עלינו להגן, לשחזר ולממן, כלומר, להגן על יערות טרופיים שנכרתים בקצב של 30 מגרשי כדורגל בדקה, לשחזר את האזורים הגדולים על פני כדור הארץ שנפגעו ולעצור את המימון של דברים שמשמידים את הטבע ובמקום זאת לשלם עבור פעילויות המסייעות לטבע”.

אין ספק שטונברג היא הלפיד שהולך לפני המחנה, אבל גם בני הנוער פה בישראל הבינו כבר שהמעבר לאנרגיה ירוקה הוא בלתי נמנע והכרחי על מנת לעצור את הפגיעה בדורות הבאים ובמיוחד בדור שלהם, ילדי דור ה-Z. בני הדור שנולדו כשהסמארטפונים והחיבור התמידי לאינטרנט מהווים חלק מרכזי מחייהם ומהתבגרותם ואף חלק מזהותם העצמית. אותו דור שהעתיק את המלחמות שלו אל הרשתות החברתיות, אותו דור שעצמאי כבר מגיל צעיר, הדור שמבין שאין מנוס ממעבר לאנרגיות ירוקות ובתוכן אנרגיות רוח ושמש שמהוות את עיקר האנרגיה החלופית לאנרגיה המזהמת שכל כך הורגלנו אליה.

בפורום דאבוס לפני שנה הישירה טונברג מבט לעשרות ממנהיגי העולם שנכחו במקום ואמרה: “אנו דורשים כי בפורום השנה, המשתתפים מכל החברות, הבנקים, המוסדות והממשלות יפסיקו מיד את כל ההשקעות בחיפוש ומיצוי דלקים מאובנים, יפסיקו מיד לסבסד אותם וייפטרו מהם באופן מיידי ומוחלט.אנחנו לא רוצים שהדברים האלה ייעשו עד 2050, 2030 ואפילו לא 2021, אנחנו רוצים שזה ייעשה עכשיו – כמו עכשיו. אנו מבינים ויודעים היטב שהעולם מסובך ושמה שאנחנו מבקשים עשוי להיות לא קל. אך גם משבר האקלים מסובך ביותר, וזהו מצב חירום. במצבי חירום צריך לצאת מאזור הנוחות ולקבל החלטות שאולי אינן נוחות או נעימות במיוחד. בואו נהיה ברורים – אין שום דבר קל, נוח או נעים באקלים ובמצב החירום הסביבתי. אנו קוראים למנהיגי העולם להפסיק את ההשקעה במשק הדלקים המאובנים שנמצא בלב ליבו של המשבר הפלנטרי הזה. במקום זאת, להשקיע את כספם בטכנולוגיות קיימות, במחקר ובשיקום הטבע. רווח לטווח קצר לא אמור לנצח את יציבות החיים לטווח הארוך” .

העולם וגם מדינת ישראל משתנים בצורה דרמטית בשנים האחרונות, הזיהום: מכלי רכב מפעלי תעשיה ואמצעי זיהום אחרים שנעשים על ידי האדם מכלים כל חלקה טובה. עכשיו, ממש עכשיו, זה בדיוק הזמן לעבור לאנרגיות ירוקות שטובות לכולם, לא רק עבור הדור שלנו אלא גם ובעיקר עבור הדורות הבאים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?