לכבוד ט”ו בשבט, קריאה לנטיעת עצים ושיחים צופניים

בפרויקט משותף למועצת הדבש וקק”ל לט”ו בשבט – יינטעו ברחבי הארץ מעל 500 אלף עצים ושיחים צופניים, והתושבים נקראים להרבות בנטיעת צמחים צופניים, במטרה להציל את הדבורים האחראיות על קיומם של רוב הגידולים החקלאיים בארץ


בחודש הקרוב עם פתיחת חגיגות ט”ו בשבט, יינטעו מעל 500 אלף עצים ושיחים צופניים מזן אקליפטוס, חרוב, שיזף ועוד, ברחבי הארץ, במסגרת פרויקט משותף של מועצת הדבש, קק”ל ודבוראי ישראל, להצלת ענף הדבורים, זאת במטרה לתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ ובעקבות כך גם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, כשהסיבה הראשונה והעיקרית הינה חוסר בצוף – מזון לדבורים. המחסור בצוף נובע עקב התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל”ן, בצד צמצום האזורים החקלאיים ושטחי הבר.

זה אולי נראה מוזר, אך האדם שהצליח לטוס לירח ולייצר כלי נשק טכנולוגיים מתקדמים ופצצת אטום, לא הצליח להתחקות אחר הפעולה של האבקת הגידולים החקלאיים בטבע ובצמחי הבר. הדבורה הקטנה, היא שאחראית על רוב קיומם של הגידולים החקלאיים, כלומר, בכל פעם שאוכלים ירק או פרי יש לזכור, כי בגידולו מעורבת הדבורה הזעירה ולכן חובה להצילה! למען המשך ייצור מזון מהצומח בעולם!

מועצת הדבש והדבוראים בישראל קוראים לתושבי הרשויות השונות, לכוחות הביטחון ולכלל הרשויות במדינה ואזרחיה לקחת אחריות אישית על כל נטיעה, שתהיה זו נטיעה צופנית ולא עץ נוי, שאינו מספק צוף ואינו תורם לבעלי החיים ובעיקר לדבורים, שעיקר חשיבותן היא האבקת גידולי החקלאות!

הרצל אבידור, מנכ”ל מועצת הדבש אומר, כי בעולם קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים, “דבורת הדבש הינה בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע האחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם, לכן קיימת חשיבות מרכזית להתגייסות כוללת של כלל הגופים בישראל, כמו גם לכל אדם הפרטי בישראל לנטיעת צמח צופני בגינתו הפרטית ובנטיעות הקרובות בט”ו בשבט. כל צמח צופני שיינטע יסייע בייצור מזון לדבורי הדבש והמשך קיומם של החקלאות וייצור המזון,” אומר אבידור.

מיני האקליפטוס, לא רק מושכים אליהם דבורים בתדירות גבוהה ועוזרים במניעת הכחדתם, אלא גם אינם דורשים השקיה מרובה וחוסכים במים, בין המינים המומלצים:

אקליפטוס מצולע, אקליפטוס גביעני, אקליפטוס דיאלסי, אקליפטוס בהיר קליפה, אקליפטוס מקופל פרי, ואקליפטוס כתום. מיני עצים צופניים נוספים המומלצים לנטיעה: חרוב “בר” ישראלי, כליל החורש, סיסם הודי, ושיזף מצוי. לרשימה מלאה של הצמחים הצופניים, היכנסו לאתר מועצת הדבש – www.honey.org.il, ובתפריט האתר בחרו הדבורים > צמחי צוף ואבקה.

הנטיעות הצופניות לקראת ט”ו בשבט מתקיימות על רקע מאבק של הדבוראים בישראל בתמיכת ראשי רשויות, אקולוגים ובוטנאים מובילים בארץ, כנגד כריתת אקליפטוסים שמבצעת רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ. בחודשים האחרונים ביצעה רט”ג כריתות יזומות של כאלפיים עצי אקליפטוס בוגרים, רמי קומה. הדבוראים מתכוונים להמשיך ולהיאבק בפעולות הכריתה של רט”ג, עד שייפסקו לאלתר כל הכריתות המתוכננות ברחבי הארץ.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?