לוקחים את הפסולת לידיים

המעבר לניהול פסולת אזורי של הרשויות, על ידי אשכול גליל מזרחי, מביא לחיסכון כספי ולהשקעה גדולה בתשתיות. כעתמתכנן האשכול לקדם מענים לפסולת בניין וחקלאות


לפני שלוש שנים, הוקם מערך ניהול הפסולת האזורי של אשכול גליל מזרחי, כשמטרתו לתת מענה אזורי לאיסוף והטמנת הפסולת הביתית והגושית, ברשויות האשכול. השנה, מתוכנן המערך לקדם הקמת מענה לאיסוף וטיפול פסולת בניין ופסולת חקלאית. כך יינתן מענה הוליסטי לכלל סוגי הפסולת ותימנע השלכת פסולת בשטחים פתוחים וזיהום הסביבה.

מדוח הערכה, שביצע משרד הפנים בשנת 2020, עולה כי במעבר לניהול אזורי נחסך כסף רב לרשויות. על פי הנתונים, עלות שירותי האיסוף והפינוי של פסולת ביתית באמצעות האשכול, ירדה בכ-20% בממוצע לטון.

מדוח הערכה, עולה כי במעבר לניהול אזורי נחסכו כ-12 מיליון שח. על פי הנתונים, עלות האיסוף והפינוי של פסולת ביתית, ירדה בכ-20% בממוצע לטון. כמות הפסולת המדווחת ירדה בכ-25,000 טון, בעקבות בקרה ופיקוח קפדניים

כמות הפסולת המדווחת ירדה בכ-25,000 טון, בעקבות בקרה ופיקוח קפדניים. כך הצליח האשכול, בשיתוף הרשויות, לחסוך כ-12 מיליון שח באיסוף והטמנה.

מנהל האגף לניהול פסולת באשכול, חיים אלמליח: “המעבר לניהול אזורי מאפשר הפעלת מערך בקרה קפדנית ואמצעים טכנולוגיים, לפיקוח על תחום שהיה עד היום פרוץ ברוב הרשויות. טיפול אזורי בפסולת מהווה מכפיל כוח ומאפשר לנו להתמודד מול כל האתגרים העומדים בפנינו, במציאת פתרונות לטיפול בכל סוגי הפסולת“.

בשנתיים האלה, מימש האשכול סכום של 38 מיליון שח מתוך 50 מיליון שח, מכספיקולות קוראיםשל המשרד להגנת הסביבה ובאמצעותם, שודרגו כל הרשויות בכלי אצירה והקמת מתקני מחזור, בינוי משטחי הצבה/מסתורים למכלי הפרדה, כלי צמה, מכונות טיאוט ועוד.

אלמליח: “הפעילות הזו אפשרה לרשויות פחות חזקות, שאין באפשרותן לרכוש ציוד לניקוי ושיפור חזות הסביבה, להיות באותה הרמה של רשויות חזקות“.

פסולת בניין וחקלאות

השנה, מערך הפסולת האזורי מתרחב וייקח אחריות גם על הפסולת החקלאית ופסולת הבניין.

אלמליח: “נקים מערך לטיפול בפסולת בניין, מבית הלקוח ועד למפעל המחזור, או אתר ההטמנה. נפתח מוקד טלפוני ונקים פריסה של תחנות מעבר אזוריות. יחד עם הרשויות והוועדות לתכנון ובנייה, נפקח לאן הפסולת הזו מועברת ונאכוף את התקנות. מדובר פה בשיפור משמעותי לאיכות הסביבה שכן עד היום, לא היה טיפול רשותי מלא וניתן פיקוח חלקי בלבד, כך שרבים מאתנו ראו את התוצאות, כאשר הפסולת הזו מושלכת לשטחים הפתוחים ומזהמת את הסביבה“.

בימים אלה, מגבש האשכול מענה אזורי בשיתוף עם כל המועצות האזוריות והמועצות המקומיות בהן קיימים משקים חקלאים למציאת פתרון קצה לטיפול בפסולת חקלאית, בתמיכת המשרד להגנת הסביבה.

מוביל תחום איכות הסביבה באשכול, סגן יור אשכול גליל מזרחי וראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה: “לאחר שהשגנו הישגים רבים בשיפור השירות והפחתת העלות הממוצעת, כעת, משימתנו המרכזית היא למצוא פתרון קצה קבוע לפסולת המעורבת. סגירת אתרתאניםהייתה מתבקשת ונכונה, אולם יחד עם זאת, היוותה מכה כלכלית קשה לכל רשויות האשכול. אנחנו חייבים להסכים על שטח בו נקים מתקן קצה, איכותי, מודרני ובעל חותמת סביבתית נמוכה, על מנת שנוכל להפנות תקציבים לנושאים חשובים“.

יור האשכול וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בןמובחר: “אני מודה לגורמים המקצועיים באשכול שמובילים את מערך ניהול הפסולת האזורי במקצועיות ולכלל הרשויות, על שיתוף הפעולה. ביחד עם הרשויות, נקדם במלוא המרץ הקמת מתקן קצה לפסולת המעורבת, כדי להביא פתרון ברקיימא וכלכלי“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?