לומדים את השגרה

כבר חודש ימים, שתלמידי בתי הספר חזרו ללמידה במוסדות החינוך, לצד המשך מוכנות לחירום ולתרחישים שונים. במוסדות רבים, קלטו גם את ילדי המפונים ואפילו מורים שהתפנו והצטרפו לצוותי החינוך בגולן, טעימה קטנה מתהליכי החזרה לשגרה ועל התחדשות

חודש ימים עבר מאז חזרו ילדי הגולן ללמוד בבתי הספר. על אף המחסור בכוח אדם ואתגרים נוספים, בתי הספר מצליחים להעניק לילדי הגולן מערכת החינוך רגועה ותומכת. אנו בשאיפה להאריך את יום הלימודים, במקומות בהם הוא קוצר, בהדרגה ובהתאם ליכולות.

ילדי הגיל הרך בגולן לומדים באופן מלא כבר תקופה ארוכה ועל כך הערכתנו ותודתנו לגננות, לסייעות, למטפלות ולתומכות ההוראה. בזכותכן, ילדי הגנים פועלים במגוון התכניות שתוכננו לשנה זו, בשגרת עבודה מבורכת.

במוסדות חינוך רבים בגולן, נקלטו תלמידים ממשפחות מפונות והם משולבים בצורה מיטבית וחמה כתלמידים מן המניין. פורום מנהלי בתי הספר בגולן אירח בשבוע החולף את אחת מהמורות המפונות שהשתלבה במערכת החינוך בגולן. דבריה, שריגשו את כל הנוכחים, חיברו את כולנו לחוויה של המפונים. ריגשה גם הוקרת התודה שהביעה על החום לו היא זוכה מצד צוותי החינוך בגולן.

חינוך טכנולוגי

לנוכח המצב הביטחוני והמגבלות על הוצאת סיורים, בשלב זה, חלק מסיורי הלמידה במסגרת תכנית “חול”ם גולן” נדחו. עם זאת, לימודי ההעשרה הטכנולוגית חוזרים לשגרה ובהם: תכנית “קדימה מדע”, בהובלת מירב שיינס, שזו לה השנה השלישית. תכנית ה-“STEM” מעודדת חקר, סקרנות, התנסות אקטיבית וטכניקות לימודיות חדשניות בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם. בתכנית STEM משתתפים השנה למעלה מ-200 תלמידים. תכנית “גשרים”, אותה מובילות החיילות מיחידה 8200, תחזור לפעילות כשהחיילות יתפנו מהמשימות המבצעיות של המלחמה.

החווה החקלאית באבנ”י אית”ן

בשל המגבלות הביטחוניות, לימודי החקלאות מתקיימים כעת בתוך בתי הספר, בהובלת אסנת אמיתי, מנהלת החווה וצוותה. התלמידים נהנים מהלמידה והפעילות, שהתקיימה גם בתקופת הלמידה ביישובים, שגם אליהם הגיע צוות החווה. לפני חנוכה, התלמידים זרעו זרעים של פרחי בר בגינות, בצורת מגן דוד. בתכנית השתלבו חוקרים מ”מכון שמיר למחקר” העוקבים אחר שימור פרחי הבר באזורנו. התלמידים הפיקו זרעים מתרמילי הצמחים, עקבו אחר מחזור החיים של כל צמח וכך למדו על צמחיית הבר המקומית. 

כמדי שנה, התקבלה השבוע, התרומה הנדיבה של פקעות הצבעונים ההולנדיים. התלמידים מטמינים את הפקעות בבתי הספר ומקבלים עציץ עם פקעת למעקב אחרי פריחת הצבעוני בבית, כשחלק מתלמידי כיתות ו’ משלבים את גידול הפקעות בתהליך חקר מדעי-חקלאי. במסגרת זו, הם חוקרים את הגורמים המשפיעים על התפתחות פרח הצבעוני, השפעה של מצעי גידול שונים ועוד. בימים אלה, הולכת החווה ומתפתחת במבני כיתות ובפיתוח סביבתי ואנו מקווים שבקרוב תתאפשר שוב למידה בחווה.

תרבות ישראל 

בנות השירות שבשגרה מלמדות את התחום, היו מגויסות מאז תחילת המלחמה לעזרת המפונים במלונות. לאחרונה, החלו הבנות לחזור לבתי הספר עם שיעורים, הצגות, מצגות, משחקים ועוד. בשבוע שעבר, עסקו הבנות עם התלמידים בנושא עשרה בטבת וערכה של אהבת חינם. באמצעות פאזל ענק, דימו התלמידים מפה עתיקה ועוד. מצגות וסרטונים עזרו לתלמידים להיכנס לאווירת תקופת חורבן בית שני והמלחמות בין הקבוצות בעם, שהובילו לחורבן, ועל אהבת חינם- כמענה מתקן ומרפא.

קהילה חינוכית לומדת

ביום ראשון הקרוב, תחל את פעילותה קהילת מחנכים חדשה, מכלל בתי הספר בגולן, שתעסוק בסוגיות השעה. הנושא שנבחר לפעילות הקבוצה בתקופה זו הוא: “שלומי כשלום עמי – השותפות הישראלית – איזו חברה נבנה ביום שאחרי?”. את התכנית מובילה מור שגיא וצוות “עיינות”, מהמרכז הקהילתי וניתן עדיין להצטרף אליה. הקהילה מיועדת לאנשי חינוך המעוניינים ללמוד ולהכיר תפישות שונות, תוך העמקת הזהות החינוכית, היהודית והישראלית.

מתחדשים

בשעה טובה, הוקמו בימים אלה חדרי מייקרים בארבעה בתי ספר בגולן. בחדרי המייקרים הושקע סכום של מיליון ש”ח, המגיע מתקציב ייעודי של משרד החינוך, הנכלל בהחלטת הממשלה לגולן. חדרי המייקרים מאובזרים בציוד טכנולוגי מתקדם, המאפשר למידה תוך התנסות ויצירה בהנחייתם של מורים שעברו הכשרה מתאימה. חדרי מייקרים נועדו לפתח אצל התלמידים את הסקרנות והיצירתיות גם בתחום הטכנולוגי ובכך להמשיך ולהוביל את ההתחדשות הפדגוגית בבית הספר כולו. שאיפתנו היא להקים חדרים מסוג זה בבתי ספר נוספים, בהמשך.

רישום לכיתות א’ ולגנים

בשבוע הבא, יחל תהליך הרישום לכיתות א’ ולגנים, לשנה”ל תשפ”ה. פרסום מסודר על תקופת ההרשמה ודרכי הרישום יפורסמו ב”שישי בגולן” בשבוע הבא וגם באתר המועצה. על מנת לאפשר להורים היכרות עם מגוון בתי הספר הנמצאים באזור הרישום, יזמו מנהלי בתי הספר ימי חשיפה לבתי הספר השונים. מודעה משותפת של בתי הספר על מועדי המפגשים מתפרסמת בגיליון זה ובמדיות הדיגיטליות של המועצה. 

תודה והערכה לכלל צוותי החינוך בגולן על עשייתם החינוכית.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?