לאמץ כ(לב) – מאמצים בבית את כלבי הגליל המזרחי

קבלו אומץ לאמץ כלב מכלביית השירות הווטרינרי האזורי ותיהנו מהמון ערכים מוספים


כ=לב, בתוך המילה כלב נמצאת המהות והמשמעות של החיה המדהימה הזו, שהיא כולה לב. אהבה של כלבים הנה אהבה שאינה תלויה בדבר ואימוץ כלב טומן בחובו ערכים מוספים רבים. כך, למשל, פעולת ליטוף הכלב ידועה כמורידת קצב לב ולחץ דם. כמו כן, ידוע כי בעלי כלבים סובלים פחות מדיכאון ועצם הוצאת הכלב לטיול מאפשרת התאווררות חשובה לבעליו. האהבה שכלב מעניק גורמת לגישה חיובית יותר לחיים ואפילו ההתבוננות בכלב גורמת לשחרור הורמון האוקסיטוצין במוח, דבר הגורם להרגשה טובה.

לפיכך, הבחירה להכניס כלב הביתה גדושה בכל טוב, אולם במקביל, צריך להדגיש כי גידול כלב דורש אחריות, זמן פנוי ופנאי רגשי, על מנת להשיב לכלב על אהבתו כלפי בעליו.

פגשנו את דוקטור רועי דוידסון, מנהל השירות הווטרינרי של אשכול גליל מזרחי, לשיחה בנושא אימוץ כלבים.

לדברי דוידסון, רוב הכלבים המיועדים לאימוץ, השוהים בכלביית האשכול בצפת, נמצאו משוטטים ללא בעלים, באזור הגליל המזרחי והגולן, ללא בית חם וכמובן, ללא אהבה. הכלבים, נאספים ברחובות, לעתים כתוצאה מנטישה, כשחלקם נולדו לבית שלא מעוניין בהם. לאחר הגעתם לכלבייה, על ידי פקחי השירות הווטרינרי, הם עוברים בדיקה רפואית ומקבלים טיפול ראשוני, כמו גם חיסונים, טיפולים מונעים וסימון עם שבב.

דוקטור, איך מתאימים כלב לבית?

דר רועי דוידסון: “מתאם האימוץ בוחן את מידת ההתאמה לבית. מהצד של הכלב: נבדקת התאמה התנהגותיתבודקים את האופי של הכלב, התאמתו לאימוץ, אם הוא מסתדר עם כלבים וחתולים, רמת הווקאליות שלו, אנרגטיות, גודלו, אופיו ותכונות נוספות. מהצד של הבית המאמץ: שואלים על מספר חדרים, גודל בית, אם היה כלב בעבר וכיוצא באלה.

למרבה הצער, ישנם בכלבייה גם כלבים שהיה להם בית, אך בעליהם ויתרו עליהם ולא רוצים אותם יותר, מכל מיני סיבות. לאחר תקופת תצפית, הנדרשת בחוק, מנסים להתאים לכלב את הבית הכי מתאים לו ואינדיקציה להצלחת האימוץ היא שהכלב לא מוחזר לכלבייה“.

דר רועי דוידסון: אנחנו לא שמים כל כלב בתא נפרד. הדבר פסול בעינינו. אנו מאמינים ויודעים שהכלבים רוצים להיות יחד. כלב זו חיה חברתית. בהיסטוריה הכלבים חיו בלהקות. כשכלבים חיים ביחד, זה מוריד את סף החרדה שלהם

ספר על התנאים בהם שוהים הכלבים בכלבייה בצפת

שיטת הפעילות של הכלבייה שלנו היא מיוחדת במינה ופועלת אחרת מרוב הכלביות. השיטה נקראת group housing – דיור קבוצתי. אנחנו לא שמים כל כלב בתא נפרד. הדבר פסול בעינינו. אנו מאמינים ויודעים שהכלבים רוצים להיות יחד. כלב זו חיה חברתית. בהיסטוריה הכלבים חיו בלהקות. כשכלבים חיים ביחד, זה מוריד את סף החרדה שלהם, מפתח יכולות רוגע, יכולות התנהגות גבוהות ורגישות גבוהה“.

בל האירה את הבית

איך ניתן לאמץ?

דר דוידסון: “ניתן להתקשר למוקד השירות הווטרינרי האזורי ב-8451*, לבוא לכלבייה, להתרשם ולבחור את הכלב המתאים לכם. כמו כן, פעם בחודש, מתקיים יום אימוץ דיגיטלי, בו אנו מציגים את הכלבים המחכים לאימוץ בשידור חי בדף הפייסבוק שלנו“.

כמה עולה לאמץ כלב?

עלות סל אימוץ הנה 500 שח ובתוך מחיר זה, כלול ניתוח סירוס/עיקור, סימון בשבב, טיפול בפרעושים, קרציות ותולעים וחיסון משושה“.

הכלבה שהאירה את הבית במשגב עם

אורן וקארין ליפשיץ, ממשגב עם, הורים לאיתמר (10.5) ואלה (8) משתפים בהחלטה לאמץ כלב מהכלבייה בצפת: “איתמר שלנו, אז בן שמונה, כינס אותנו והודיע שהוא רוצה כלב. הוא טען שזה לא אותו דבר כמו חתול (שיש לנו כבר) והושיב אותנו לצפות בסרט קורע לב על כלבייה. ‘תענו לי בעוד שלושה ימים‘, קבע וברוב משפחתי, אימצנו את בל, באוקטובר 2020. היא הייתה בת ארבעה חודשים, ננטשה ביערות מירון. טרם האימוץ, הכלבנית של השירות הווטרינרי, שלחה לנו תמונות שלה ועזרה לנו בכל התהליך וגם אחריו.

בל האירה את הבית מהרגע הראשון, יש לה עיניים מתוקות, היא טובת לב, אוהבת לאהוב ולהתפנק ומיד נכנסה לנו ללב. אפילו עם החתול שלנו היא הסתדרה וחלקה אתו את האוכל והמים, כשרצה. הטיולים עם בל הם אחת המתנות הכי טובות שקיבלנו אתה, השקט לחשוב רגע, לעכל ולהרהר בטבע המדהים הזה שבגליל. זכינו בבל ואנו ממליצים לכל אחד לזכות בטיולים מטעינים, אהבה טהורה ובחבר לחיים“.

ביום ד‘, 24.5, בשעה 11:00, יתקיים יום אימוץ דיגיטלי והוא ישודר בעמוד הפייסבוק של השירות הווטרינרי.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?