כוחו של הטבע – הנבטה

נבטים הם אוכל טבעי מעולה ומזין היכול להוות חלק עיקרי מהארוחות. זה הרגע הכי מתאים לפזר זירעונים, להרטיבם ולצפות לנפלאות! ממילא מחפשים מה לעשות עם הילדים


עם בוא האביב, כאשר האדמה לחה ומזג האוויר מתחמם, אנו רואים מסביבנו נביטה של צמחים שונים. בתהליך הנביטה, מתעורר הזרע מתרדמה הודות למגע עם מים

הנבטים מכילים ערך תזונתי גבוה ומשובח ביותר ומכילים את שלושת אבות המזוןחלבונים, פחמימות ושומנים. בנוסף, הנבטים מכילים שפע אנזימים שהתעוררו במהלך תהליך ההנבטה. האנזימים חיוניים לכל תא בגוף. לדוגמה, אנזימי העיכול פועלים בתוך הבלוטות והאיברים השונים במערכת העיכול. תפקידם לדאוג לעיכול של מרכיבי המזון השונים. מחסור של האנזימים הללו יפגע קשות ביכולת הגוף להתמודד עם תהליכי העיכול ומול מחלות וכתוצאה מכך, יגרום לתפקוד לקוי של מערכות רבות בגוף. בכדי להקל ולשפר את תפקוד האנזימים בגוף, עלינו לצרוך מזון חי המכיל אנזימים.

הנבטים מחזקים את המערכת החיסונית וחשובים לבניית תאים חדשים. במיוחד חשוב הדבר לחולי סרטן העוברים טיפולים, לחולים אחרי ניתוחים, לבעיות אלרגיה שונות וגם לעזרה בכל תהליכי העיכול

הנבטים אינם מזון משמין. הם מכילים אנרגיה זמינה (סוכרים פשוטים הנספגים מהר בגוף), סיבים תזונתיים (הגורמים לתחושת שובע), חלבון איכותי ומעט חומצות שומן חיוניות. המרכיבים הפעילים בנבטים מגבירים את קצב שריפת השומנים בגוף ותורמים לבניית רקמות שריר.

כמות הוויטמינים הזמינים בנבטים מאפשרת לשמור על מערכת החיסון מאוזנת, במשך כל השנה. לנבטים סגולות מרפא רבות ותרומה גדולה להאצת תהליך הריפוי וההתחדשות בגוף. נבטים הם אוכל מעולה ומזין היכול לקחת חלק בכל ארוחה

כמות הוויטמינים הזמינים בנבטים מאפשרת לשמור על מערכת החיסון מאוזנת, במשך כל השנה. לנבטים סגולות מרפא רבות ותרומה גדולה להאצת תהליך הריפוי וההתחדשות בגוף.

נבטים הם אוכל מעולה ומזין היכול לקחת חלק בכל ארוחה. כשהנבטים מוכנים, אפשר להוסיפם לכריכים במקום חסה, להוסיפם לסלטים ולמאכלי ירקות, לרסק אותם עם מיץ ירקות, או שייק פירות, או להוסיפם כקישוט מזין מעל למרק, אורז, או קינואה.

ערכים תזונתיים ובריאותיים של נבטים

נבטי אלפלפא – (אספסת) ותלתן, עשירים מאוד בסידן ובזרחן ומכילים גם ברזל, מנגן, אבץ, מגנזיום ואשלגן. הם טובים במיוחד לסובלים מבעיות של עצמות כמו שברים, אוסטאופורוזיס, נקעים וכן לבעיות של קרישת דם. חשוב גם לנשים מיניקות, להגברת החלב.

נבטי התלתן והאספסת תורמים להורדת רמת השומנים בדם, הורדת הכולסטרולהרעולהעלאת הכולסטרולהטוב“.

נבטי ברוקולי – מכילים שפע של נוגדי חמצון המגנים על החומר התורשתי מהשפעתם המזיקה של חומרים מסרטנים. מעודדים ייצור אנזימים נוגדיסרטן בתאי הגוף. עשירים במרכיבים שפעילותם אנטיסרטנית, יעילים בטיפול בסרטן העור ובסרטן הדם.

נבטי חמניותמכילים רמות סבירות של סידן, ברזל ומנגן, המונעים בריחת מינרלים מהעצמות ותורמים לריפוי הסתיידות העורקים.

נבטי כוסמת – מכילים פלבנואידים כמו רוטין, שמרגיעים אלרגיות, מחסנים מפני פטריות וחיידקים, מרפאים מחלות בדרכי השתן, שומרים על שלמות דפנות כלי הדם, מגוננים מפני סרטן ומנקים את הרקמות מרעלנים.

נבטי חרדל – מפעילים אנזימים מפרקי רעלנים, מגוננים מפני סרטן ומרפאים הצטננות.

נבטוטי שעועית מאש – מכילים פלבנואידים שמגוננים מפני סרטן הריאות והשד.

נבטי חילבה – עשירים בספונינים שמרפאים דלקות בדרכי השתן, מגבירים ייצור חלב אצל מיניקות, מבטלים יצירת גזים במערכת העיכול, מנקים את הכבד, מורידים רמות סוכר בדם וטובים לגמילה מהתמכרויות למתוקים.

שיטות ההנבטה

ניתן להנביט כמעט את כל סוגי הזרעים, הדגנים והקטניות למיניהם. כל הדרוש הוא השריה במשך הלילה וניקוז המים בבוקר.

ישנן כמה שיטות להנבטה: בכל מקרה, כל הנבטה תתחיל בהשריית הדגן/הקטנייה בהרבה מים. במידה שההשריה הדרושה היא למעלה משמונה שעות, יש להחליף את מי ההשריה.  למשל, חומוס וקטניות גדולות יש להשרות לפחות 12 שעות.
שיטה ראשונהלשים קטניות/זרעים בצנצנת, לכסות בבד, לשטוף ולנקז את המים פעם ביום, להניח במקום מוצל.

מניחים במסננת/נפה את הזרעים לאחר ההשריה, מניחים את המסננת מעל צלחת לאיסוף המים ומכסים בבד לח. שוטפים את הנבטים פעם/פעמיים ביום ומכסים בבד לח.

כשהנבטים מוכנים, מאחסנים אותם במקרר במיכל מכוסה

שיטה שנייהמניחים במסננת/נפה את הזרעים לאחר ההשריה, מניחים את המסננת מעל צלחת לאיסוף המים ומכסים בבד לח. שוטפים את הנבטים פעם/פעמיים ביום ומכסים בבד לח.

כשהנבטים מוכנים, מאחסנים אותם במקרר במיכל מכוסה. כדי להגדיל את איכותם התזונתית, אפשר להניחם לשעות אחדות בשמש כדי שיוריקו (כלורופיל) לפני אחסונם במקרר.

ההמלצה שלי אליכם: התחילו בהנבטה של הזרעים שאני קוראת להםהצלחה בטוחהוהם: מאש, עדשים חומות וחילבה. השרו ללילה וכבר למחרת, תתחילו לראות תחילתו של תהליך הנבטה.

בהצלחה 😊

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?