יום לימודים בטבע 

בשבועות האחרונים, מרכז חינוך והסברה גולן ואיגוד ערים כנרת הציעו להשיב אל בתי הספר את התכנית החינוכית ארוכת הטווח – “הולכים על נקי – זו הכנרת שלנו”, מתוך אמונה שהילדים זקוקים לטבע והטבע זקוק להם

מאת: שימרית יעיש מילר, מרכז חינוך והסברה, גולן רשות הטבע והגנים

כולנו זוכרים את טיולי הטבע מימי בית הספר. ההתרגשות בערב שלפני הטיול, הכנת הציוד והעלייה לאוטובוס, במקום הכניסה לכיתה. על זה, נוסיף כמובן את החטיפים בהפסקות, הצעידה במסלולים ומשחקי הדרך של המדריכים והמדריכות. 

עם פרוץ המלחמה והיעלמותה של תקופת “אחרי החגים”, דברים רבים בוטלו, או נדחקו הצדה. בתי הספר נכנסו לשגרת החירום שעודנה מתהווה וטרם השיבו את תחום הטיולים והסיורים הלימודיים לפעילות מלאה.

בשבועות האחרונים, מרכז חינוך והסברה גולן ואיגוד ערים כנרת הציעו להשיב אל בתי הספר את התכנית החינוכית ארוכת הטווח – “הולכים על נקי – זו הכנרת שלנו”, מתוך אמונה שהילדים זקוקים לטבע והטבע זקוק להם. תכנית זו מבקשת לקדם לחיוב את יחס הציבור לכנרת, חופיה וסביבתה, מתוך הכרה בחשיבות הכנרת כמשאב לאומי, נופי וסביבתי .בתכנית משולבת פעילות עשייה של התלמידות והתלמידים למען הכנרת, הן בפעילות פיסית בטיפוח ושמירה על חופי הכינרת והן בעשייה הסברתית.

כבר בחודש דצמבר, החלה לפעול התכנית החינוכית בבתי הספר “מצפה גולן” ו”גולן”, עם מחנכות ומחנכי כיתות רתומים ומגויסים למשימה ובהובלה של מדריכי מרכז חינוך והסברה גולן. 

גם חוויה היתולית

כך, בשבוע השני של חודש שבט, יצאו שכבות ד’ של “מצפה גולן” ו”גולן”, יום אחר יום, לסיור בחופי הכנרת, סיור אשר בשגרה היה אחד מהסיורים השנתיים הקבועים בלוח ואילו כעת, הפך להיות הסיור הראשון של השנה. ההתרגשות הייתה בהתאם – החל משיחות הצוותים והתיאומים בימים שלפני הסיור, המענה לשאלות ההורים והחששות מפני מזג האוויר.

בוקר הטיול הגיע! מזג האוויר מאיר פנים, אך גשמים קודמים יגרמו לתלמידים לדשדש בבוץ ויהפכו את הטיול, בנוסף לחוויה לימודית, גם לחוויה היתולית, בחופה הצפוני של הימה.

נעליים על הרגליים, מים בתיק, כובע על הראש ונשנושים בתיקים, יצאו התלמידים והתלמידות לצעוד וללמוד במסלול המקסים היוצא  מגשר אריק ועד לחוף אמנון (מומלץ למשפחות, יפהפה ונעים!). המסלול התחיל מבוצבץ מאוד, אבל הילדים והצוות לא נרתעו ויצאנו לדרך.

סקרנו את תוואי נוף הגולן המשתפל אל הכנרת, אשר מזרים אליה דרך הנחלים את מי הגולן וחקרנו מה ניתן לעשות כדי לצמצם את הזיהום העלול לזרום לכנרת. ערכנו דיון על מצב חופי הכנרת הפתוחים והטבעיים, אל מול מצב החופים בתשלום, בהם הקהל מקבל שירותים, מקלחות, מזנונים, מקומות ישיבה ותחנות הצלה.

רבים מהילדים היו מופתעים לראות את הכנרת, הפעם מצד צפון, לעומת השתקפותה מן החופים המזרחיים וביחד, גילינו שלכנרת יש עוד הרבה מה לגלות לנו עליה, אפילו  לילדים שגדלים ממש קרוב.  

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?