יום הבטיחה הגדול

ביום חמישי, באמצע ספטמבר, התכנסו חובבי טבע ותושבי אזור צפוןמזרח הכנרת, ליום ייחודי שטרם זכינו לקיים במתכונת כה גדולהיום הבטיחה. היום תוכנן על ידי מרחב גולן רשות הטבע והגנים בשיתוף רשות העתיקות ואיגוד ערים כנרת


באביב 2021, הוכרזה שמורת הבטיחה, שמשתרעת לאורכם של שפכי הנחלים אל הכנרתמנחל שפמנון ועד נהר הירדן, אל חופה של ימת הכנרת, וכוללת גם שמורה ימית, שמטרתה להגן על ערכי הטבע גם בתוך הים. הכרזת השמורה למעשה מגנה ותגן על הטבע והמורשת שנמצאים בבקעת הבטיחה, או בקעת בית צידה, לדורות קדימה. ההכרזה גם משנה לעתים את הפעולות אותן אנו יכולים או לא יכולים לקיים בתוך שמורת טבע, שמטרתה להעניק מרחב בטוח ושקט לבעלי החיים והצומח הייחודיים הנמצאים בשמורה.

את הבוקר, פתחתנו בשני סיורי בוקר, אליהם הגיעה כמות יפה של קהל, למרות השעה המוקדמת. משמורת המגרסה, יצאו קבוצת מטיילים לסיור גששות, בעקבות מורה הדרך חיליק אמיתי, שכבר יום קודם הגיע לשטח והכין משטח עקבות נקי, לראות אילו חיות מבקרות את השמורה בלילה. בבוקר הסיור, נמצאו הפתעות רבות כמו גללי דורבן, שיערות חזיר ועקבות תנים והיה שיטוט מקסים לכיוון הכנרת ובחזרה. בבית הבק, נפגשו מטיילים חובבי צפרות עם אלה רימון, צפרית ומטבעת, לגלות יחדיו את מושבת הקינון של האנפות בשמורה. שלדגים, פרפורים וההפתעה הגדולה של היוםשני פלמינגואים, שהגיעו לאחל בהצלחה ביום הבטיחה.

החלק העיקרי של היום היה יום העיון ושיח הציבור, שהתקיים גם לזכרו של אבנר סליטרניק זל, גיפאי, איש רמות, חוקר הבטיחה וסקרן בלתי נלאה, שהלך מאתנו לפני כשנתיים. יום העיון כלל ברכות לזכרו, הרצאות מפי אורן זינגבוים, מרשות העתיקות על בקעת הבטיחה בתקופת הברזל, עמירם אידלמןעל ניסיון ההתיישבות בתחילת המאה העשרים, שלמה הראל מאלמגורעל תחילת החקלאות, ימים סוערים בשנות ה-60′ בבקעת הבטיחה ולאחר מכן, הרצאה בנושא שינויי המפלס ואשלי הבטיחה, מפי דר עמית דולב, אקולוג מחוז הצפון והרצאה על אכיפת הדיג הלא חוקי בשמורה, שם סיפר אלדד איתן, הפקח הימי של הכנרת, סיפורים מסמרי שיער על הרפתקאות בחופים.

את יום העיון סיימנו, מנהלי רשות הטבע והגנים, בשיח שאלות ותשובות עם תושבי האזור, מטיילים וכל מי שרצה, וגם עם הבטחהלהקשיב ולהיות זמינים ופתוחים, כדי לשמור יחד על הטבע והמורשת בשמורה, יחד עם מוקיריה.

יום העיון תם, אבל לא יום הבטיחה! בצהרי היום, חיכו למטיילים ומשפחות האזור הפעלות טבע מורשת שהועברו על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות בשמורת המגרסה. משם, המשיכו המטיילים לשני סיורי ערב לבחירתםסיור מודרך עלשביל סובב כנרת“, באדיבות איגוד ערים כנרת, או סיור ארכיאולוגי מסקרן בבית הבקבחפירות יוליאס, עם הארכיאולוג פרופסור מוטי אביעם.

מוזמנים להמשיך ולחקור את שמורת הבטיחהבשבילים המסומנים, בחניוני היום ובאתר החדשמרחב בקעת הבטיחה, שם ירוכזו כל השאלות והתשובות, כתבות מעניינות, חידושים ומפות השמורה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?