טסים עם התינוק לחו”ל

איזה תיק, הא? כולם במטוס רוצים לישון והתינוק הזה צורח כאילו אין מחר. לא נעים. כאן למטה – סט עצות מועילות לטיסה וטיול עם הקטנצ’יק בחו”ל


פעם טיסות לחו”ל היו הרבה יותר נדירות. הן היו בעיקר לעסקים, או לזוגות שנסעו לנפוש רחוק מהכול. היום, יותר מקובל לטוס כמשפחה, עם ילדים גדולים וקטנים וכמובן, גם עם תינוקות. להלן כמה עצות איך לעבור את זה בשלום. איך להקל על התינוק ולחזור יותר רגועים מהנסיעה הרחוקה ומלאת האתגרים.

בשלב הראשון, נערוך לתינוק הכנה – נדבר אליו. במשך תקופה, נכין אותו לטיסה. נראה לו תמונה של מטוס, או מטוס צעצוע. נספר לו מה מרגישים בטיסה, לאן נוסעים וכמובן, שחוזרים בסוף הביתה. נסביר לו שהרבה שעות נהייה עם חגורה במטוס ושנצטרך הרבה סבלנות. חשוב להתארגן טכנית לטיסה עם תינוק, לקחת אוכל שהתינוק אוהב, חיתולים, עזרה ראשונה, תרופות לחום, אלרגיות וכד’.

שדה התעופה – לא משנה באיזו שעה תמריאו, תמיד המקום יהיה הומה אדם, אורות, רעש, אנשים והתרגשות. במבדקים, תצטרכו להוציא את התינוק מהעגלה ולהכניסו חזרה לעגלה. זהו תהליך שאורך הרבה שעות, במהלכן התינוק יזדקק לאוכל, לשינה ולצרכיו. לפעמים, הטיסה עצמה היא ארוכה מאוד, כולם ישנים ולא נעים שתינוקות בוכים וצועקים בטיסה. מומלץ לטוס בשעות אחר הצהריים, כדי שבכל התהליך הארוך בשדה התעופה התינוק עוד ערני ואז בטיסה, הוא כבר יהיה עייף ויירדם.

בהמראה ובנחיתה, יש לחץ באוזניים. יכול לעזור: להיניק אותו, או לתת מוצץ, או לתת לו ללעוס משהו.

ג’ט לג – כשיש הפרשי שעות בין המדינות, הפער גורם לעייפות ומשפיע גם על תחושת הרעב. אם התינוק רגיל לאכול ביום ולישון טוב בלילה, אחרי הטיסה, הלילה זה היום שלו והוא יקום כדי לאכול. חשוב לתת מענה לרעב, למרות שזהו זמן לילה

שינה – נכון שהתינוק לא יודע מה השעה, אבל הוא בהחלט יודע מה קורה אחרי מה. יעזור מאוד לחזור גם בטיול על אותו סדר פעולות ובכך לייצר ביטחון ורוגע סביב השינה. אפשר להביא גם בובה, או ספר, שאליהם הוא רגיל מהבית.

ג’ט לג – כשיש הפרשי שעות בין המדינות, הפער גורם לעייפות ומשפיע גם על תחושת הרעב. אם התינוק רגיל לאכול ביום ולישון טוב בלילה, אחרי הטיסה, הלילה זה היום שלו והוא יקום כדי לאכול. חשוב לתת מענה לרעב, למרות שזהו זמן לילה. כדי לתת ביטחון וערוּת, נסנכרן את היום והלילה עם השעון המקומי. להעיר בבוקר מוקדם ולחשוף לקרני השמש ובלילה – להחשיך. כך התינוק יהיה מסונכרן עם היום והלילה של המקום החדש.

מנשא – הכי קרוב לאימא ואבא. עוזר בהתכנסות ועוזר בהשראת רגיעה ושלווה. מכנס לשינה על אף ההמולה והגירויים מסביב.

טיול שמתאים לתינוק

חפצים מוכרים מהבית – זה יחבר אותו למשהו מוכר וידוע ויספק לו ביטחון והגנה. משהו שמזכיר לו את הבית. ריח של הבית. הרגשה של הבית. לא כדאי להכניס משחקים חדשים, זה יעורר ויתסיס עוד יותר. עגלה מהבית בתור מיטה, תדמה שינה במקום מוכר וזה מאוד תעזור.

תהליך של גמילה שהתחלתם – קחו מהבית את הסיר, או הישבנון המוכר. נסו לשלב בתהליך דברים מוכרים, כדי שלא תהיה עצירה בתהליך שכבר התחלתם.

סביבת שינה – טיול עמוס, האם הוא מתאים לתינוק? האם נספיק את כל הרשימה, או נאט קצת בקצב, בשביל התינוק שלנו? למשל: אטרקציות מלאות פעילות – לא כדאי לעשות לפני השינה, או שננסה לחזור לפני השינה למקום ששם התינוק רגיל שישנים.

זמני אכילה – לכוון לזמן שהוא רגיל לאכול. מה קורה לפני האוכל, או אחרי האוכל. אם הוא רגיל לאכול בזמן מסוים, המשיכו בזה. לִמדו את שפת הגוף שלו של לפני אוכל ותנו מענה מוקדם. ביציאה מהמלון, קחו אתכם מזונות זמינים, פירות וכד’.

ארוחת ערב מעודדת שינה – לתת מאכלים שעוזרים לשינה. מזונות מקבוצת אמינו עוזרים לייצור הורמון השינה, מלטונין ויהוו בסיס לשינה איכותית.

יעזור לקבל שינויים באהבה. לדעת ששינוי בסדר היום ובהרגלים הקבועים יביאו גם תגובות שונות מצד התינוק. אם לרוב יש שגרה, אז טוב לצאת ממנה, לעתים. ליהנות מהחוויה. לעשות אותה כמו שאתם מאמינים שהיא צריכה להיות, אך להתחשב ולהקשיב לצרכי התינוק. זה יהפוך לכם את הטיול ליותר נעים וטוב.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?