טיול בעזרת מורה דרך מקצועי

עולם התיירות בתקופת הקורונה – עוד לפני הקורונה והמגבלות, עבר ענף התיירות העולמי מהפכה. בגלל הצפת המידע והמגוון הגדול של האפשרויות הקיימות, תכנון לוז הטיול הפך למשימה מאתגרת עבור מטיילים רבים 


נועה בראל כהן

עולם התיירות עובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עוד לפני הקורונה, התפאר עולם התיירות בשינויים ובחדשנות כמו הקונספט החדש של טיסותlow cost , שנתן למשפחות רבות את האפשרות לגלות עולם חדש, בתקציב יחסית זול יותר, אפליקציות שמפשטות תהליכים רבים ומייצרות אמינות כמו Booking, Expedia ועוד.

במקביל לכל הדברים הטובים, נוצרו גם בעיות, שהגדולה בהן היא עומס המידע שיש באינטרנט בתחום. היום, לוקח למשפחה שמתכננת טיול לארץ אחרת בממוצע חודשיים וחצי לתכנן לוז טיול של מספר ימים. עליהם לקרוא ולסנן מידע של 30 אתרים שונים. למעשה, אחת הבעיות המרכזיות היום בעולם התיירות היא איך לתכנון לוז מדויק המתאים לצרכים שלך.

ניקח, למשל, עשרה אנשים. כולם יכולים להיות באותה טיסה ובאותו המלון, אבל כנראה שלכל אחד מהם יש לוז שונה לגמרי. אחד מטייל עם אשתו, השני עם ארבעה ילדים, אחד אוהב אמנות יותר והשניחובב טבע ואולי השלישי בכלל מעדיף להיות במלון ולעשות קניות. בגלל הצפת המידע והמגוון הגדול של האפשרויות הקיימות, תכנון לוז הטיול הפך למשימה מאתגרת עבור מטיילים רבים.    

אבל אז הגיעה תקופת הקורונה ועצרה את כל החגיגה בבת אחת. לא רק תיירים ומשפחות לא יכלו לטוס, גם אנשי עסקים עברו לעבוד יותר מהבית וטסו פחות. תחילת תקופת הקורונה בעולם, בכלל ובעולם התיירות, בפרט הייתה מפתיעה והתאפיינה בעיקר בחוסר ודאות ובמעבר מ-100 ל-0 פעילות, בזמן קצר מאוד. לעומת זאת, החודשים האחרונים התאפיינו בהבנה של גופים רבים בעולם התיירות שהקורונה תהיה אתנו עוד זמן רב ויש לדעת לחיות לצד האיום וחוסר הוודאות של הנחיות חדשות שמשתנות כל הזמן. ספקי תיירות רבים למדו לשנות גישה עסקית, להיות רזים וגמישים יותר ולהעמיד מספר מוצרים שונים, בזמן קצר, בהתאם לצורך השוק.

היום ניתן למצוא יותר ויותר מורי דרך צעירים שבחרו להיכנס לעולם זה מיד לאחר לימודיהם. במקביל, ניתן למצוא מורי דרך רבים שמתמקצעים בתחומים מסוימים, לדוגמהאמנות, סיורים קולינריים, ארכיטקטורה, טיולי משפחות, או טיולי הגיל השלישי

מורי הדרך

אחד הענפים, שלפני הקורונה צמח במהירות, הוא תחום מורי הדרך. בעבר, מורי הדרך היו אנשים יחסית מבוגרים, שנכנסו למקצוע כקריירה שנייה. בשנים האחרונות, חלה מהפכה גדולה וניתן היום למצוא יותר ויותר מורי דרך צעירים שבחרו להיכנס לעולם זה מיד לאחר לימודיהם. במקביל, ניתן למצוא מורי דרך רבים שמתמקצעים בתחומים מסוימים, לדוגמהאמנות, סיורים קולינריים, ארכיטקטורה, טיולי משפחות, או טיולי הגיל השלישי.

אז מה עושים מורי הדרך בקורונה? חלקם החליטו שזה הזמן ללמוד ולחפש מקצוע נוסף, על מנת לייצר הכנסה נוספת, בזמנים בהם התיירות בשפל. חלקם החליטו להמציא את עצמם מחדש, באמצעות שימוש ברשת למתן הרצאות, סיורים וירטואליים, תכנון טיולים, יצירת בלוגים ועוד מגוון רעיונות.

במקביל, קמו מספר חברות הזנק (סטרטאפ) בתחום. אחד המוצלחים הוא מיזם מהגולן בשם  www.luckyy.co שמאפשר למטיילים להתחבר למערכת צט חכמה, לדבר בחינם עם מגוון מורי דרך מהעולם ומשם, להמשיך ולתכנן יחד את הטיול בעתיד, או לקבוע פגישה בזום, לשיחה, או לסיור וירטואלי. “LUCKYY” פועל כבר בחמש ערים מרכזיות בעולם.

מנכל “LUCKYY”, אלון מורשת, מאבני איתן: “מטיילים רבים מהעולם מנצלים את הזמן בבית לתכנון הטיול הבא שלהם. אני מעריך שכאשר ייפתחו השמים ותהיה יותר שליטה על הנגיף, עולם התיירות יתרחב ויגדל הרבה מעבר למה שהיה בעבר.

אני רוצה לעודד אתכם לתכנן טיול בעזרת מורה דרך מקצועי ומקומי, שישמח לקבל קצת פרנסה בזמנים קשיים, לעזור לכם לתכנן את הטיול הכי טוב שהיה לכם“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?