טובים השניים מן האחד

לפני שלושה חודשים סיימה אביטל שכטר סדרת מבחנים בינלאומית וקיבלה באופן רשמי את התואר “אמנית בלונים מוסמכת” (CBA- Certified Balloon Artist), זאת לאחר 10 שנים מהיום בו הצטרפה לבעלה, ניר שכטר אמן הבלונים, והפכה לזרוע המעצבת והמשווקת של העסק המשותף “בלוני ניר”.


לפני קרוב ל-20 שנה במהלך חופשה משפחתית ביקש ניר, אז בן 13, ממפעיל של הופעות ילדים כמה בלונים, לאחר כמה דקות של התעסקות עם הבלונים המפעיל פנה לניר ואמר לו, “ילד, לך תקרא לאבא שלך”. ניר חשב שעשה משהו לא בסדר, קרא לאבא ושם המפעיל אמר לו, “הבן שלך כישרוני ביותר, תקנה לו בלונים”. שלוש שנים לאחר מכן ניר פתח את העסק “בלוני ניר” והיום, קרוב ל-20 שנה אחרי הוא אמן בלונים ברמה בינלאומית. יחד עם אשתו אביטל, אמנית בלונים בפני עצמה, הם מנצחים על עסק מצליח, שלושה ילדים קטנים וכל זה עם חיוך ענק ובאווירה שמחה וממכרת. נפגשנו במשרד צבעוני במיוחד, מלא בבלונים בכל הצורות ובכל הגדלים והתוצאה לפניכם:

לפני 11 שנים פגש לראשונה ניר (34) את אביטל (28) במופע בלונים פרטי בזמן שהגיעה לטיול באתר צוק מנרה. שנה לאחר-מכן, עמדו תחת חופה וקידושין, והיום הם עשר שנים אחרי, עם 3 ילדים קטנים ועסק משותף שזוכה להישגים בינלאומיים.

אביטל: “אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשהצטרפתי לעסק אחרי החתונה הוא שינוי התפיסה בעסק. אמרתי לניר ‘צריך מיתוג חדש, שינוי לוגו ובכלל- את כל מרכיבי השיווק. אנשים לא מזמינים רק את הבלונים, אלא את השירות, האווירה, המקצועיות, הצבעוניות ואת כל האנרגיות שאנחנו מביאים לאירוע, ואת זה היה חשוב לי להדגיש בפרסום”.

ניר ואביטל, עולם של בלונים

ניר: “בגיל 16, בשנת 1998 הקמתי את העסק. למדתי הכל לבד, חשבתי על רעיונות ועיצובים ויצרתי אותם. הכל התחיל מהראש ומהיצירתיות שלי, עוד לפני עידן היוטיוב ושפע המידע שיש היום. אחרי שהתחתנתי עם אביטל והיא הצטרפה לעסק, היתה לי זריקת מרץ אדירה; היצירתיות והרעיונות שלה הולידו יצירות חדשות וככה עד היום אנחנו ממשיכים לעבוד יחד ומשתדלים לחדש כל הזמן. היום העולם הוא גלובלי והתחום מאד מפותח, יש כנסים בארץ ובחו”ל, יש המון הדרכות בתעשיית הבלונים, הטכניקות מתחדשות כל הזמן והשאיפה שלנו היא תמיד לצעוד קדימה ולהביא ללקוחותינו כל פעם הפקה חדשה ומיוחדת וגם היום, אחרי כמעט 20 שנה בתחום,  זה אתגר עצום להמציא את עצמך כל פעם מחדש וליצור את הדבר הבא.”

לא מוותרים על הבית.

“כיום אנו עובדים בעיקר במרכז הארץ ובדרום. אין ספק שיותר כלכלי מבחינת העסק לגור במרכז הארץ, אבל אנחנו מאד מחוברים למקום. זה מתחיל מהדברים הקטנים, איכות המים שזורמים בברז, החיבור לטבע, לאנשים. כיף לי שאני יכול ללכת במרכז ולראות אנשים שאני אוהב- אני מחובר לקצרין, זה הבית שלי, פה גדלתי וכאן אני רוצה שהילדים שלי יגדלו “אומר ניר בלהט גדול. אביטל ממשיכה ומוסיפה, “מעבר לכך, אנחנו מאמינים בפוטנציאל של הצפון ושל רמת הגולן. המקום הזה יגדל, יתפתח ויהפוך לאבן שואבת. אחד היעדים שלנו בעסק הוא לעורר את המודעות ולהגדיל את הביקוש כאן באזור. זה אחד הפרויקטים העיקרים שלקחתי על עצמי בתקופה האחרונה ואני מאמינה שנצליח לעשות את זה.”

סדר גודל הפקות.

“אנחנו מעצבים הכל; החל ממשלוחים קטנים של זרי בלונים מיוחדים ועיצוב חדרים וצימרים, ממשיך בעיצוב בתי מלון ועד לעיצוב קניונים, סוכנויות רכב, תערוכות ענק והופעות בחו”ל בסדר גודל עולמי. לאחרונה הכנסנו לעסק מכונה חדשה שמאפשרת לנו לבצע כיתוב מיוחד בהתאמה אישית על הבלונים. המטרה היא שנוכל לשדרג את הזרים והעיצובים ע”י התאמה אישית ללקוחות- החל מתוספת ברכה אישית או כיתוב ע”ג הבלונים כתוספת לזרים ועד הוספת לוגו לאירועי עסקיים”.

התואר: אמנית בלונים מוסמכת

לפני מספר חודשים עזבה אביטל את מרכז הצעירים על מנת להצטרף לעסק באופן מלא ולהקדיש יותר זמן ממה שהקדישה לו עד לפני העזיבה.

אביטל: “בשנה וחצי האחרונות כשעבדתי במרכז צעירים נתתי מעצמי המון, חילקתי את הזמן שלי בין המון עיסוקים: ילדים, תואר במנהל עסקים שאני מסיימת הקיץ (לשמחתי בהצטיינות יתירה), מרכז צעירים וגם בעסק הפרטי שלנו. זה היה מרוץ מטורף וסיפוק גדול מבחינתי ועדיין תמיד בער בי ליישם את היכולות העסקיות שלי ולהעניק מעצמי לעסק שלנו. רציתי מצד אחד לקדם את התאוריות העסקיות שלמדתי ומצד שני לממש את היכולות העיצוביות שלי והאמנות שבי. 

אביטל: “רוב האנשים, חברים ולקוחות, מעולם לא ידעו שאני תמיד הייתי חלק אינטגרלי מהעסק. במשך 8 שנים אני עיצבתי, הייתי שותפה מלאה לפרויקטים, פיתחתי רעיונות, טיפלתי בתחומי השיווק, פרסום, הנהלת חשבונות, ותמיד דאגתי לעדכן את הלקוחות בערוץ היוטיוב שלנו, באינסטגרם ובדף הפייסבוק שלנו, המונה נכון להיום מעל 16,000 אוהדים” .

“בשנה וחצי שהייתי במרכז צעירים גם ענף הבלונים התפתח מאד. החלטתי שלקראת סיום הלימודים, אחרי שאסמן וי על התואר אכנס לעסק בסערה. הגעתי לנקודה קריטית שממנה אוכל לקדם את השאיפות שלי ולא יכולתי להרשות לעצמי לפספס את זה. כדי שאוכל לתת את ה-100% שלי בעסק, הייתי חייבת לעזוב את מרכז הצעירים, שהיווה לי בית חם עם אנשים מדהימים.

“אחת השאיפות המרכזיות שלי עם הצטרפותי מחדש לעסק, היא לממש חלומות- להגיע למצב שאנחנו נתחרה בתחרויות בינלאומיות, נעביר הרצאות וכיתות אמן בכל רחבי העולם ויחד עם זה להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהביא את הבשורה של אמנות הבלונים ומופעי הבלונים לצפון הארץ באופן הרבה יותר רחב מכפי שהוא היום.”

לפני שלושה חודשים סיימה אביטל את סדרת המבחנים העיוניים והמעשיים אשר נבדקים על ידי מיטב הבוחנים הבינלאומיים של חברת הבלונים המובילה בעולם Qualatex וקיבלה באופן רשמי את התואר “אמנית בלונים מוסמכת”, מה שרומז לנו שהקרבה לעסק תמיד הייתה נמצאת שם.

אביטל: “רוב האנשים, חברים ולקוחות, מעולם לא ידע שאני תמיד הייתי חלק אינטגרלי מהעסק, במשך 8 שנים אני עיצבתי, הייתי שותפה מלאה לפרויקטים, פיתחתי רעיונות, טיפלתי בתחומי השיווק, פרסום, הנהלת חשבונות, ותמיד דאגתי לעדכן את הלקוחות בערוץ היוטיוב שלנו, באינסטגרם ובדף הפייסבוק שלנו, המונה נכון להיום מעל 16,000 אוהדים” .

“לפני סיום כל עיצוב ופרויקט מבלונים ניר היה שולח לי (ועד היום שולח), תמונה של העיצוב ממקום האירוע כדי לקבל את האישור הסופי- הערות לשיפור, טאצ’ נשי ושדרוגים קלים כדי שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת. כל הזמן הייתי שם, פשוט מאחורי הקלעים.”

להיות זוג וגם צוות עבודה

אביטל: “אנחנו נתקלים המון בשאלה איך העבודה המשותפת בתור זוג וגם כצוות. פונים אלינו לא מעט עם אמירות של ‘לא טוב לעבוד ביחד’, ‘זה לא בריא לעסק לעבוד כזוג’. מבחינתו, ההפך הוא נכון. אנחנו נשואים 10 שנים ומההתחלה תמיד פעלנו ביחד. יש בינינו התאמה וסנכרון מלא בענייני העבודה ובכלל בחיים. אנחנו מתייחסים לעבודה בשיא המקצועיות ויש בינינו איזון מיוחד; אנחנו משלימים האחד את השניה, ניר מכניס את האווירה, את האנרגיות ואת הצחוק בכל שלב בעבודה (אני הרבה פעמים מרגישה כמו ה’מבוגר האחראי’) ואני אחראית על ההקפדה, על הדיוק, השירות והדרייב. האווירה השמחה והכיפית היא לא רק באירועים שלנו, אלא כחלק אינטגרלי מהעבודה המשותפת. האווירה היא של צחוק, צבעוניות ובעיקר עם חיוך על הפנים.”

ניר: “עם כל הידע והניסיון שצברתי משך שנים, כשאני נמצא בתוך היצירה, לפעמים בלהט הרגע אני מסתכל באופן ספציפי על העיצוב שאני עושה באותו הרגע, ואביטל מהצד רואה את התמונה המלאה, מייעצת ומכוונת אותי איך להמשיך קדימה ולהשתפר. האיזון וההשלמה בינינו הוא יתרון אדיר ובעיקר כיף גדול.”

אביטל: “את השואו של ניר אי אפשר לקחת ממנו- הצד שלו הוא מופעי בלונים בימי הולדת, בתי ספר, בתי מלון, עיצובים לאירועים עסקיים ועוד והצד שלי הוא בעיקר הדקורציות, משלוחי הבלונים, ועמדת בלונים מדליקה לקבלות פנים בה אני מעצבת יצירות אמנות מבלונים לאורחים באירועים פרטיים ועסקיים.

“אחת הסיבות שרציתי לעבור למרכז הבמה, היא לחוות את הסיפוק האדיר מהקהל. כל השנים היו מחמיאים לניר ואין ספק שכל המחמאות והפידבקים מגיעים לו בלי סוף, היה לי חשוב גם לקבל את האנרגיות האלו ולחוות את המחמאות שללא ספק מייצרות לי מוטיבציה להמשיך ולעשות שמח לאנשים.”

לילות ארוכים בדרכים

אביטל: “אנחנו משתדלים לא לקחת עבודה שמצריכה משנינו להיות מחוץ לבית בלילה, ואם זה קורה אז יש את המשפחה שנותנת גיבוי מלא באהבה גדולה. בכל קריירה יש הקרבה מסוימת, אבל אנחנו תמיד דואגים שהילדים יהיו במקום הראשון.

האירועים בחיי הלילה, שרובם נמצאים במרחק נסיעות ארוכות מהבית הם אחד הגורמים העיקריים לכך שאנחנו רוצים להביא את העבודה לצפון, כדי שגם הצפוניים ייהנו וירוויחו מהעולם של אמנות הבלונים.”

האם ישנו סיכוי שיום יבוא ותעזבו את רמת הגולן?

מבחינתי, להגיד ‘לא’ זה יהיה אגואיסטי, כיוון שאת רוב הנסיעות הארוכות ניר עושה, המעמסה היא עליו.”

ניר: “אני לא חושב על לעזוב. מספיק לי לילה אחד במרכז הארץ שמזכיר לי שהמקום הזה לא בשבילי. אני אוהב את הרעש והבלאגן (החיובי כמובן) אבל בהופעות שאני עושה, לא כשגרת חיים. מבחינתי המרכז, זה לא ‘גוש דן’, זה ‘גוש בטון’. אני צריך את הירוק בעיניים, את העלייה של היהודייה בדרך הביתה, את המרחב; ולכן הרעיון הוא באמת לתת מענה טוב ואיכותי יותר בצפון ואנחנו בדרך לשם עם שדרוגים חדשים והמון הפתעות.

אירוע שלעולם לא ישכח

“אירוע שממש ריגש אותי היה אירוע בר מצווה שחגג ילד יהודי מארה”ב שהחליט לחגוג בארץ, רק עם בקשה אחת- לחגוג את האירוע עם ילד בר מצווה נוסף שיש לו תסמונת דאון, לשמח אותו ואת משפחתו בשם האידיאל והציונות. במשך יומיים ליוויתי איתם- תכננו יחד את האירוע, את העיצובים וכמובן השתדלתי לעשות המון שמח באירוע. היה מרגש להיות חלק מהחגיגה שבאה ממקום אמיתי של אהבה וקבלת השונה. ללא ספק זה אירוע שייחרט לי לנצח”.

אביטל: “החזון הוא לפתח את העסק ולהמשיך להגיע להישגים בינלאומיים ולכבוש יעדים חדשים, עם מטרה ברורה: לאתגר את עצמנו כל הזמן, להגיע לרמות הגבוהות ביותר וליהנות לכל אורך הדרך עד להגשמת המטרות.

בעתיד אנחנו רואים את עצמנו טסים בכל העולם ומעבירים את הידע שלנו הלאה. כבר היום אמני בלונים רבים מהארץ והעולם מתייעצים אתנו. היעד שלנו הוא לסמן וי על הישגים, לגשת לתחרויות בינלאומיות ולנצח, ליצור יצירות מאתגרות, ובעיקר- ליהנות מהדרך, זה יהיה סיפוק ענק עבורנו”.

אנחנו מאמינים שהאמביציה וההשקעה תביא אותנו למצב שבו בכנסים הגדולים בעולם ידברו על האמנות הישראלית שהביאה את הבשורה החדשה, ובעיקר מקווים להמשיך וליהנות ממה שאנחנו עושים.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?