חמישה ימי לימוד עד ארבע ורבע אחרי הצהריים

בבית הספר “גמלא” בקצרין יופעל השנה לראשונה יום לימודים ארוך, שיכלול חוגי העשרה מגוונים ובהם רובוטיקה, פילטיס, טיסנאות ואפילו סינית. התכנית כוללת מפעל הזנה ובעתיד ייבנה לשם כך גם חדר אוכל


בתחילת שנת הלימודים הקודמת, בוצע סקר בקרב הורי התלמידים של בית הספר “גמלא” בו הם התבקשו לענות אם הם בעד יישום תכנית ליום לימודים ארוך. 75 אחוז מההורים השיבו בחיוב. בעקבות זאת, החלו במועצה המקומית ובבית הספר בתכנון המסגרת שבה ילמדו התלמידים חמישה ימים בשבוע, בכל יום עד השעה ארבע ורבע אחר הצהריים.
התמיכה שלה זכתה התכנית בקרב ההורים משקפת את המצב בו ברוב המשפחות שני ההורים עובדים במשרה מלאה, כך שיום הלימודים הארוך מסייע להם בהתנהלות היום-יומית. ההשתתפות ביום הלימודים הארוך לא תהיה בגדר חובה, אולם ההורים צריכים להחליט בתחילת השנה לגבי כל השנה, משום שכל המערכת בנויה על פי מספר התלמידים המשתתפים.
הפעילות במסגרת חוגי ההעשרה תהיה דו-גילית וזאת על מנת לאפשר מגוון גדול יותר של חוגים. חלק מהפעילות תהיה חובה לכל התלמידים ובחלק אחר, התלמידים יוכלו לבחור את החוג הרצוי להם. קורסי החובה לכיתות א-ב’ יהיו באנגלית ובחשיבה יצירתית ואילו בכיתות ג’-ו’ יהיו קורס דיבייט וקורס חשיבה יצירתית.
בצד קורסי החובה, יוכלו התלמידים לבחור מגוון חוגים כמו: תאטרון בובות, חוקרים את הסביבה שלנו, רובוטיקה, יצירה ממחזור, פילטיס, בישול לאורח חיים בריא, טיסנאות, תקשורת דרך רדיו, סינית ותרבות סין ובישול סביב העולם.
רכזת פרויקט יום הלימודים הארוך, שירן דודי, אומרת כי מכיוון שמדובר בשעות אחר הצהריים, הדגש יהיה על צורת לימוד חווייתית. “הושקעה מחשבה רבה על מנת שהתלמידים יוכלו להפיק את המיטב מהפעילות, ללמוד וגם ליהנות”, אומרת דידי.

באמצע – אוכל

כחלק מהתכנית של יום הלימודים הארוך, יתקיים בבית הספר “גמלא” גם מפעל הזנה, במסגרתו יקבלו התלמידים ארוחת צהריים חמה. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: “חשוב לציין כי החברה שתספק את המזון תגיש תפריט מאוזן הכולל מזון איכותי, העונה על צורכיהם התזונתיים והבריאותיים של התלמידים. התפריט מגוון ולא יכלול מזון מעובד, תעשייתי, או מטוגן וכן לא יכלול חטיפים, ממתקים ושתייה ממותקת”.
לא רק בריאות התלמידים נלקחת בחשבון, אלא גם הנושא הסביבתי. במכתב הודגש: “בשגרת ההזנה לאורך כל שנת הלימודים ייעשה שימוש בכלים רב-פעמיים וכל תלמיד יקבל תיק רחיץ על מנת לשטוף את סט האוכל שלו בביתו. לידיעתכם, על התלמיד להגיע בכל יום לביה”ס עם כלי אוכל נקיים. הורים יקרים, עזרתכם בנושא זה חשובה והכרחית בהצלחת מפעל ההזנה”.
בשלב ראשון, התלמידים יאכלו בכיתות, אך במועצה המקומית כבר שוקדים על הקמת חדר אוכל. כאשר תושלם בנייתו, יוגשו בו הארוחות בשלוש משמרות. עבור הארוחות ישלמו ההורים סכום שנתי של 1,319 שקלים ומשמעות הסכום הזה היא שארוחה בודדת תעלה 5 שקלים בלבד.
“מדובר בשינוי מהותי הן עבור התלמידים והן עבור ההורים”, אומרת חברת המועצה, יעל זרגרי, הפעילה גם בוועד ההורים של בית הספר. “בהתחלה התנגדתי, בגלל החשש שלתלמידים יהיה קשה להחזיק מעמד בשעות אחר הצהריים, אולם לאחר שרוב ההורים היו בעד, החלטתי שיש לכבד את רצון הרוב ולעשות את כל שניתן על מנת שהתכנית תצליח. חשוב מאוד שהתכנים יהיו איכותיים וחשוב גם שתתקיים בקרה מתמדת, כדי שניתן יהיה לתקן ליקויים במידה שיתגלו כאלה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?