חינוך, רבותיי, חינוך

בישובי המועצה האזורית גולן – החינוך בגולן תמיד היה מאבני היסוד בפעילות המועצה. בשנתיים האחרונות, השקענו משאבים רבים בחינוך. התוצאות ניכרות לעיןמוסדות חינוך רבים זכו בפרסים יקרי ערך ורבים אף דורגו בין הטובים במדינה. ומה הולך לקרות בשנה הבאה עלינו לטובה? סקירה קצרה


מתחילים מהגנים

השנה יפתחו חמישה גנים חדשים בגולן, ביישובים רמת טראמפ, כפר חרוב, יונתן, אניעם ואלוני הבשן. בסהכ בגולן, יפעלו 58 גנים (לגילאי 3-6). בנוסף, השנה, ייפתחו שני גנים של חינוך מיוחד, העוברים למשכנם החדש בנטור ונמצאים כעת בשלבי סיום ביצוע.

במחלקת החינוך לגל הרך, יפעל השנה פורום מיוחדפורום מנהלי חינוך יישוביים משותף. הפורום יכיל בתוכו מנהלות מעונות, מנהלי/ות חינוך ומנהלי/ות הגיל הרך ביישובים השונים. הפורום ייפגש פעם בחודש ויעסוק בכל ההיבטים של הכשרת מנהל במערכת החינוך, בכלל ובגיל הרך, בעיקר, החל מהקניית ידע בדיני עבודה, ידע בתחום משאבי אנוש, הכשרות פדגוגיות, הכשרות פסיכולוגיות ועוד.

בשנה הבאה, יופעלו שלוש תכניות מרכזיות בחינוך לגיל הרך:

  • תזונה ובריאותכחלק מתכנית לתזונה בריאה, תיכנס דיאטנית למטבחים במוסדות החינוך לגיל הרך ותסייע בבניית תפריט וכן בשיח עם הצוות על תזונה בריאה, ותיווך אכילה, כל האמירות שקשורות לאוכל אותן כולנו אומרים ועשויות להשפיע על תזונת הילד, אופן וכמות המזון הנצרך.
  • מיניות בקהילההצוות עובר הכשרה לזיהוי ואיתור נורות אדומות בקרב ילדי הגנים. בנוסף, עוסקת ההכשרה במיניות מותאמת גיל. הילדים, בליווי ההורים, יצפו בהצגהיעל שומרת על גופה“, כחלק מאותה תכנית. בסיום ההצגה, יתקיים שיח עיבוד התכנים על ידי צוות השירות הפסיכולוגי מהמועצה. כך נוצר שיח אחיד בין הצוות, ההורים והילדים.
  • תקשורת ושפהתכנית שהיא חלק מהרצף החינוכי, המתחיל בגיל הרך וממשיך אל בית הספר. השנה, נתחיל להפעיל את התכנית במעונות. הצוות יעבור הכשרה מותאמת לגיל הילדים ולצורך.

תכניתגוגלה” – תוכנת המחשה המהווה בסיס לחקר ולמידה מותאמת גיל, המיושמת בגנים בגולן. הילדים לומדים להשתמש בתוכנה וכך לפתח כישורי חשיבה כמותיים, מתמטיים, שפה ועוד. למידה באמצעים מתוקשבים היא חלק בסיסי מהתפתחות הילד

תכנית מעניינת נוספת היא תכניתגוגלה” – תוכנת המחשה המהווה בסיס לחקר ולמידה מותאמת גיל, המיושמת בגנים בגולן. הילדים לומדים להשתמש בתוכנה וכך לפתח כישורי חשיבה כמותיים, מתמטיים, שפה ועוד. למידה באמצעים מתוקשבים היא חלק בסיסי מהתפתחות הילד.

אנו רואים בצוות העובד בתחום הגיל הרך אבן יסוד חשובה בהתפתחות הילדים. הצוות משמעותי מאוד לצמיחת הילדים ונשות הצוות הופכות עד מהרה לדמויות משמעותיות בחיי הילדים (כן, נשות צוות, כי מרבית הצוות נשי). לאחרונה, אנו חווים קושי בגיוס כוח אדם. אנו מזמינים אתכם/ן לפנות אלינו, את/ה שילדי הגולן חשובים לכם, שתרצו להיות משמעותייםמחלקת הגיל הרך, באגף החינוך במועצה, מחכה לפנייתכם.

ממשיכים לבתי הספר

בשנה הקרובה, יעלו בגולן מעל 500 ילדים לכיתה א‘! זהו המספר הגדול ביותר שנרשם עד כה במועצה. לשם השוואה, בעבר, היו כ-350 ילדים בשנים ברוכות ילודה. 500 הילדים והילדות ילמדו ב-20 כיתות א‘, בבתי הספר השונים בגולן, לא כולל ילדי החינוך המיוחד וכיתות החינוך המיוחד שייפתחו השנה.

בגולן פועלים 10 בתי ספר יסודיים, מתוכם שני בתי ספר שנפתחו בשנה החולפת. הביקוש לבתי הספר החדשים – “מעלות הגולןוילקוט רועים” – גדול מאוד. “מעלות הגולןצמח מאוד. בשנה הבאה, יהיו שתי כיתות בכל שכבת גיל. שלושה מנהלים חדשים הצטרפו לשורותינו ואנו מאחלים להם הצלחה רבה. למנהלים שסיימו את תפקידם, נאחל הצלחה בהמשך הדרך ונשלח תודה גדולה על עשייתם.

המרחב הגולני מספק סביבה לימודית ייחודית ואיכותית לילדי הגולן. חיזוק השתפ עםמכון שמיר למחקר“, בתחום התכניות הפדגוגיות בחקלאות, מאפשר חיבור הילד לסביבתו הטבעית. מדובר בהפעלת תכניות חקר, בהן חוקרי המכון, יחד עם צוות ההוראה, מובילים לאורך שנת הלימודים תהליכי למידה מבוססי מחקר, שזכו להצלחה ועניין רב בקרב התלמידים.

מכון שמיר למחקרמלווה את תהליכי ההערכה והמדידה של בתי הספר. מטרת התהליך היא לאפשר לביהס לחקור את העשייה שלו עצמו, להגדיר מדדי הצלחה בהתאם לצרכים ולקבל החלטות שמבוססות על נתונים מדידים, כחלק מהתהליך

מכון שמיר למחקרמלווה גם את תהליכי ההערכה והמדידה של בתי הספר. מטרת התהליך היא לאפשר לביהס לחקור את העשייה שלו עצמו, להגדיר מדדי הצלחה בהתאם לצרכים ולקבל החלטות שמבוססות על נתונים מדידים, כחלק מהתהליך. לפני כשבועיים, התקיים מפגש סיכום התהליך בין צוות המכון לצוותי ההוראה השותפים ועלו ממצאים מרגשים. הצלחת התהליך טמונה בעובדה כי זהו תהליך פנימי שאינו מאיים, אלא מהווה הזדמנות מצוינת ללמידה והצלחה.

פורום מנהלי הגולן

פורום מנהלי הגולן צמח מתוך הרצון והצורך לשתף ידע, שיח והכשרות בין מנהלי בתי הספר היסודיים בגולן. בנוסף, בשנתיים האחרונות, הפורום עוסק גם בהצמחת האוטונומיה הביתספרית, בדגש על פיתוח המשאב האנושי (HR), הן בפן האישי והן בפן המקצועי. הרצון הוא שבית הספר ייקח אחריות על פיתוח ההון האנושי שלו, בהחלטה סוברנית, בהתאם לצרכים המקומיים של בית הספר והצוות. כל איש צוות מרגיש שרואים אותו, את החלומות והשאיפות שלו, לוקחים את הרצונות שלו בחשבון ומאפשרים לו לצמוח. זו ברכה לשני הצדדים המייצרת מחויבות והצלחה.

בשנה הקרובה, יעסוק הפורום בפיתוח למידה רגשית חברתית -SEL . המושג למידה לפעמים נתפס כתהליך קוגניטיבי בלבד, אך הלמידה היא גם תהליך רגשי וחברתי. ברגע שנצליח להפוך את הלמידה לחוויה, כאשר תהיה אינטראקציה חברתית סביב הלמידה, כאשר מעורב רגש בלמידה, או אז הופכת הלמידה למשמעותית, לחוויה שנשארת ומעצימה את יתר התהליך הלימודי, החלק הקוגניטיבי.

שנת הקורונה שינתה את היחס והפרקטיקה לתהליכי ההערכה של התלמידים. בהרבה מבתי הספר, השתנתה התעודה, כאשר הדגש בהערכת התלמיד כעת ניתן על תהליכים חברתיים, חוסן נפשי ואינטראקציה סביבתית. המיקוד אינו רק בהישגים הלימודיים, אלא בשילוב הפרטים השונים. בנוסף, נבחרו כלי הערכה, מדדים חדשים, שמסייעים למורים, בשיתוף התלמידים וההורים, לייצר תהליך הערכה משותף. בתהליך זה, המשולש מורהילדהורה מקבל משמעות נוספת, גם בהערכת המצב הנוכחית ובניית תכנית עבודה משותפת להמשך הדרך.

במועצה האזורית גולן, הושקעו בתחום התקשוב בבתי הספר מעל למיליון שח בשדרוג המערכות, התשתיות ובהכשרת הצוות. חולקו מאות מחשבים לילדי הגולן ולמורים, במסגרת תכניות שונות, כך שלא יהיו ילדים שלא יוכלו ללמוד מרחוק, במקרה הצורך

שנת הקורונה דחפה את כולנו קדימה, גם בתחום הדיגיטלי. במועצה האזורית גולן, הושקעו בתחום התקשוב בבתי הספר מעל למיליון שח בשדרוג המערכות, התשתיות ובהכשרת הצוות. חולקו מאות מחשבים לילדי הגולן ולמורים, במסגרת תכניות שונות, כך שלא יהיו ילדים שלא יוכלו ללמוד מרחוק, במקרה הצורך. הלמידה באמצעים ממוחשבים קידמה אותנו ואת הלקחים והיכולות. נמשיך למנף קדימה גם השנה, על פי הצורך.

לסיום, התיכוןנופי גולןעבר לניהול משותף עם רשתדרכא“, שזכתה בפרסי חינוך רבים על פעילות בתי הספר שלה. אנו מאמינים כי בית הספר ימשיך לצמוח ולשגשג.

ההשקעה בחינוך היא גדולה. רק לאחרונה, נכללו מספר בתי ספר מהגולן ברשימת בתי הספר הטובים בישראל. בתי הספר נבחרו על ידי משרד החינוך והצוותים קיבלו פרסים כספיים על הצלחתם, מעבר להכרה החשובה ביכולות. החינוך הוא כלי חשוב שבאמצעותו יצמח לנו כאן דור עתיד ערכי, דור שימשיך ויפתח את הגולן ויפרוץ דרכו קדימה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?