חוויה של טבע וטעם

עונת קטיף הדובדבנים היא הזדמנות מצוינת לטיול מהנה בגולן. בתיירות הגולן, ריכזו כמה הצעות למסלולים אטרקציות ומסעדות בקרבת הקטיפים: סיור וסדנת שוקולד, עששיות ביער האגדות וקטיף הדובדבן ב”בוסתן בראשית”


קטיף הדובדבן במטעי צפון הגולן הוא חוויה של טבע וטעם. מגיעים אל מטע הדובדבנים ב”בוסתן בראשית”, הסמוך לעין זיוון. הקטיף כולל אכילה חופשית במקום, לצד תערוכת כלים חקלאיים, פארק חבלים, מתקנים מתנפחים, פינת חי, טרקטורונים לילדים, פינות ישיבה מרווחות ועוד… חלק מהפעילויות מתקיימות רק בסופ”ש וכרוכות בתשלום. בשל ההנחיות ולצורך מניעת התקהלות ותורים, יש לבצע רכישת כרטיסים מוקדמת באתר: https://www.enzivan.co.il לפרטים- 04-6993610/12)

ממשיכים לתצפית של 360 מעלות מפסגת הר בנטל אל עמק החולה, החרמון, דרום לבנון וסוריה. ללא ספק, מדובר באחת מנקודות התצפית היפות ביותר בצפון. תוכלו לעצור לקפה מול הנוף ב”קופי ענן” (פתוח כל השבוע 10:00-16:00). נסיעה קצרה תיקח אתכם למפעל השוקולד “דה קרינה”, בעין זיוון – לסרט קצר, סיור מתוק וסדנת שוקולד (כשעה, ימים א’-ה’ בין השעות 09:00-17:00; ימי ו’ וערבי חג בין השעות 09:00-15:00. בימי שבת וחג – סגור. כשר למהדרין. בתיאום מראש).

נעצור לצהריים בעין זיוון, ב”מטרלו” – מאפייה קטנה, המציעה מאפים משובחים ומפתיעים וסלטים מפתיעים. (ג’-שבת, 9:00-15:00), או בפיצה “וינו” (א’-ו’ 11:00-18:00, שבת -סגור. כשר למהדרין).

בערב, נצא לסיורי עששיות ביער אודם. הסיור מתחיל כל ערב, כרבע שעה לפני שעת השקיעה. נפגשים בג’ובה הגדולה, ביער אודם. הג’ובה הגדולה היא שקע וולקני מאוד מרשים, שנפער בתוך יער האלונים הקסום בו נצעד. הסיור הנו סיור רגלי, ממש בתוך תוואי היער ונמשך כשעה וארבעים דקות, עם סיפורים, הסברים על חיות היער, הצמחייה שלו, תופעת הג’ובה ועל הכוכבים (בהרשמה מראש – 050-6894560).

חוויית טבע מתוקה לכל המשפחה

קטיף דובדבנים במטעי צפון הגולן, סיור במבצר אמתי, פריחות בפסגת החרמון הקרירה ומתקני כיף ואקסטרים לילדים.

קטיף דובדבן במטעי צפון הגולן – חוויה של טבע וטעם. מגיעים לאחד מאתרי הקטיף העצמי שלנו, מצטיידים בסלסלה, קוטפים וטועמים את מלך הפירות, הדובדבן ופירות יער אחרים (פירוט באתרי הקטיף).

ממשיכים למבצר נמרוד. בטרם ניכנס אל המבצר, נעצור לתצפית לכיוון עמק החולה, החרמון וגבול הלבנון. נעפיל אל המבצר, נסייר באולמות ובמעברים הסודיים ונציץ מחרכי הירי כמו אבירים אמתיים! חפשו את סמל האריה הלוכד עכבר בציפורניו – זהו סמלו של השליט הממלוכי בייברס. המבצר נבנה לפני כ-700 שנה, על ידי המוסלמים והשתמר עד היום בצורה מרשימה.

נעצור לצהריים באחת המסעדות בכפר הדרוזי התיירותי מג’דל שמס – מסעדת “מיקסטו” (mixto), “עין אלתינה”, מסעדת “ניסאן”, “Green Apple”, או “XO ” מסעדה בשרית, או אם תרצו המבורגר על הדרך – “Burger place”.

נמשיך בנסיעה קצרה אל החרמון ונהנה מאוויר הקריר שבפסגה. בשבתות של חודש יוני, מתקיימים סיורים מודרכים בפסגת ההר (שבתות חודש יוני, 11:00,13:00. כולל עלייה ברכבל. משך הסיור: שעה וחצי. הרשמה מראש באתר האינטרנט של אתר החרמון). כעת, הפריחה הייחודית של החרמון בשיאה. נפגוש את הדובדבן השרוע, את חדעד הלבנון ועוד פרחים ייחודיים להר הגבוה והקר הזה. הילדים יוכלו ליהנות מפעילות במתקני האקסטרים החדשים שנבנו כאן – מזחלות אקסטרים, רכבל ו-Sky Rider.

לאוהבי הלכת

אם אתם אוהבים טיולים – הצטיידו בנעלי הליכה ותיק על השכם וצאו לשביל הגולן. השביל חוצה את הגולן מצפון לדרום ואורכו 120 ק”מ. הוא מביא את ההולך בו למרחבים מרתקים ופחות מוכרים של הגולן, אל מרחבי בזלת ושדות מרעה, אל נקודות תצפית ואתרים היסטוריים. לפני שמתחילים בצעידה, אסור לוותר על קטיף דובדבנים ופירות יער במטעי צפון הגולן.

נפתח את היום בחוויה חקלאית מתוקה של קטיף דובדבנים ופירות יער, באחד מאתרי הקטיף בצפון הגולן.

נמשיך למסלול הליכה בשביל הגולן – מתל קצעה לאנדרטת פלס”ר חטיבה 7. המסלול מתחיל בהליכה ביער אודם. זהו היער הגדול בגולן ובו תפגשו את אלון התולע, האלה הארצישראלית והלבנה הרפואי. השביל עובר במטעי הדובדבן של הדרוזים. החקלאים הדרוזים מצפים לפרי שנה שלמה ולמרות הפיתוי – אסור לקטוף.

נטפס עם השביל למרומי הר אודם. שם, תתגלה לעינינו תצפית יפה על תלי הגעש של צפון הגולן. השביל עובר בסמוך למחצבת סקוריה (“טוף” בלשון העם). ניתן להתרשם מהצבע האדום של האבן הגעשית, צבע שנתן להר את שמו. נסיים את המסלול באנדרטת פלס”ר חטיבה 7, שהוקמה לזכר 24 חיילי הפלוגה שנפלו במלחמת יום הכיפורים.

(מקטע 3 – מתל קצעה לאנדרטת פלס”ר חטיבה 7. אורך המסלול – 8 ק”מ, דרגת קושי: קל).

נעצור לצהריים ב-“K בר”, שבצומת וואסט, או ב”מסעדת הבוקרים”, במרום גולן.

נקנח את הטיול בתצפית מ”מצפה רונן”, (מצפה קוניטרה), אל עבר שכנתנו, סוריה. לעינינו, יתפרשו מטעי התפוח והדובדבן של קיבוצי צפון הגולן ותלי הגעש שמעבר לגבול. מכאן, נוכל לראות את שרידי העיירה הסורית קוניטרה הישנה ואת קוניטרה החדשה והמאוכלסת.

מורשת קרב

הגולן היה לזירת קרבות גבורה וכיום הוא זָרוע אתרי מורשת קרב, המנציחים את הלוחמים וגבורתם בהגנתם על ישראל. נבקר בכמה מאתרי מורשת הקרב ובשביל להנצחתו של אלי כהן, האיש שלנו בדמשק. בעונה זו, אסור לפספס את קטיף הדובדבנים במטעי צפון הגולן.

את היום, נפתח בקטיף דובדבנים ופירות יער, באחד מאתרי הקטיף במטעי צפון הגולן (קישור לפרטים על אתרי הקטיף).

נמשיך לתצפית עמק הבכא, שלמרגלות הר החרמונית ונצפה על הזירה בה התחוללו קרבות הבלימה הקשים במלחמת יום הכיפורים. במקום – אנדרטה לזכר הנופלים ואמפיתאטרון המאפשר ישיבה וצפייה לעבר עמק הבכא. ניתן לעצור באנדרטת פלס”ר חטיבה 7, שבצומת הפנייה להר החרמונית. טורבינות הרוח הנבנות בימים אלו במסגרת חוות הטורבינות “עמק הבכא” מושכות את העין. כאן עתידות לקום 30 טורבינות רוח, בהספק כולל של 96 מגה וואט – הספק ייצור השקול לצריכת החשמל של כ-40,000 משקי בית בישראל.

נעצור לצהריים ב”מסעדת הבוקרים”, במרום גולן או ב-“K בר” שבצומת וואסט, או שניהנה מארוחה משובחת של בשרים, מהמעשנה בביתם של “ליז ושי מבשלים סיפור אהבה”, בקיבוץ מרום גולן, או שאם מתחשק לכם נשנוש קל של מאפה משובח וקפה, לכו ל”אפרתה” במרום גולן – פטיסרי ומאפייה, בית קפה קסום, זה המקום.

נסיים בתחנה מתוך שביל אלי כהן, שביל שנבנה להנצחתו של האיש שלנו בדמשק: בבית החזית הסורי (ניסע לכיוון צפון הגולן בכביש 98, נפנה ימינה ונעבור את תצפית קוניטרה. משם נמדוד 1.6 ק”מ וכשהכביש יתעקל שמאלה, נפנה ימינה לדרך עפר, מצד שמאל נראה מבנה גדול ומרשים). מבנה זה שימש כמפקדת המודיעין הסורי ברמת הגולן. בחצר המבנה, מול הכניסה, עומד פסל של מנעול המדמה את אלי כהן שהציץ לסודותיה של סוריה. מצדו הימני של העמוד בכניסה, יש שלט המציין שאלי כהן ביקר בבניין זה מספר פעמים, במהלך שהותו בסוריה. ניתן לבקר בתחנה נוספת בשביל – פסל נדיה, שנמצא בלוע הר הגעש אביטל (נצא מדרך העפר ונפנה שמאלה, נמשיך בנסיעה של 1 ק”מ דרומה ונפנה ימינה לקיבוץ מרום גולן. הכביש הצר עובר בתוך לוע של הר געש, בין הר אביטל להר בנטל. כ-200 מטרים אחרי הפנייה, מצד שמאל, על גבעה הצופה לסוריה, מוצב פסל. נחנה את הרכב ונתקדם רגלית לכיוון הפסל) הפסל מתאר את נדיה, אלמנתו של אלי כהן ושלושת ילדיה, הצופים לכיוון סוריה, מתוך צפייה לשובו ולהבאתו לקבורה בישראל.

קלאסי לזוגות

קחו לכם הפוגה זוגית ועלו אל הגולן לחוויה של שקט, טעמים ונופים – קטיף דובדבנים במטעי צפון הגולן, כוס קפה מול הנוף, יין משובח מיקבי הגולן, אוויר ומרחבים.

נפתח את היום בחוויה זוגית של קטיף דובדבן במטעי צפון הגולן. מגיעים אל מטע הדובדבנים ב”בוסתן בראשית”, הסמוך לעין זיוון. הקטיף כולל אכילה חופשית במקום, לצד תערוכת כלים חקלאיים, פינות ישיבה מרווחות ומבחר דוכנים של תוצרת הגולן.
(בשל ההנחיות ולצורך מניעת התקהלות ותורים, יש לבצע רכישת כרטיסים מוקדמת באתר: www.enzivan.co.il.
לפרטים- 04-6993610/12).

נמשיך לתצפית של 360 מעלות, מפסגת הר בנטל אל עמק החולה, החרמון, דרום לבנון וסוריה. ללא ספק, מדובר באחת מנקודות התצפית היפות ביותר בצפון. תוכלו לעצור לקפה מול הנוף ב”קופי ענן” (פתוח כל השבוע 10:00-16:00). לא נחמיץ סיור וטעימה של יין משובח ביקבי הגולן. בגולן, תנאים מיטביים לייצור יין משובח – גובה, טמפרטורה ואדמה בזלתית. בזכות תנאים אלה, זוכים יקבי הגולן בפרסים יוקרתיים בקטגוריות היין השונות, בתחרויות בין-לאומיות. אתם מוזמנים לבקר ביקב אורטל, שבקיבוץ אורטל (פתוח שישי-שבת 10:00-16:00. משך הסיור כ-40 דקות), ביקב “בהט” (כשר ונגיש לנכים. כולל סיור מודרך וטעימות – כשעה. ניתן להזמין פלטת גבינות, פיתות, סלטים ועוד), או יקב “פלטר” (יקב “מטר”, שבתוך יקב פלטר – כשר), שבעין זיוון. מוזמנים לעצור לצהריים ב-“K בר”, שבצומת וואסט.

אפשר להמשיך לחוויית אתגר וכיף זוגי לבחירתכם:
SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?