זהים במראה שונים בתפקיד

סמל יונתן שנל, המשרת בחטיבת הנח”ל ורב”ט גל שנל, המשרת בזרוע הים בפלגה 916, הם תאומים כל כך זהים, עד שלא תצליחו להבדיל ביניהם. בתפקידים – הבדל גדול


רב”ט גל שנל התגייס בדצמבר 2017 לזרוע הים. גל התגייס לקורס לוחם ימי ולאחר טירונות וההכשרה של שלושה וחצי חודשים, שובץ כדבורן, בפלגה 916, בבסיס אשדוד. פלגה 916 בה משרת גל היא פלגת בט”ש, האחראית על כל הזירה הימית הדרומית.

גל: “התפקיד מצריך מאתנו להיות תמיד ערניים, חדים וממוקדי מטרה, בכדי לשמור על הגבולות הימיים של מדינת ישראל”.

גל מספר כי השירות באזור הדרום גרם לו למעט חששות, אבל הוא מקבל ערך מוסף בכך שנמצא במקום מאוד משמעותי עבור המדינה. לתפקיד שלו יש משמעות רבה.

יונתן מאחל הצלחה לחיילים החדשים בחטיבה: “תהיו גאים על היותכם בחטיבה הזאת. אל תשכחו שיש לכם עוד הרבה חברים יחד אתכם, שעוברים בדיוק את מה שאתם עוברים. תנסו לקחת את הכול כחוויה וליהנות מהרגע”

“אני מרגיש שלכל מעשה שלי יש השפעה. אני עושה את הדברים עם רצון ומטרה ברורה לשמור על אזרחי מדינת ישראל”.

שנת השירות בה התנדב גל הייתה בקיבוץ שנמצא בקרבת עוטף עזה: “העובדה שהייתי שם בשנת שירות גרמה לי להתאהב באזור, מה שהחדיר בי יותר מוטיבציה ושייכות למקום”.

הוא מספר כי יש בתפקיד שלו הרבה משמעות ומשקל: “אני נמצא בדרום הארץ, באזור מתוח, שומר על גבולותיה של המדינה ותושבי הדרום וזו התחושה הכי טובה ומספקת שיש”.

גל נוהג להסתכל אל שבועיים שעבר בבסיס כאשר הוא מגיע הביתה ולסכם את מעשיו במהלך השבועיים: “אתה חוזר כל שבועיים הביתה ורואה מה עשית בשבועיים שעברו. זה משמעותי ומעורר השראה”.

גל אומר על זרוע הים כי זו זרוע משפחתית מלאה בתמיכה והבנה מהחברים ומסגל הפיקוד כאחד: “מי שמחפש משפחה שנייה לגור בה – זה המקום. אנחנו עושים יחד הכול ומרגישים את המבצעיות ואתה מגיעה גם הגאווה”.

הרעוּת

יונתן, אחיו של גל, התגייס באוגוסט 2017 לחטיבת הנח”ל והשבוע, עם גיוס נובמבר 18 של חטיבת הנח”ל, החל את תפקידו החדש, כמ”כ טירונים בחטיבה. יונתן הגיע לחטיבה מתוך רצון לשרת במקום שיאפשר לו לחוות את הצבא ולסיים את השירות לאחר שחווה קשיים וחוויות, שיועילו לו בהמשך חייו, לאחר שירותו הצבאי. על הגיוס לחטיבת הנח”ל, יונתן מספר כי הוא מאוד מרוצה ומסופק: “הגעתי למקום הכי טוב עבורי. אני חווה חוויות עוצמתיות ואת החברה הישראלית. אלו דברים שלא ייצא לי לחוות בשום שלב אחר בחיים”.

לקראת הגיוס הקרוב לחטיבת הנח”ל, אשר בו יונתן ייקח חלק כמפקד, יונתן סימן לעצמו להנחיל לחיילים את ההערכה למעשים, וההבנה שכל אחד מהם עושה את מה שהוא עושה בשביל מטרה מסוימת: “הם צריכים להבין שיש להם הרבה משמעות ומה שהם עושים זה דבר שהוא לא מובן מאליו בכלל. הם צריכים להעריך את זה ואני אהיה שם לצדם כל הדרך”.

בנוסף, הרעוּת והקשר בין החברים הם ערכים שמאוד חשובים בעיניו וצריך לנחיל אותם לחיילים. בחירתו של יונתן להיות מפקד באה בעקבות המפקד שהיה לו מרגע הגעתו לחטיבה. הוא מספר כי מפקד הכיתה הוא מאוד משמעותי: “הפנים הראשונות שהחיילים רואים בהגעתם, זה דבר מאוד קריטי וחשוב, שיש לו השפעה על ההמשך שלך”.

למרות השירות השונה של יונתן וגל, יש להם הרבה מאוד במשותף. השניים חברים מאוד טובים ודואגים לשמור על קשר על בסיס יום-יומי.

“כל אחד מאתנו הלך לתרום מהיכולות שלו במקום אחר ולשמור על המדינה בצורה הטובה ביותר”. השניים מאחלים הרבה הצלחה לחיילים החדשים בצה”ל. בתור מ”כ בחטיבת חי”ר של הגיוס הקרוב, יונתן מאחל הצלחה לחיילים החדשים בחטיבה: “תהיו גאים על היותכם בחטיבה הזאת. אל תשכחו שיש לכם עוד הרבה חברים יחד אתכם, שעוברים בדיוק את מה שאתם עוברים. תנסו לקחת את הכול כחוויה וליהנות מהרגע”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?