למה אנחנו מצלמים את הקפה של הבוקר? את הכלב שנרדם על הספה? את העוגה שיצאה מהתנור? אולי כי זה הפך להיות ספר הזיכרונות החדש שלנו
השבוע, נזכרתי פתאום באחד החברים שלי. כזה שלא פגשתי הרבה זמן וגם לא ראיתי לאחרונה ברשתות החברתיות. בדרך כלל, הוא היה פעיל פה ושם, מגיב, משתף, נוכח. משהו בהיעלמות שלו עורר בי דאגה קלה, אז שלחתי הודעה לשאול מה שלומו.
תוך דקות, הוא ענה שהוא בסדר גמור. עסוק בדברים משמעותיים וטובים. פשוט החליט להתנזר קצת מהרשתות. היה זקוק לשקט. האמת? הבנתי אותו לגמרי.
פעם הייתי פעילה הרבה יותר. הייתי משתפת תמונות, מחשבות, רגעים מהחיים. לא מעט פעמים, קרה שהגעתי למקום כלשהו ואנשים שלא הכרתי ניגשו אליי ואמרו: "אה, אותך אני מכיר מהפייסבוק". זה תמיד מעורר בי מחשבה. מצד אחד, נחמד. סימן שאתה קיים, שרואים אותך, שיש לך קול. מצד שני, האם באמת צריך להיות נוכח כל הזמן כדי להיות קיים?
הרשתות החברתיות הן ללא ספק אחד הכלים המשמעותיים של התקופה שלנו. הן מאפשרות לחשוף עשייה, לקדם עסקים, ליצור קשרים ולהעביר מסרים. הן יכולות להיות מקור להשראה, ללמידה, לקהילה ולחיבורים מופלאים. אבל לפעמים, אני תוהה מה בדיוק אנחנו מחפשים שם. למה אנחנו מצלמים את הקפה של הבוקר? את הכלב שנרדם על הספה? את השקיעה מהטיול בצפון? את העוגה שיצאה מהתנור? אולי כי זה הפך להיות ספר הזיכרונות החדש שלנו. פעם היו אלבומים. היום יש סטוריז. אולי זו דרך לשמר רגעים קטנים שלא נרצה לשכוח.
לגעת בלב
אולי, אם נהיה כנים לרגע, לפעמים, אנחנו פשוט מחפשים חיבוק קטן. לייק. תגובה. מישהו שיגיד לנו: "ראיתי אותך". אני מודה שגם אני נהנית לעתים לשתף. מתכון משפחתי שעבר מדור לדור, בתי קפה שאני אוהבת, או תמונות של הילדים.. אלה לא רק תמונות. אלה החיים עצמם. מתוודה פה שלפעמים בא לי להיות משפיענית רשת.
משפיענית… איזו מילה גדולה. כי להשפיע באמת זה לא רק לצבור עוקבים. זה לא רק לדעת לצלם נכון, או לכתוב כותרת מוצלחת. השפעה היאהיכולת לגעת בלב של אנשים, לעורר מחשבה, לתת תקווה, לעודד, ללמד, או אפילו רק לגרום למישהו לחייך ביום פחות מוצלח. יש משפיעניות שאני אוהבת לעקוב אחריהן. נשים שמביאות תוכן, השראה, ערכים ואותנטיות. יש אחרות שאני תוהה ביני לבין עצמי איך בדיוק הגיעו למעמד הזה. אבל אז אני נזכרת שאולי מספר העוקבים לא באמת מספר את הסיפור, כי השאלה איננה כמה אנשים עוקבים אחריך. השאלה היא כמה אנשים באמת הושפעו ממך.
בסופו של דבר, האמת היא שהשפעה אמיתית לא נמדדת במספר הלייקים, אלא במספר הלבבות שנגעת בהם. מחוץ לרשתות, לכל אחד מאתנו יש השפעה על העולם, יש מקום קטן של שליחות של לגעת בלב של אנשים.
חשוב להגיד שהרבה פעמים מרגיש שיש משפעניות עם מאות-אלפי העוקבים ומה שהם מציגות זה לא החיים האמיתיים, אז אם לא ראיתם אותי הרבה זמן ברשתות שלחו הודעה שהתגעגעתם אליי…








