“הלב שלי נקרע לשניים…”

מספר הפונות לבתי חולים עם תסמינים לבביים עלה מאוד לאחרונה. רוב הפונות הן אימהות לחיילים המשרתים בקרבי. “תסמונת הלב השבור”

השבוע, פורסם כי מספר הפונות לבתי חולים עם תסמינים לבביים עלה מאוד וכי רוב הפונות הן אימהות לחיילים המשרתים בקרבי. לאחר בירורים רפואיים, התברר שהן לא סובלות מבעיה חמורה בלב, אלא מ”תסמונת הלב השבור”, תסמונת המאפיינת אנשים (ובעיקר נשים) החווים סטרס משמעותי, אשר משפיע על פעילות לבם. 

“תסמונת הלב השבור” ממחישה שמצוקה רגשית עשויה לכאוב בדיוק באותו אופן כמו הפרעה פיזיולוגית. התסמינים הם אותם תסמינים – כאב חד בחזה, שינויים בקצב הלב, פלפיטציות (פעימות לב מוגברות) קשיי נשימה והזעה. ההבדל הוא שבאירוע לבבי (או בשפת העם – התקף לב), יש חסימה בזרימת הדם בלב וב”תסמונת הלב השבור”, אין חסימה כלל. 

חשוב לציין ש”תסמונת הלב השבור” כן גורמת לשינוי פיזי במבנה של הלב ולפעמים הדרך היחידה לשלול אירוע לבבי אמתי היא על ידי צנתור, כיוון שבבדיקות דם, אקו לב וא.ק.ג לא תמיד מבדילים בין תסמונת זו להתקף לב. 

כיצד זה קורה?

כאשר אדם ניצב בפני תחושת סכנה, פחד, או סטרס, מערכת העצבים בגוף מפעילה תת-מערכת האחראית על מצבי לחץ בגוף. מערכת זו נקראת המערכת הסימפתטית. המערכת הסימפתטית  גורמת להפרשת הורמוני סטרס (כמו אדרנלין) אשר מגבירים את קצב הלב ואשר לאורך זמן, פוגעים בתפקוד התקין של הלב. “תסמונת הלב השבור” אינה מסכנת חיים, כמו התקף לב, או אי ספיקת לב, אך בשל היחלשותו של שריר הלב, יש צורך במעקב ולעתים גם טיפול תרופתי. יש מקרים, אמנם מעטים מאוד, שתסמונת זו יוצרת סיבוכים בריאותיים קשים. 

הטיפול הטבעי

קודם כול, חשוב מאוד לציין שאם מרגישים כאבים או לחץ בחזה, קשיי נשימה, יש לפנות למיון ולא לשבת בבית! את ההתלבטות האם מדובר בהתקף לב, או שמא ב”תסמונת הלב השבור” תשאירו לרופא.

ברפואה הסינית, יש קשר הדוק בין המצב הרגשי של האדם למצבו הגופני. בשל כך, הטיפול ברפואה הסינית יהיה יעיל מאוד בטיפול ב”תסמונת הלב השבור”, בהורדת התסמינים ובחזרה לתפקוד רגיל. דיקור סיני, בשילוב עם צמחי מרפא, יוביל לשיפור משמעותי ומהיר ברמות הלחץ והסטרס, בשיפור השינה ובהורדת התסמינים של לחץ בחזה, פלפיטציות וכדומה. הטיפול יסייע לשיקום הלב ולמניעת הידרדרות המחלה.

בזמן הטיפול בדיקור סיני, מופעלת בגוף המערכת הפרא-סימפתטית. המערכת הפרא-סימפתטית גם היא תת-מערכת של מערכת העצבים. המערכת מביאה למצב רגיעה, האטת קצב הלב והורדת לחץ הדם.  

בארצנו “הרגועה”, קשה ואפילו בלתי אפשרי שלא לקחת ללב. אי אפשר להקיף את עצמנו בבועה ולמנוע מעצמנו להרגיש. לכן, הטיפול הטבעי מאפשר לשחרר את המועקות והלחצים למרות המצב ומאפשר לסייע לגוף ולנפש להמשיך ולתפקד כראוי, על אף המציאות הלא-פשוטה. 

הרבה בריאות, קרן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?