הכנרת, כולם באו

איגוד ערים כנרת: מעל 2.1 מיליון נופשים בילו בעונת הקיץ בחופי האיגוד השקטים, למרות פתיחה מאוחרת של עונת הרחצה ב-20.5, עקב הקורונה. רק באוגוסטמעל מיליון


קיץ ייחודי ועמוס מאוד עבר על חופי הכנרת. חורף גשום, עליית שיא במפלס ושמים סגורים הביאו אל הכנרת מעל 2.1 מיליון נופשים, מתחילת העונה, אשר נפתחה באיחור, בצל הקורונה ב-20.5.20.

מנהלת אגף מנהלת הכנרת, ברשות הכנרת, דנה בכר, אומרת כי בחודש אוגוסט לבדו, ביקרו בחופי איגוד ערים כנרת מעל מיליון נופשים. עוד מוסרת בכר, כי כמות האשפה שנאספה לאורך העונה עומדת על כ-725 טון, בחופים שפעלו בקיבולות שיא במהלך כל החודש, כאשר הדבר ניכר בעומסי התנועה בסובב כנרת, בחניונים שנסגרו ונפתחו לסירוגין כל העת וכמובן בכמות האירועים המטופלים.

בכר מוסיפה, כי מוקדכנרת בטוחהפעל לאורך היממה, לשם זרמו דיווחים מצולמים שוטפים, מ– 160 מצלמות אבטחה בחופי האיגוד, כחלק מפרויקט משותף של איגוד ערים כנרת והמשרד לביטחון פנים. מאז פתיחת העונה, טיפל המוקד ב-390 אירועים, 235 מהם רק בחודש אוגוסט. בעיקר בעיות רעש.

פילוח האירועים מעמיד את סוגיית הטיפול ברעש כסוגיה המעסיקה ביותר את האחראיים בשמירה על הסדר הציבורי בכנרת. כ-40% מהאירועים שטופלו עד סוף חודש אוגוסט היו אירועי רעש. ב– 30% נוספים מדובר באירועי טיפול בהתקהלויות ופציעות

בכר: “פילוח האירועים מעמיד את סוגיית הטיפול ברעש כסוגיה המעסיקה ביותר את האחראיים בשמירה על הסדר הציבורי בכנרת: פקחי איגוד ערים כנרת, המאבטחים ושוטרי משטרת ישראל. כ-40% מהאירועים שטופלו עד סוף חודש אוגוסט היו אירועי רעש. ב– 30% נוספים מדובר באירועי טיפול בהתקהלויות ופציעות והיתרטיפול בהצבת אוהלים שהוצבו במקומות שאינם מיועדים לכך, וונדליזם, אלימות, עבירות תנועה ובטיחות השיט“.

השמשתצאלוןוהחוף הנפרד

הביקוש הגבוה לבילוי בחופי הכנרת הביא את מועצת איגוד ערים כנרת לקבלת החלטה לדחות את עבודות הפיתוח בהיקף של כ-40 מיליון שח שאמורות היו להתחיל בחוףצאלון“, שכבר נסגר וגודר, לרגל העבודות במהלך סגר הקורונה. ההחלטה נתקבלה על מנת לתת מענה לצורך הציבורי הדחוף של שטחי נופש פעילים בסובב כנרת. הצוותים באגף מנהלת הכנרת פעלו במשך שבועיים אינטנסיביים להשמשת החוף, בזמן הקצר ביותר האפשרי. סוכת ההצלה שפונתה, הוחזרה אל החוף, טופלו מערכות החניון האוטומטי ומערכות החשמל והכריזה, בוצע גיזום בטיחותי של עצים וכיסוח צמחייה והחוף נפתח לקהל בתחילת יולי, לרווחת נופשי הכנרת.

החלטה חשובה נוספת העונה של מועצת האיגוד עסקה במתן מענה לרחצה נפרדת לציבור הדתי חרדי וזאת, במקטע נוסף על חוף כינר, שהנו כידוע החוף הנפרד לדתיים של האיגוד. גם כאן, עבדו הצוותים תחת סדר זמנים צפוף להקמת מחיצות הפרדה במקטע המוכרז הדרומי של חוףדוגית” (גולן מקטע 13).

הקטעים הנפרדים הועמדו לרווחת הציבור הדתיחרדי בתקופה שלבין הזמנים“, בין 2-21.8.20 והוצבו בהם אף תאי שירותים, מלתחות וכיורים זמניים. לאורך כל התקופה תוגברה עמדת ההצלה במציל שלישי ומאבטח או סדרן קבוע

הקטעים הנפרדים הועמדו לרווחת הציבור הדתיחרדי בתקופה שלבין הזמנים“, בין 2-21.8.20 והוצבו בהם אף תאי שירותים, מלתחות וכיורים זמניים. לאורך כל התקופה תוגברה עמדת ההצלה במציל שלישי ומאבטח או סדרן קבוע, על מנת לשמור על הסדר הציבורי. החוף הנפרד נפתח כמובן גם לכלל הציבור, שקיבל על עצמו את כללי ההפרדה, כאשר כל העת פעלו כסדרם החופים הסמוכיםדוגיתוצאלון“.

את הנופשים הרבים פגשו מדי יום סטודנטים ומדריכים בחופשה, שהיוו את צוותי ההסברה. הם חילקו שקיות אשפה והסבירו באדיבות ובנועם על חשיבות השמירה על ניקיון הכנרת וחופיה וחזרו עם תחושה שעם ישראל נענה לפניות לשמירה על הניקיון.

עומס רב הורגש גם במוקד פניות הציבור של איגוד ערים כנרתכוכבית כנרת. המוקד טיפל במעל 7,000 פניות בעשרת הימים הראשונים של פתיחת העונה, בחגים עיד אל פיטר ושבועות. בחודשים מאי עד יולי, טיפל המוקד בממוצע של כ-7,600 פניות לחודש, כאשר באוגוסט לבדו טופלו למעלה מ-10,000 פניות. לשם השוואה: בשנת 2019, טופלו רק כ– 8,000 פניות לאורך כל השנה.

חגי תשרי צפויים להיות עמוסים אף הם, כאשר מיד עם סיומה של העונה, יחלו עבודות השיקום וההסדרה לקראת עונה חדשה נוספת.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?