חלוצים על שפת הכנרת

נוער הגולן מרמג”ש, חיספין וקייטנת ביה”ס “הצבי” ירדו לכנרת, לקחו מכושים, טוריות וקלשונים ופרצו עוד קטע יפהפה ב”שביל סובב כנרת”. עוד לא אבדה תקוותנו


בימים עם עומס חום קיצוני, ירדו חלוצים מילדי הגולן אל הכנרת, לא כדי להפיג את החום בצינת מי הכנרת, אלא כדי לעבוד עם מכוש טוריה וקלשון. הכנרת משגעת את בני הנוער מימי העלייה השנייה ועד ימינו,  כאז כן עתה, אבל נתחיל מהתחלה.

הדרך הטובה ביותר להסביר את העניין היא להציע לכם הקוראים, מסלול טיול על שפת הכנרת – שביל סובב כנרת שכבר מקיף את הכנרת ב-90% מהיקפה. כל זאת בזכות בני נוער כאלה שמטפחים את השביל בהתנדבות בקיץ ובחורף.

אז אם אתם נופשים באחד מחופי הכנרת הצפוניים של הגולן, לכו לשפת הכנרת, שם בוודאי תפגשו את סימון השבילים בלבן-סגול-כחול, שסימנה החברה להגנת הטבע. אחזו בשביל ולכו צפונה, לכיוון הבטיחה. “שביל סובב כנרת” מסומן על שפת הכנרת צמוד לקו המים והוא מאפשר טיול ללא מחסומים, ללא גדרות וללא תשלום. לאחר הליכה בחופים המסודרים, תגיעו מצפון לחוף כינר, לקטע שביל טבעי ונוף פראי של סוואנה וביצות בבקעת הבטיחה. השביל נמתח כאן לאורך החוף, למרחק של 2.5 ק”מ, שרובם מוצלים, עד שמורת המג’רסה. זהו פרי עבודה מאומצת של 14 השנים האחרונות, מאז הגתה החברה להגנת הטבע את רעיון השביל. לפני היות השביל, טיול כזה היה בלתי אפשרי. כמעט כל החופים היו תפוסים ומגודרים והכניסה אליהם הייתה בתשלום גם להולכי רגל.

אם רצונך לנוח, נבנו כאן ספסלים ונדנדות ואף הותקנה כאן “זולה רוח” – ארון ספרים שאתה יכול לפתוח ולקרוא להנאתך. ילדי קשת ואלוני הבשן, שהיו כאן הראשונים לעבודה, עוד זוכרים את מלחמתם בשיחי הסרפד שהיו גבוהים מהם, עת היו בכיתה א’, של המורה נירה אריה

 

נחזור לכינר. ביזמת מחלקת הנוער של מרכז קהילתי גולן, בני נוער מהגולן, מהיישובים רמת מגשימים וחיספין והקייטנה של בית ספר “הצבי”, בקשת, עבדו בבוסתן “שביל סובב כנרת”. קטע שביל מטופח, נטוע עצי פרי שונים, עם פינות צל וישיבה, שבנו כאן בני הנוער, מאז 2003. ההולך בשביל יכול ליהנות מתאנים, תמרים וענבים בקיץ, תותי עץ באביב, רימונים בסתיו וצל כל השנה. אם רצונך לנוח, נבנו כאן ספסלים ונדנדות ואף הותקנה כאן “זולה רוח” – ארון ספרים שאתה יכול לפתוח ולקרוא להנאתך.

ילדי קשת ואלוני הבשן, שהיו כאן הראשונים לעבודה, עוד זוכרים את מלחמתם בשיחי הסרפד שהיו גבוהים מהם, עת היו בכיתה א’, של המורה נירה אריה.

כמו שנראה בתמונות, בני הנוער עסקו ביצירה בפסיפסים צבעוניים, בהקמת נדנדות, בשיפוץ ב”זולה רוח” ובתחזוקת השביל. עבודה קשה בחום כבד, אבל החיוכים מעידים על סיפוק רב.

ירדתי אל הכנרת לראות את הפלא וחזרתי עם תחושה שעוד לא אבדה תקוותינו. הנוער משתוקק לעבוד למען הכלל.

לבנה שלוי, מנהל הקייטנה מקשת: “קצת חששנו מהחום. ירדנו לפה גם עם ילדים קטנים, אבל קטנים וגדולים, ברגע שמקבלים משימה אמתית נרתמים ללא בעיה”.

שילה תשובה, המדריך מחיספין: “במשך יומיים, פרצנו בין קנים חלקת חוף חדשה, בנינו ערסלים ופינות ישיבה לרווחת כל האזרחים, נהנינו מאוד ובעיקר הבנו שהכנרת היא של כולם!”.

נערה קטנה אחת, אדומה מחום ומחייכת באושר, אמרה: “חם, חם, אבל שווה כל רגע, כי אנחנו עושים משהו חשוב למען כל עם ישראל ואחר כך נלך לכנרת להצטנן”.

תודה ענקית לדניאל ועקנין וצוות המדריכים של “שביל סובב כנרת”, על ההדרכה והעזרה במימוש הרעיון.

 

נסים אסבן

מחלקת הנוער מרכז קהילתי גולן

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?