“הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן”

יו”ר מפלגת “יש עתיד” וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ יאיר לפיד, קרא השבוע לנשיא ארה”ב ולראשי המדינות באירופה, להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן.


בכנסת התקיים השבוע כנס “העם עם הגולן”, שיזם יו”ר מפלגת “יש עתיד” וחבר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ יאיר לפיד.

לפיד אמר: “אני פונה מכאן, מכנסת ישראל, לנשיא ארה”ב דונלד טראמפ: אחרי צעדך האמיץ למען עם ישראל – בהכרה בירושלים כבירתנו והעברת השגרירות – הכר בריבונות ישראל ברמת הגולן. אני פונה לחברי הקונגרס משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים: החזירו לישראל את מעמדה העל-מפלגתי. הכירו בריבונות הישראלית ברמת הגולן. מכאן אני פונה גם אל מנהיגי אירופה. במשך שנים התעלמתם מרצח העם בסוריה. הפעם, עשו את הדבר הנכון. הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן”.

בכנס השתתפו סגן שר הביטחון אלי בן דהן וכן חברי הכנסת אכרם חסון, יהודה גליק, רויטל סוויד, מאיר כהן, מיקי לוי, קרין אלהרר, עופר שלח, חיים ילין, עליזה לביא ופנינה תמנו שאטה.

מלבד חברי הכנסת, נשאו באירוע דברים ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר בלשכת ראש הממשלה, עוזי ארד, ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, ראש מועצת קצרין, דמיטרי אפרצב ומנכ”ל “יחדה”, התנועה למען ריבונות ישראלית בגולן, איציק צרפתי.

ח”כ לפיד אמר עוד באירוע: “לא רק העם עם הגולן, גם העולם. יזמתי את הכנס הזה מפני שיש למדינת ישראל חלון הזדמנויות נדיר להביא להכרה בין-לאומית רחבה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. קודם בארצות הברית, רפובליקנים ודמוקרטים יחד, בהמשך גם באיחוד האירופי ובארצות נוספות.

ח”כ לפיד: “בגמלא, נחשף מטבע עתיק, משנת 67 לספירה, ועליו הכיתוב ‘לגאולת ירושלים הקדושה’. הרומאים הגיעו לגולן כדי לדכא את מרד היהודים. כבר אז היה הגולן מבצר ששמר על ירושלים. היום, החובה שלנו היא שירושלים תשמור על הגולן”

“כדי שזה יקרה, הדבר הראשון שהעולם צריך לראות הוא שבעניין רמת הגולן אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. כולנו מאמינים שהגיע הזמן”.

קטעים נוספים מדבריו של ח”כ לפיד: “הטענה כאילו הגולן שייך לסוריה מבחינה היסטורית היא טענה מגוחכת. סוריה שלטה ברמת הגולן בסך הכול 19 שנה. השליטה הישראלית ברמת הגולן מופיעה כבר בתנ”ך. בחפירות הארכיאולוגיות בגמלא, נחשף מטבע עתיק, משנת 67 לספירה, ועליו הכיתוב ‘לגאולת ירושלים הקדושה’. הרומאים הגיעו לגולן כדי לדכא את מרד היהודים, בדרך לירושלים. כבר אז היה הגולן מבצר ששמר על ירושלים. היום, החובה שלנו היא שירושלים תשמור על הגולן.

“בגולן, היום, חיים בערך מספר שווה של יהודים ודרוזים. אם לעולם באמת אכפת מצדק וזכויות אדם, הוא צריך לשאול את עצמו שאלה אחת: מה עדיף, שהדרוזים יחיו תחת שלטון ישראלי וייהנו מביטחון אישי, כלכלה משופרת וזכויות אזרחיות מלאות, או שהיהודים ינסו לחיות תחת שלטון סורי, שירצח אותם בהזדמנות הראשונה. מי שאין לו בעיה לרצוח חצי מיליון מבני עמו, נשים, ילדים, הרי ברור שלא יהסס לרצוח יהודים.

“ישראל לא תיסוג מהגולן לעולם, מפני שהוא שלה בזכות, מפני שהוא שלה היסטורית, מפני שהוא שטח אסטרטגי שאסור לוותר עליו. העולם רק צריך להכיר במציאות כמו שהיא. אני קורא מכאן לכל ידידי ישראל בעולם, להתגייס יחד אתנו, כדי להביא לכך שהעולם יכיר בריבונות הישראלית על הגולן”.

הגבול היכן שהוא היום מבטיחה שקט באזור

אלי מלכה: “באותו היום ששחררנו את הגולן, שחררנו גם את הגליל, מהרמה הסורית שאיימה על הצפון. כל ממשלות ישראל עשו מההתיישבות בגולן מיזם מצליח. העובדה שעלינו לגולן והפכנו את הבונקרים ליישובים ואת שדות המוקשים לכרמים ומטעים, זה לא רק כדי להבטיח את הביטחון של הגליל ואת מקורות המים, אלא להבטיח את עצם קיומה של מדינת ישראל. קביעת הגבול היכן שהוא היום מבטיחה שקט באזור. ההכרה של העולם בכך, במסגרת ההסדרה בסוריה, תבטיח שקט שיכול לשרור באזור כולו”.

עוזי ארד: “העובדה הבלתי מעורערת היא שארבעה ראשי ממשלות ישראלים, שניים ממפלגת העבודה, שניים מרקע ליכודי, נשאו ונתנו על ירידה מרמת הגולן. אנחנו יכולים לשכוח את זה, אבל בארמון של אסד יש את כל המסמכים, חלקם אמריקניים. נתניהו, גם ב-2010-2011, הוא ניהל מו”מ עקיף רציני עם אסד, על ירידה מרמת הגולן”.

איציק צרפתי: “ישראל צריכה להציב את ההכרה הבין-לאומית בריבונותה בגולן ואת הכפלת ההתיישבות, בדרגת אסטרטגיה לאומית. המענה האסטרטגי האמתי להתבססות האיראנית בסוריה הוא הכרה אמריקנית בריבונות ישראלית בגולן. יש לעשות מאמץ עליון להביא להכרה כזו במשמרת של הנשיא טראמפ, הן כהחלטה נשיאותית והן כאקט סמלי של הקונגרס. לישראל אסור להסתפק ב’השבת המצב לקדמותו’ בגבול הגולן ועליה להיות ערוכה למציאות שבה עלול להיווצר לחץ בין-לאומי לנסיגה”.

דוברות יש עתיד

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?