החיים על פי ווטסאפ

לא, נראה אתכם, מנסים להשיג את אחד הילדים עשרים דקות, בוואטסאפ, בצלצול ממש בטלפון ואין תגובה. מכאן, הדרך להיסטריה קצרה מאוד


ערב אחד, הייתי בפגישה ארוכה, שבה השארתי את הטלפון על מצב שקט וגם לא הסתכלתי על הווטסאפים. כשנכנסתי הביתה, הבית היה שקט. נשארנו בו שלושה, הגדולים פרסו כנפיים. המתבגרת לא הייתה והאיש היה בעיסוקיו. הכנתי לי קפה ופתחתי את  הווטסאפ שהיה מלא בהודעות מהשעתייםשלוש שלא פתחתי ושלא כהרגלי, התעלמתי ממנו אפילו בסיום הפגישה, משהו שלא קורה אצלי הרבה. אפילו בנהיגה, לפעמים, אני עוצרת באיזו תחנה בדרך, לראות אם נכנסה איזו הודעה חשובה. אולי הילדים צריכים משהו, אולי אראלה ממפעל הפיס תשלח הודעה, חבל שתחכה. או שתיכנס איזו הצעה מעניינת לכתבה, או איזו בשורה טובה.

בדרך כלל, אני דרוכה וזמינה. אבל אם לשעה אחת אני לא, אז מדי מופיעים המון סימני שאלה על הודעות שנשלחו, למה אני לא מגיבה? ולמה אני מסננת? בקול אני עונה להם בלי שישמעואולי אני ישנה, אולי נוהגת, בפגישה, בשיעור, מתקלחת ויש עוד כמה אפשרויות. “על מה הלחץ“, אני מתלוננת, אבל בעצם, אני בעצמי בדיוק כזאת. במיוחד כשהילדים שלי לא מגיבים. אני כמעט מתקשרת למשטרה. הם טוענים שאני דאגנית בהגזמה.

אחרי רבע שעה שלא הייתה תגובה, צלצלתי והיא לא ענתה. נתתי לעצמי כל מיני הסברים למה היא לא עונה, אבל אחרי חמש דקות, שוב צלצלתי ושוב לא הייתה תגובה. בפעם השלישית, עשרים דקות בערך מאז ההודעה הראשונה, כבר הייתי בהיסטריה

בכל בוקר, סביב השעה שבעשמונה, אני שולחת לילדים שלי הודעת בוקר טוב עם אימוגי נחמד ולבבות והם עונים לי חזרה וככה אני מתחילה את היום, בידיעה שכולם בטוב. בוקר אחד שלחתי לבכורה הודעה. ידעתי שהיא כבר אמורה להיות ערה, אבל לא היה סימן כחול ואני רגילה שהיא תמיד ערנית לווטסאפ. אחרי רבע שעה שלא הייתה תגובה, צלצלתי והיא לא ענתה. נתתי לעצמי כל מיני הסברים למה היא לא עונה, אבל אחרי חמש דקות, שוב צלצלתי ושוב לא הייתה תגובה. בפעם השלישית, עשרים דקות בערך מאז ההודעה הראשונה, כבר הייתי בהיסטריה. התקשרתי לאיש לעדכן אותו שכבר עשרים דקות הילדה לא עונה ואני דואגת.

אבל זה רק עשרים דקות“, הוא ניסה להרגיע, אבל איכשהו הצלחתי להלחיץ גם אותו. החלטתי שאין ברירה ואני מתקשרת לחברות בדירה, מה שכידוע אסור לי לעשות ככה סתם, שלא ידעו שאני אימא לחוצה בהגזמה.

בעודי מנסה להירגע, הטלפון שלי מצלצל: “אימא מה הלחץ?”, היא שואלת.

איפה את?”, אני כועסת עליהולמה את לא עונה?”

כולה התארגנתי, בוקר, את יודעת, צחצוח שיניים וכאלה והטלפון היה על שקט“, היא עונה לי ברוגע. נשמתי לרווחה והבטחתי לה שבפעם הבאה אזכור את זה.

ה-V הכחול הקדוש

עם האיש, זה סיפור אחר. הוא פותח את הווטסאפ רק לעתים רחוקות, אז התרגלתי. שולחת לו הודעה, אין פס כחול, מתקשרת, לא עונה, או שעונה בקצרהאני בישיבה, משהו דחוף?”… לפעמים, אני מרשה לעצמי להגידכן, דחוף, מתי אתה חוזר הביתה ולמה אתה לא קורא מה ששלחתי לך בווטסאפ?”, אבל שאר האנשים בעולם אמורים להיות מחוברים כל היום ולהגיב מיד.

הכי מעצבנים אותי הם אלה שאני רואה אותם מחוברים והם לא פותחים, או לא מגיבים להודעה שלי. שלא לדבר על אלו שמבטלים את הסימנים הכחולים ואז אין לי מושגאם קיבלו את ההודעה, או לא. מה הסיפור שלהם בכלל, שהם לא רוצים שידעו אם ההודעה הגיעה. זה משגע אותי, בעיקר כשאני שולחת משהו חשוב ורוצה תגובה ואני אפילו לא יודעת אם ראו את ההודעה.

אז בבקשה כל מתנגדיהכחול, בחייכם, שימו בשבילי את ה-V בכחול. יש לי מספיק על הראש גם בלי לדאוג אם פתחתם את ההודעה שלי, או לא.

החיים שלנו בשנים האחרונות סובבים סביב הווטסאפ, הכול מתנקז לשםהילדים, העבודות, המשפחה ושאר קבוצות וקשקושים. כל ההודעות של בתי הספר והנוער ומשימות עבודה, אירועים, הזמנות. התרגלנו לזה שאנחנו תמיד חייבים להיות זמינים לכולם ואנחנו מצפים שכולם יהיו זמינים בשבילנו. לפעמים, ממשממש מתחשק לי לחזור לימים שהילדים היו מקבלים פתק מהמורים, היו מעבירים קשר ביניהם לגבי פעילויות ואנשים היו בעיקר מתקשרים לטלפון בבית ואם לא התחשק לי לענות, הייתי אומרת לילדיםאם מישהו מתקשר אליי תגידו שאימא נחה“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?