הגנה על הבית, הלכה למעשה

היקל”רים, יחידות הקישור למילואים, הן הצינור המקשר בין הרשויות האזרחיות לצבא, בחירום ובשגרה. שיחה עם מפקדי היקל”רים של קצרין והמועצה האזורית גולן


ברוח חודש ההוקרה למערך המילואים, אותו אנו מציינים מדי שנה בחודש מאי, שוחחנו עם מפקדים של יחידות הקישור למילואים במחוז צפון בפיקוד העורף: מפקד יקל”ר קצרין, סא”ל במיל’ ישראל קופלוביץ’ ומפקד יקל”ר המועצה האזורית גולן, סא”ל במיל’ נמרוד אוליאל. מפקדי היקל”רים אחראים על הקשר בין הרשויות המקומיות לבין הצבא. מיד עם קבלת הקריאה, עולים המפקדים על מדי הב’ וממלאים את תפקידם על הצד הטוב ביותר כדי לתת מענה לרשויות המקומיות ולאזרחי הרשות.

סא”ל במיל’ ישראל קופלוביץ’ מתגורר ביישוב הושעיה, נשוי ואב לחמישה ילדים. במשך השנתיים האחרונות, משרת כמפקד יקל”ר קצרין. סא”ל במיל’ נמרוד אוליאל, נשוי אב לארבעה ילדים קטנים בגילאי 4 עד 9, מתגורר במושב נטור, שברמת גולן. נמרוד מציין כי הכרת המרחב האזרחי והיישובים, הלך הרוח ותחושות התושבים מאפשרת לו לפעול בצורה מיטבית וכך שירות המילואים הנו הגנה על הבית, הלכה למעשה.

 “יש חשיבות גדולה לקשר בין הרשות לבין היקל”ר, כך אנחנו מעריכים את מוכנותה של האוכלוסייה וצרכיה ומתאימים, ביחד עם הרשות, את המענה ההולם לאזרחים. אנו מקיימים השתלמויות לאורך השנה במגוון נושאים של טיפול באוכלוסייה”

את תפקידם וחשיבותו למערך העורף מתארים המפקדים: “משמעות יחידות הקישור לרשויות, כשמה כן היא. תפקידה הוא להוות צינור המקשר בין הרשויות לבין הצבא. מאחריותה של היקל”ר, להעביר לרשויות את הידע המקצועי של פיקוד העורף והצבא, בנוגע להתנהלות בחירום ובשגרה. כמו כן, היחידה מקבלת דיווחים ישירים מן הרשויות ומעבירה לגורמים הרלוונטיים בפיקוד העורף ושאר הצבא”.

על מנת לתת את המענה המתאים ביותר לרשויות ולתושבים, מפקדי היקל”רים נמצאים בקשר רציף לאורך השנה עם הרשויות. הקשר בא לידי ביטוי בתרגילים ובאימונים משותפים: “יש חשיבות גדולה לקשר בין הרשות לבין היקל”ר, כך אנחנו מעריכים את מוכנותה של האוכלוסייה וצרכיה ומתאימים, ביחד עם הרשות, את המענה ההולם לאזרחים. אנו מקיימים השתלמויות לאורך השנה במגוון נושאים: טיפול באוכלוסייה, חילוץ נפגעים ורפואה, בהם משתתפים חברי הרשות המקומית, בין אם ברשות עצמה, או בין אם מחוצה לה”. נוסף לכך, היקל”ר אחראית על הפעלתן של מדריכות האוכלוסייה לשעת חירום בתרגילים הגדולים.

בשבוע שעבר, היקל”רים בקצרין ובמועצה האזורית גולן פעלו במרץ. על ההיערכות לאירוע ותוצאותיו, מספר קופלוביץ’: “הרשות תפקדה בצורה מצוינת. בפעם הראשונה נפתח מרכז ההפעלה בקצרין, המרכז את פעילותה של הרשות בשעת חירום. הייתה נוכחות מרשימה מצד התושבים ומצד העירייה במרכז ההפעלה”.

היקל”ר ממשיכה להפיק לקחים ביחד עם הרשות ובאופן כללי, ניתן לומר כי הרשות ערוכה לחירום. נוסף לפתיחתו של מרכז ההפעלה, הופעלו מדריכות האוכלוסייה לשעת חירום והעבירו את ההנחיות לאוכלוסיוה המבוגרת יותר וכן הוצבו במרכזים המסחריים.

אוליאל, מחזק את דבריו של קופלוביץ’ ומוסיף: “גויסתי למילואים ביום שלישי, כשעשיתי את דרכי חזרה הביתה מעוד יום מילואים שגרתי. עוד לא הספקתי להגיע הביתה ולפשוט את המדים וכבר קיבלתי שיחה על כך שאני מוקפץ. המועצה האזורית גולן תפקדה בצורה מעוררת הערכה ואני מאמין כי אנו ערוכים ומוכנים לחירום”.

לסיכום הריאיון, מבקשים המפקדים להעביר לאזרחים: “היו קשובים להוראות פיקוד העורף ולהנחיות העירייה. כדאי לכל אזרח להפעיל את האפליקציה של פיקוד העורף, אשר מוסרת דיווחים בזמן אמת ומגיעה לתושב בצורה המהירה ביותר”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?