דרמה בלב הכנרת

פעולת חילוץ מקצועית ומהירה של מנהל תחנת ההצלה, דרור קואז, בחוף מפרץ אמנון בכנרת, הצילה את חיי ששת נוסעי סירת המנוע היוקרתית, שהתהפכה במרחק 2 ק”מ מהחוף


תקשורות, יעל שביט

מנהל חוף אמנון, עמוס פראג’, אומר כי האירוע החל במוצאי שבת, בשעה חמש וחצי לערך. אז יצאה סירת מנוע, ספיד בוט, מהירה, קשיחה ומפוארת, באורך 7 מטרים, מחוף “גן יוסי”, (ליד חופי מגדל), הגיעה לאזור הבטחה ועליה שישה נוסעים, כבני 60, תושבי מרכז הארץ. פראג’ אומר כי הגלים היו גבוהים בשעה זו והגיעו עד מעל לשני מטרים.

פראג’: “באחת הפניות, התהפכה הסירה כשני קילומטר מזרחית לחוף אמנון. בעל הסירה הזעיק סיוע של אלי אורן, מפעיל חניון הסירות, שעדכן מיד אותי ואני עדכנתי את מנהל תחנת ההצלה, דרור קואז. קואז החל מיד לפעול וערך סיור עם אופנוע ים לאיתור הנוסעים בכנרת, באזור המשוער של ההתהפכות, אך עקב רוחות עזות וגלים גבוהים, לא ניתן היה לראות מהמים את הסירה ההפוכה והנוסעים.

“קואז מיהר חזרה לחוף, עלה במהירות אל מגדל ההצלה ובאמצעות משקפת, זיהה את מיקום הסירה ההפוכה בין הגלים ומיד יצא שוב לאגם, עם אופנוע הים. במקביל, הזעקנו שני אמבולנסים של מד”א”.

מנהל תחנת הצלה, דרור קואז, מספר כי לאחר איתור הנוסעים ממגדל ההצלה, רכב שוב על אופנוע הים בכנרת, כשהגלים ניתכים באופנוע בשל הגלים הגבוהים והרוח. כאשר הגיע למקום ההתהפכות, הבחין כי ארבעת הגברים ושתי הנשים ועליהם חליפות הצלה, אוחזים באפיסת כוחות, בקצה הסירה שעדיין הציץ מהמים. הוא חילץ את שני הנוסעים התשושים יותר, בכוונה להשיב אותם לחוף ולחזור ולהציל את הנותרים. לפתע, הבחין במרחק של 500 מטרים מאזור הטביעה בסירת ספיד בוט נוספת, שעברה שם במקרה ולא הבחינה באירוע הדרמטי, בשל הגלים הגבוהים. הוא החליט לנסוע עם השניים שעל האופנוע לכיוון סירת המנוע, הפוך מכיוון החוף, על מנת לבקש סיוע, כי לא ידע כמה זמן יוכלו האנשים לאחוז בקצה הסירה שהתהפכה. בעל הסירה מיד הסכים וכולם שטו חזרה לכיוון הסירה שהתהפכה וארבעת הנוסעים האחרים חולצו.

מנהל חוף אמנון, עמוס פראג’: “קואז מיהר חזרה לחוף, עלה במהירות אל מגדל ההצלה ובאמצעות משקפת, זיהה את מיקום הסירה ההפוכה בין הגלים ומיד יצא שוב לאגם, עם אופנוע הים. במקביל, הזעקנו שני אמבולנסים של מד”א”

כל ששת הנוסעים הורדו בחוף אמנון, נבדקו וטופלו בידי חובשת החוף במרפאה ולמרבה המזל לא נזקקו לטיפול נוסף, למרות שבלעו הרבה מים והיו תשושים מהאירוע. הם זכו לקפה ותה.

מנהל תחנת ההצלה האמיץ, דרור קואז, תושב קצרין, סיפר כי זה אינו החילוץ הקשה הראשון שלו. כאשר היה מציל בים התיכון, טבעו שני בני נוער ואחד מהם צלל לעומק של כמה מטרים. הוא הצליח למשות אותו והציל את חייו.

בעל הסירה שהתהפכה הודה בחום לדרור קואז, על פעולתו המהירה ותושייתו, אשר ללא ספק הצילה את חיי השטים, למנהל החוף עמוס פראג’ וצוות החוף, על הפעולה המהירה והמקצועית בחילוצם והטיפול בהם והבטיחו לחזור לאחר שיתאוששו, לערוך לצוות החוף סעודה גדולה, בהמשך הקיץ.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?