דרושים שחקנים לתאטרון בובות, לא דרוש ניסיון קודם

במתנ”ס קצרין מעוניינים להקים תאטרון בובות ומחפשים תושבים שמעוניינים להצטרף. את היוזמה מוביל מאיר בובק, שחקן שהתמחה בתחום תאטרון הבובות ומופיע כיום כפיתום. בובק עם בובה


מתנ”ס קצרין פרסם בשבוע שעבר מודעה מאוד תמציתית ובה נכתב: “דרושים שחקנים לתאטרון בובות, לא דרוש ניסיון קודם”. רכזת התרבות של המתנ”ס, עדה סימוניץ, ידעה לספר שמדובר ביוזמה להקמת קבוצה שתתמחה בהפעלת תאטרון בובות.

מאחורי היוזמה הזו עומד מאיר בובק, אמן תאטרון בובות. בובק, כיום בן 47, עלה לארץ מארגנטינה. הוא גדל בבואנוס איירס, למד לימודי משחק והשתלב בתאטרון רפרטוארי, בעיקר בתפקידים קומיים. עוד בהיותו בארגנטינה התלהב מתאטרון הבובות והחליט להתמחות בו.

ב-2003, בעקבות המשבר הכלכלי שפרץ בארגנטינה, החליט בובק לעלות לארץ עם אשתו ושני ילדיו. עוד לפני עלייתו, בחר להשתבץ לקליטה ברמת הגולן, ביישוב חיספין. בובק הגיע לארץ עם מוכנות מסוימת. את העברית למד עוד לפני עלייתו ארצה וכיום הוא דובר עברית כמעט ללא מבטא זר. למרות זאת, לא היה זה פשוט בשבילו להשתלב בתחום התאטרון בישראל.

“הגעתי עולה חדש”, נזכר בובק. “המעבר מבואנוס איירס, עיר ענקית עם תיאטראות וחיי תרבות הומים לישוב קטן ברמת הגולן, היה סוג של הלם. הייתי צריך להמציא את עצמי מחדש וכך הגעתי אל התחום של דיבור מהבטן. זה תחום שאין מקום או מישהו שמלמד אותו, כך שלמדתי את זה לבד, פשוט באמצעות תרגול עצמי”.

סוג של פיצול אישיות

ההתמחות החדשה יצרה עבור בובק שדה נרחב להופעות ברחבי הארץ. המופע שלו לא מצריך הרבה. אין תפאורה מיוחדת ולא שחקנים נוספים, רק הוא והבובה שאתה הוא מופיע. “זה סוג של פיצול אישיות”, הוא מסביר. “אני אמנם עושה את שני התפקידים בעצמי, אך מבחינת הקהל יש פה שתי דמויות שונות ואני צריך לנוע הלוך ושוב מדמות לדמות”.

בובק לא רק מפעיל את הבובה ומשחק את שתי הדמויות, הוא גם כותב את החומר ויש באמתחתו סוגים שונים של דיאלוגים, בהתאם לבובה שאתה הוא משחק. “המוטו הוא שהבובה מתעללת בי וזה מה שמצחיק את הקהל”, הוא מודה. “לבובה מותר לומר דברים, שבני אדם רגילים לא יכולים לומר, אין לה טקט או מחויבות לפוליטקלי קורקט”.

רוב המופעים של בובק מתקיימים בפני קהל של ילדים, אך יש לו גם בובות וטקסטים שיכולים להתאים לקהל מבוגר.

בובק: “לכל בובה יש עולם תוכן משלה. הטקסטים אמנם מוכנים מראש, אך יש מקום גם לאלתורים. הבובה יכולה פתאום להגיב לקריאה של מישהו בקהל וזה יוצר תחושה שהבובה היא דמות חיה שמגיבה למה שקורה”.

סרטונים ביוטיוב

העבודה של בובק כאמן מחייבת אותו לנדוד למופעים בכל רחבי הארץ, אך כעת הוא רוצה לעשות גם משהו לטובת הישוב שבו הוא מתגורר. מתנ”ס קצרין נענה לרעיון שלו להקים קבוצת תאטרון בובות מקומית. הקבוצה אמורה ללמוד את היסודות הטכניים של הפעלת הבובות, איך בונים דמות תאטרלית וכיצד “מכניסים חיים” בתוך בובה.

זה אמור להיות סוג של תאטרון קהילתי, אלא שהמטרה שבובק מעוניין להציב בפני המשתתפים אינה בניית הצגה, אלא יציאה אל השטח.

בובק: “הרעיון הוא שלבובות נמאס לשחק בתוך התפאורה הבימתית שמגבילה אותן והן רוצות לחוות את החיים בחוץ. לכן נצא לשטח, נמצא מקומות מתאימים ברחבי קצרין ושם נצלם את הבובות בפעולה. את הסרטונים נעלה ליוטיוב.

“הנושאים של כל סרטון צריכים להתחבר באופן כלשהו ללוקיישן. עדיין אין לי תכנית מראש היכן נצלם, אני מעדיף שהרעיונות יבואו מחברי הקבוצה, כך שי

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?