דור העתיד של הגולן מגיש: “עיר חכמה”

תלמידי בתי הספר גולן ואביטל הציגו בשבוע שעבר בפני ראש המועצה, אלי מלכה ונציג חברת החשמל את פרויקט הגמר שלהם במסגרת תכנית תעשיידע “עיר חכמה”, הפרויקט עוסק בהתייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל למען עיר ירוקה וחכמה יותר


 

כחלק מהחינוך לחדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא ומעורבות של התלמידים בסביבתם, מפעילה מועצה אזורית גולן תוכניות חינוכיות חדשות ומרתקות אשר מפגישות את התלמידים עם העולם ה”אמיתי” והופכות אותם לחלק בלתי נפרד מעיצוב חייהם. אחת התכניות היא “עיר חכמה” והתלמידים אף זכו להציג את תוצרי התכנית בפני המועצה.

תלמידי בתי הספר גולן ואביטל הציגו בשבוע שעבר בפני ראש המועצה, אלי מלכה, סגנו פרופ’ ירון דגן, מנהל מח’ חינוך חגי סמט, ובפני סמנכ”ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל אורן הלמן את פרויקט הגמר שלהם במסגרת תכנית תעשיידע “עיר חכמה”, על התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל. בפרזנטציה נכחו גם מנהל אזור צפת בחברת החשמל, דוד וקנין, נציגת המחלקה לקשרי ציבור בחברת חשמל, אינעאם חסון, מנהלת מחוז צפון של עמותת תעשיידע, דיאנה אשכנזי, מנהלת בית הספר גולן בחיספין נועה רוזן, מורות ונציגי המועצה. התכנית, בשיתוף חברת החשמל, חושפת לראשונה את התלמידים למהפכת האנרגיה בישראל ומעניקה לתלמידים הזדמנות לחשוב כיצד תראה ה”מועצה” העתידית שלהם מהיבטים שונים: קיימות, תחבורה ונגישות, פנאי ותרבות. דגש מרכזי ניתן לטובת ההתייעלות האנרגטית למען עיר ירוקה וחכמה יותר.

במהלך הקורס הכירו התלמידים את התהליכים האחרונים במשק האנרגיה בישראל ולמדו כיצד המועצה יכולה לעודד שימוש מושכל בחשמל. הקורס “עיר חכמה” מייצר מעורבות קהילתית של התלמידים בסביבתם תוך עידוד לקחת חלק בתהליך: החל מבדיקת תפישת התושבים את המועצה העתידית ועד לבדיקת התנהגות צרכנים בחשמל. הנושאים והפעילויות המרכזיים בקורס: היכרות עם הגז הטבעי, יתרונותיו ושימושיו. האתגרים בפניהם ניצבת תעשיית החשמל בישראל; חשיבות שימוש מושכל בחשמל וכיצד עושים זאת בחיי היום-יום; דרכי הפקת חשמל, אנרגיות חלופיות ואנרגיות מתחדשות; מבנה ירוק ופיתוחים ישראלים בבנייה ירוקה; התנסות בחשיבה יצירתית ועבודת צוות; מיתוג ערים – מגמה הולכת ומתפתחת בעולם; עבודה על פרזנטציה אפקטיבית.

במהלך הקורס הקימו בני הנוער מועצה שכללה ראש מועצה, מחלקת תשתיות ואנרגיה, מחלקת איכות סביבה ומחלקת דוברות ורווחת התושב. התלמידים נחשפו לחידושים טכנולוגיים, רכשו ידע על מושג הקיימות והעלאת המודעות הציבורית לחשיבותה, למדו על ערים חכמות ומיתוג ערים, המצאות חדשניות בתחום האנרגיה, האנרגיה המתחדשת להפקת חשמל ויישמו את הרעיונות בדגם מוחשי. כל התלמידים התרגשו מהאפשרות להציג את פרויקט הגמר.

מורן נוסבוים היתה ראשת המועצה מטעם בית ספר גולן ואמרה בפני הנוכחים: “הגינו רעיונות חדשניים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות תוך חשיבה מעמיקה על צרכי התושב, מתוך תחושת שליחות ליצירת שינוי.”

וכך הציגו התלמידות פרויקטים שהגו במהלך הקורס כגון חדר כושר ירוק אשר יפיק חשמל מפעילות גופנית, הקמת גינות ירק אורגניות ומכירת התוצרת לתושבים, תחנות אוטובוס חכמות מוארות ומופעלות באנרגיה סולארית וכך גם תאורת רחוב סולארית, ונתנו עצות כיצד ליישם טוב יותר את פרויקט הפרדת הפסולת הרטובה מהיבשה.

כמו כן הציגו התלמידים תחנת ביו מסה בגולן להפחתת כמות הפסולת להטמנה, כביש סולארי שמתריע על בעלי חיים המשוטטים בכביש, מונע הצטברות שלג והחלקה, ופסל עץ סביבתי העובד על אנרגיה סולארית ומעניק שירותים של Wi-Fi, תאורת לילה ותחנת עגינה להטענת טלפונים סלולאריים.

את בית הספר אביטל ייצגה מוריה חן, שאמרה: “במועצה החכמה שלנו שילבנו רעיונות יצירתיים למועצה במספר תחומים למען התושבים ולמען איכות החיים בגולן. אני רוצה להודות לחברת חשמל ולמחלקת חינוך במועצה על הבחירה בבית הספר שלנו לקבלת הקורס.”

אורן הלמן, סמנכ”ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת, אשר אחראי, בין השאר, על נושאי הפעילות הקהילתית של חברת החשמל, אמר לתלמידים שהוא מלא גאווה ביכולת שלהם להמריא במחשבות: “זו המשמעות של יזמות. אתם מנהיגי העתיד ויש על מי לסמוך שייקח את המושכות קדימה. אנו מלמדים אתכם לחסוך במשאבים ובכסף, קחו את מה שלמדם פה והעבירו זאת הלאה.”

ראש המועצה, אלי מלכה אמר כי המועצה תאמץ חלק מהרעיונות וכי הוא גאה בעבודה המקצועית והיצירתית של התלמידים: “אתם דור העתיד של הגולן והמעורבות שלכם בחשיבה על איכות החיים ועל הסביבה במקום בו אתם גרים היא חשובה. תוכניות חינוכיות מסוג זה הן חלק מהחינוך ללקיחת אחריות שלכם על שיפור מתמיד של חייכם וסביבתכם. המשיכו לשאוף לשפר את הסביבה עבור התושבים והמטיילים.”

פרופ’ ירון דגן, סגן ראש המועצה אמר: “הרבה אנשים לא יודעים שמה שאנחנו עושים בהיבט החינוכי הוא חדשני, וזו אחת הדוגמאות. יש פה צוות חינוכי שיודע לקחת דברים קדימה ולהוביל רעיונות ותלמידים יצירתיים וסקרנים שלומדים לחשוב מחוץ לקופסא. אנחנו חיים בעולם מתחדש ולמרות שאנחנו בבועה של הגולן אנחנו רוצים להתחבר ולחבר אתכם לחדשנות.”

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?