גליל על גלגלים

מקשיבים לצרכים ולרצונות התושבים: סקר תחבורה ציבורית אשכול גליל מזרחי יוצא לדרךאשכול גליל מזרחי מוביל פרויקט חדש לקידום תחבורה ציבורית ברשויות האשכול


משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה באשכולות האזוריים תשתית חשובה לקידום תפיסה מרחבית בתחום התחבורה ולפיכך החליט להקצות לאשכול גליל מזרחי 1.3 מיליון שח לצורך קידום, ניהול ופיתוח התחבורה במרחביו.

“כמי שמוביל גם את תחום התחבורה באשכול גליל מזרחי, אני נרגש ממהלך משמעותי וחשוב זה לאזורנו”, אומר ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור. “בתחום התחבורה, אין משמעות לגבולות המוניציפליים, אנחנו אמנם 18 רשויות, אבל פועלים כאזור אחד. לכן, ראייה אזורית ושיתוף פעולה בין כל הרשויות הפועלות במרחב אצבע הגליל ורמת הגולן, חיוניים למציאת פתרונות מצוינים בתחום התחבורה לכל תושבי האזור שלנו”.

סקר תחבורה – הדרך להשפיע

אור: כדי לדייק את הנגישות והזמינות של התחבורה הציבורית, אנחנו מבקשים לשמוע מהתושבים, באמצעות סקר, מהם הצרכים שלהם, לאן הם רוצים להגיע עם תחבורה ציבורית ולהגדיר יעדים מרכזיים כמו בתי חולים, מכללת תלחי, שבקרוב, כולי תקווה שהיא תהיה אוניברסיטה, מרכזי קניות, מרכזים רפואיים, מרכזי תרבות, אזורי תעשייה וכיוצא באלה. אם יש תושבים שנוסעים וחוזרים מהעבודה בשעות קבועות ניתן להציע להם במקום להשתמש ברכבם הפרטי, להשתמש בתחבורה ציבורית שגם תענה על צרכיהם וגם תחסוך להם את ההוצאות הכרוכות בנסיעה ברכב פרטי“.

מה ההבדל מהסקר שהתקיים במרחב בשנת 2015?

ב-2015, עשינו סקר ראשון ובעקבותיו שידרגנו את התחבורה הציבורית. היום, שבע שנים אחרי, אנחנו רוצים לקפוץ מדרגה, להתמקד יותר, להתייעל יותר ולהנגיש יותר. השינוי שבוצע בעקבות הסקר היה משמעותי. עשינו התאמה ראשונית של קווי התחבורה ציבורית לצרכי התושבים; החלפנו קווים, הגדלנו תדירות של קווים, צמצמנו במקומות מסוימים והרחבנו במקומות אחרים. כעת, אנחנו מבקשים לדייק יותר במקומות שיש פערים וכדי שנדייק בפתרונות, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של התושבים, כדי לעבור לקפיצת מדרגה הבאה בטיוב איכות התחבורה ציבורית לתושבים“.

פקקים אין סופיים בכניסה למכללת תלחי

שוחחנו בנושא גם עם כפיר דוייב, יור האגודה הסטודנטילית תלחי (27), סטודנט שנה שלישית לשירותי אנוש ורבתחומי, מתגורר במטולה: “מבחינת הסטודנטים, נושא התחבורה מתחיל עוד בשלב שאנשים מתחילים לברר לגבי הלימודים. בפוסטים, בקבוצות בפייסבוק, הם שואלים אם הם חייבים רכב, או לא. אני רואה תגובות: ‘אם תגורו בקריית שמונה, יהיה לכם יותר קל, אבל בערב לא תוכלו לזוז…’. זה ממש ISSUE. יש אנשים שמראש עושים את הבדיקה ואם הם מבינים שהם חייבים לחסוך לרכב, זה משמעותי בקבלת החלטות שלהם.

הסטודנטים בתלחי חיים במרדף בלתי אפשרי לשכר דירה, רכב ומחייה ומי שאין לו עזרה מההורים, זה משפיע על הציונים שיורדים ועל החוויה הרגשית, כי הם עמוסים, ממש מצוקה רגשית. להיות סטודנט בתלחי זה אתגר כלכלי. מי שאין לו רכב עוצר טרמפים וקשה לגזור מזה את הזמן, אז או שמקדימים, או שמאחרים. סטודנטים עם רכב נוסעים בדרך כלל  אחד ברכב ולא עם עוד סטודנטים, משום שיש להם שעות לימודים שונות וכשהם מסיימים, אין להם אוטובוס בשעה הרצויה. ספונטניות היא בלתי אפשרית, כי חייבים לנהל את החיים לפי התדירות הנמוכה של התחבורה הציבורית.

אגב הצורך בלהחזיק רכב כדי להגיע לתל חי גורם לכך שבבקרים עומדים שלושהארבעה קילומטרים בפקק. כמו כן, אין מספיק חנייה, במיוחד בקמפוס המערבי ואז חונים בצד והמשטרה באה ומקבלים דוח. זה מצב מאוד מתסכל.

אני מצפה לתחבורה ציבורית בשעות הגיוניות, בהתאם לשעות הלימודים הרלוונטיות, בתדירות גבוהה, כזו שעוברת בשני הקמפוסים. אני מצפה לקווי לילה שנוכל לצאת לפאבים כמו הדארמהוהפטריהוכדומה, גם למי שאין רכב וגם למי שרוצה לשתות. אני רוצה גם להגיע לשירותי רפואה ולסופרמרקט בקלות“.

למילוי הסקר ליחצו על הלינקhttps://forms.office.com/r/ji0vc6wBKu

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?