בריאותנו גם בידינו!

שלוש הסיבות העיקריות לתחלואה ולתמותה בארץ ובעולם הן: עישון, תזונה שאינה מאוזנת וחוסר בפעילות גופנית. הבשורה המשמחת היא שאנחנו יכולים להשפיע על כך


מאת הנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאותכללית“, מחוז הצפון: מנהלת קידום בריאות מחוזית, סיהאם בדארנה, מנהלת קידום בריאות גליל, מגי כהן ומנהלת קידום בריאות עפולה והעמקים, יעל שפיר

אורח החיים היוםיומי משפיע רבות על הבריאות האישית שלנו ועל בריאות האוכלוסייה, בכלל. שלושת הגורמים העיקריים שמשפיעים על הבריאות בארץ ובעולם הם: עישון, תזונה שאינה מאוזנת וחוסר בפעילות גופנית והם הסיבות העיקריות לתחלואה ולתמותה. הבשורה המשמחת היא שאנחנו יכולים להשפיע על כך.

בכללית“, מחוז הצפון, פועלים לקידום בריאות האוכלוסייה על ידי מניעה ואיזון מחלות ושינוי אורחות החיים בשלושה תחומים עיקריים: הקניית הרגלים התורמים לשמירה על אורח חיים בריא, עידוד הטיפול העצמי של הלקוחות ושיפור המיומנויות שלהם וגילוי מוקדם של מחלות שונות.

על מנת להשיג מטרות אלו, אנו מקיימים מגוון רחב של הדרכות וסדנאות המיועדות לבריאים ולחולים כאחד, לאנשי צוות ולמובילי דעת קהל בקהילה, במטרה להביאם לרווחה גופנית, נפשית וחברתית. הסדנאות מועברות על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושאים שונים ומתקיימות במרפאות הכלליתובארגונים שונים בקהילה, כמו מועצות מקומיות, מועדוני נשים, מרכזי יום לקשיש ועוד.

הקורונה העמידה בפנינו אתגרים רבים ולמרות זאת, המשכנולשמרולפתחאתהפעילויות

וקיימנו השנה סדנאות רבות. חלקן אונליין וחלקן פרונטליות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. להלן, דוגמאות מהסדנאות הנערכות לאורך כל השנה במרפאות הכללית“.

סדנה לגמילה מעישון

הסדנה כוללת שמונה מפגשים, כל מפגששעה וחצי. הסדנה מועברת בצורה חווייתית, כך שבמפגשים הראשונים ננסה לבחון ולהבין מה גורם לרצות לעשן, מהי מידת ההנאה האמתית מן הסיגריות השונות ומה בעצם הן סיגריות אוטומטיות שמעשנים אותן מכוח  ההרגל בלבד. במהלך הסדנה, לומדים כיצד להיגמל מעישון ואיך מתמודדים עם הפיתוי לחזור לעשן.

סדנה לעזרה ראשונה

הורים ומטפלים/ות בילדים מוזמנים להשתתף בסדנה חשובה, בת שלוש שעות, בנושא עזרה ראשונה לילדים. בסדנה, לומדים כיצד להגיש עזרה ראשונה במקרי חירום, כמו פציעות, כוויות, נפילה מגובה, שאיפת גוף זר למערכת הנשימה, עקיצות, הרעלה ועוד.

סדנה לטיפול עצמי ושיפור אורח חיים בקרב סוכרתיים

בסדנה, מקבלים כלים להתמודדות בחיי היוםיום עם סוכרת ועם טרום־סוכרת, כלים לניהול אורח חיים בריא ולטיפול עצמי, כלים לשינוי התנהגותי בנושאי תזונה, פעילות גופנית, טיפול תרופתי ועוד. בכך, מאזנים את המחלה ומפחיתים את סיבוכיה.

סדנת הכנה ללידה

סדנה ייחודית, המעניקה ייעוץ והכוונה ללידה חווייתית ומיועדת לנשים בהיריון, בשבוע 26-36 להיריון, עם מלווה.

בסדנה, מתייחסים לאנטומיה ופיזיולוגיה של היריון ולידה, חיזוק רצפת האגן, שלבי הלידה, תנועות, נשימות, תפקידי הבעל בחדר הלידה, התערבויות בלידה, שימוש באמצעים אלטרנטיביים בלידה למטרת הרגעה ושיכוך כאבים, ניהול הלידה כחוויה מעצימה אישית וזוגית, הורות וייעוץ להנקה.

סדנה לעיסוי תינוקות

סדנה בת שלושה מפגשים בה לומדים טכניקות לעיסוי התינוק, גרייה מוטורית ואיך להקשיב לצרכים של התינוק ובכך מפחיתים בכי ואינוחות ומחזקים את הקשר עם התינוק. הסדנה מיועדת להורה + תינוק בגילאי 1-7 חודשים.

בריאות בגיל המבוגר

סדנאות לאימוץ אורח חיים בריא בגיל המבוגר. כל סדנה כוללת שישה מפגשים בנושאי בריאות שונים, כמו פעילות גופנית, תזונה, שימוש נכון בתרופות, מניעת נפילות ועוד.

סדנה להורים בנושא תזונת ילדים

הסדנה מיועדת להורים שהחליטו לעשות מעשה ולעבור לאורח חיים בריא, מתוך רגש של אחריות לבריאות ילדיהם. הסדנה מתמקדת בשינוי הרגלי אכילה ואימוץ שגרה של פעילות גופנית. עוד היא עוסקת בסמכות הורית, הצבת גבולות והתמודדות עם ילדים בעלי עודף משקל.

הסדנה מיועדת להורים לילדים בגילאי 5-13 וכוללת חמישה מפגשים שבועיים, בני שעה וחצי. הסדנה מועברת על ידי צוות רבמקצועי, כולל תזונאית ומומחה לפעילות גופנית.

אני מאמינה שתפקידנו  למסור את הידע והכלים לאוכלוסיות מגוונות על מנת לשפר את איכות חייהם ולסייע להם לחיות אורח חיים בריא“. משתפתיעלשפיר

סביבה בריאה יותר

מנהלת קידום בריאות גליל, מגי כהן: “אני מגיעה, מדי בוקר, עם אהבתי למקצוע ולעשייה ובשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע שאוהבים את מה שהם עושים. אנו מקיימים סדנאות ויוצרים מגוון של מעגלי שינוי בתחום הבריאות, כי כשאנחנו משתנים ומשנים, מעגלי הסביבה שלנו משתנים אחרינו וכך, אט אט, אנו יוצרים סביבה בריאה יותר“.

מנהלת קידום בריאות מחוזית, סיהאם בדארנה: “בידנו לקדם את בריאותנו ולשפר אותה דרך אימוץ אורח חיים בריא יוםיומי. אנו, בכללית‘, מציעים מגוון רב של סדנאות המסייעות כיצד לעשות זאת, רובן ללא תשלום וחלקן סדנאות מחוץ לסל, בתשלום סמלי. לקבלת מידע נוסף ופרטים על כל הסדנאות, ניתן לפנות למרפאות ולאתר הכללית‘”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?