בית הספר “מצפה גולן” מנגן ושר

בביהסמצפה גולןמאמינים שמוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחינוך ובאמצעותה ניתן ללמד כישורי חיים להסתגלות חברתית


מאת: דר רבקה מרום

בית הספרמצפה גולןהוא בית ספר מנגן ושר. בבית הספר, אנו מאמינים שמוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחינוך. באמצעות המוזיקה, ניתן ללמד כישורי חיים להסתגלות חברתית. המוזיקה היא אמצעי להטמעת חוסן נפשי בעשייה משמעותית ונאורה. אצלנו, יש תזמורות, הרכבי נגינה, מקהלה ושירת רבים בכיתות.

ביום רביעי, 7.6, יצאו 20 תלמידים משכבה ה‘-ו‘, ליום שיא באנגלית “SING IT”, שהתקיים בתאטרון הרומי בבית שאן. זו הייתה שירת רבים באנגלית בפסיפס של תרבויות. יום השיא מתקיים זו השנה השנייה ברציפות. בגן הלאומי בבית שאן, במעמד מנהלת המחוז, דר אורנה שמחון וראש עיריית בית שאן, גקי לוי. באירוע, השתתפו כ-2,600 תלמידים מבתי הספר במחוז הצפון, מפקחים, מנהלים ומורים.

תכניתשרים באנגליתהיא יצירה מחוזית, המבטאת את שיתופי הפעולה של הפיקוח על האנגלית והפיקוח על החינוך המוזיקלי. רכז המוזיקה מתן אלישע, השלים ברובד נוסף את עבודת צוות המורות לאנגלית והם ביססו ביחד תרבות שירה

הכנס, אותו הוביל מחוז הצפון, הוא במסגרת התכנית הלאומית של משרד החינוך לקידום השפה האנגלית בבתי הספר היסודיים, תכנית המעודדת לימוד אנגלית באמצעות שירים. תכניתשרים באנגליתהיא יצירה מחוזית, המבטאת את שיתופי הפעולה של הפיקוח על האנגלית והפיקוח על החינוך המוזיקלי. רכז המוזיקה מתן אלישע, השלים ברובד נוסף את עבודת צוות המורות לאנגלית והם ביססו ביחד תרבות שירה, מיומנות הקשבה, העשירו בידע אודות השיר ולימדו על מאפייני התזמורת ותפקיד המנצח.

דר אורנה שמחון, בכנס: “היום, התחברנו יחד, תלמידים ואנשי חינוך, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, צרקסים, דרוזים ובדואים, למפגש מחבר של כל החברה הישראלית. יחד, בהרמוניה, באמצעות המוזיקה והשירים, נחזק ערכים של אחווה, קיימות ותקווה. נעצב את העולם שבו אנו חיים כפי שכתוב בשיר ‘Millions Dream’ – ‘We can live in a world that we design'”.

בהקשבה ובהרמוניה

בבית הספרמצפה גולן“, מתקיימת מקהלת תלמידים מכתות ה‘-ז‘, זו השנה הראשונה, בניצוחה של ברכה בקשיאל, מורה לפיתוח קול וזמרת. ביום חמישי, 8.6, יצאה המקהלה לכנס המקהלות המחוזי השנתי, שהתקיים בעפולה. המקהלה שלנו ייצגה את בית הספר בכבוד ובמקצועיות! מתן אלישע וההרכב המוזיקלי שלנו ליוו את המקהלה בנגינה בגיטרות. את האירוע ניהלה בגאון מפקחת המוזיקה, זוהר זינגר, המקדמת את לימוד המוזיקה במחוז הצפון. במקהלה, לומדים הילדים רפרטואר, סולפז‘, הגייה ופיתוח קול. יש לציין שלא כל זמר מתאים לשיר במסגרת מקהלתית. השירה במסגרת מקהלה מחייבת התמדה, השקעה, התאמה חברתית, צבע וגוון מוזיקלי מתאים, קצב לימוד, דיוק בביצוע הצלילים והחשוב מכולשמיעה מוזיקלית טובה.

בשירת הרבים, אנו לומדים לשיר בהקשבה ובהרמוניה למילים ולמנגינה. ברור לכולנו שכל תלמיד מגיע לבית הספר עםמטען מוזיקלימשלו, עם יכולות טבעיות להפקה קולית ובתפקוד בריאותי כזה או אחר. לכל תלמיד, יש את קצב הלימוד האישי והיכולת ליישם הלכה למעשה את הנלמד בתחום הווקאלי של שיעורי המוזיקה. לכן, חשוב לנו מאוד לקיים גם שיעורי שירה כשירת רבים, ללא דגש על הדיוק הווקאלי ואת זאת עושים בביהסמצפה גולןבמסגרת  התכנית הוותיקהשיר עברי“, עם המורה דר רבקה מרום, בשיעורי המוזיקה, עם מורי קרןקרב“, רונן כהן וגולדי צפניצקי וכן במסגרת תכניות משרד החינוךשרים באנגליתושיר של יום“.

בתחום המוזיקה, במצפה גולן  צופים לעתיד בו תזמורות והרכבי בית הספר (בניצוחו של ולאדי סבאייב והמורה לנגינה, יאיר פרץ, יחד עם הרכבי המוזיקה שמוביל מתן) ימשיכו ויפתחו את שיתופי הפעולה בין הנגנים ומקהלת הילדים. אתם מוזמנים להגיע לחוויה מוזיקלית בבית הספר, כי אצלנו כל היום שרים, מנגנים ולומדים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?