אפרת גת – השילוב של אנשים ואוכל

אפרת גת

כבר מחמישי, היא מורידה הילוך ומתחיל הסופ”ש. מגדלת עם בעלה שלוש נסיכות בגבעת יואב, מורה, בלוגרית ו”קסם הבישול, האורחת שלי לשבת היא אפרת גת


 קצת על עצמך:

“אפרת גת, כמעט בת 42, נשואה לערן, 43, באושר וכושר, מאז שהכרנו בפגישה עיוורת, למרות שלמדנו יחד בבית הספר התיכון. יש לנו שלוש נסיכות: עופרי בת 15.5, יערה – 12 ועומר – 8. אנחנו גרים בגבעת יואב כבר 18 שנה ביחד. ערן נולד בגבעת יואב ואני בטבריה ואחר כך, המשפחה עברה לכרכום ובתיכון למדתי ב’נופי גולן'”.

 

עיסוק:

“באופן כללי, אני אדם שאוהב להיות עסוק, מנסה להכניס כמה שיותר שעות ביום ולמלא אותן בדברים שאני אוהבת. מלבד העיסוק והעשייה שלי בשביל ועבור המשפחה שלי, בעיסוקי העיקרי אני מורה-מחנכת, בבית הספר ‘מצפה גולן’, בבני יהודה.

“העיסוק הנוסף שלי משלב את האהבה השנייה שלי, אחרי ילדים, עולם המטבח והאירוח. השילוב של אנשים ואוכל הוא עולם שלם וקסום, מבחינתי. כך יצא שלפני כארבע שנים, פתחתי עסק שנקרא ‘קסם הבישול’, שהתחיל בראשית דרכו כסדנאות בישול לילדים וממשיך עד היום, באירוח ביתי והכנת ארוחות.

“גם את הכתיבה, שהיא אהבה שלי והתרפיה שלי, הפכתי לפני כשלוש שנים לעיסוק ופתחתי בלוג ב’סלונה’ – המגזין האינטרנטי. בתחילתו וברובו הוא כמובן בנושא אוכל ומתכונים, אך כמו כל עיסוקיי, גם הבלוג נע בכתיבה בין האהבות שלי”.

 

איך נראה יום שישי שלך?

“יום שישי הוא ‘היום החופשי’ שלי, מכיוון שאנחנו לא לומדים ביום הזה, אך הוא בדרך כלל מתמלא די מהר בעיסוקים רבים ובהמון הספקים, שנדחו מהשבוע שטס לפניו. לרוב, אנחנו משתדלים לפתוח את הבוקר בריצה משותפת, ערן ואני, או עם חברות וחברים מ’רצי הגולן’.

“בהמשך, אם אנחנו לא נוסעים לטייל, או לחברים, מגיע שלב ‘ההשלמות’ לבישולים, מטבח, ניקיונות וסדר. משתדלת לישון שנ”צ שישי, שהוא מתנה! ובעיניי, חייב להיות כתוב כחובה, בימי שישי לפחות. משתדלת להספיק גם עם הבנות דברים כמובן, קריאה קצת וכתיבה גם. ארוחת ערב. סרט טוב”.

 

מה כוללת ארוחת השבת שלכם?

“ארוחת השבת מגוונת. בדרך כלל, יש הזמנות של הבנות, לפי מה שיש להן חשק אליו, הן שולחות לי תמונות מהאינסטגרם ומאתגרות אותי. התפריט האהוב והמתבקש הוא די רגיל: חלות, דג, עוף בסילאן, מתכון הבית שמופיע גם בבלוג שלי, תפוחי אדמה בתנור, סלט, שעועית מוקפצת ועוד… עכשיו, בקיץ, יכולה להיות גם מדורה ספונטנית ולפעמים, כשיש שבועות עמוסים ואין אורחים, אז יש לנו ‘שישי בולונז’ בקטנה”.

 

איך נראה שולחן השבת שלכם?

“תמיד צבעוני ועם מגוון של מאכלים. לרוב, סופי השבוע זה הזמן שלי להתפרע עם אתגרים ובקשות, ריח של חלות ונרות שבת. כמובן, ברוב השבתות הוא מוקף עם אנשים אהובים”.

 

ספרים/עיתונים בשבת?

“אני יותר טיפוס של ספרים. עיתונים זה צרות גדולות ועצבות ואם אפשר לשלוט על מה שנכנס הביתה, אז אין לזה מקום אצלנו ולכן לא נכנסים אלינו הביתה. מעדיפה תמיד לשקוע באיזשהו ספר סוחף וללכת אתו לאיבוד”.

 

מה הכי כיפי בשבת שלך?

“הביחד הזה! גם אם השבת עמוסה באורחים, או נסיעה, הביחד הזה, השנ”צ, הרוגע, זה תמיד משהו אחר משאר השבוע. בעצם, מחמישי מתחיל הסופ”ש ויש הורדת הילוך מורגשת ממש, זה הדלק שלי לשאר השבוע”.

 

מאכל אהוב במיוחד?

אוכל טעים שמשולב עם אנשים טובים, מסעדות זה הבילוי המועדף עלינו, כמובן. אני אוהבת לאכול הכול (!) אולי חוץ ממרק אפונה, גואייבה ואבוקדו, שאוכלת רק בצורה מסוימת. אני אוהבת עד היום, גם בגילי, לנסות מטעמים חדשים. גם הבנות טועמות הכול ופתוחות לטעמים ותיבול ובעיניי זה הכי כיף, חדוות האוכל, לאכול בהנאה וליהנות מהאכילה”.

 

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

“אף פעם לא הערצתי דמות מפורסמת, גם לא בילדות, כך שאשמח לשבת עם כל מי שאוהב לשמוח, ליהנות, לצחוק, לאכול וכיף לנו להיות אתו. לשמחתי, אנחנו מוקפים באנשים כאלה. החיבור הזה הוא שנותן את התיבול האמתי לשולחן ולאוכל”.

 

בשעות הפנאי מה עושה?

“את שעות הפנאי שלי אני מרפדת בכל מה שאני אוהבת לעשות: לבשל, לארח, לקרוא, לרוץ, ללמוד, לטייל, לצלם, לבלות עם המשפחה והחברים, להיפגש עם אנשים. בכלל, ליהנות מהמתנות שמזמנים לנו החיים.

“מאמינה שאנחנו כאן לסיבוב אחד בגלגל הענק וגם אם אנחנו פעם למטה, תמיד אפשר לראות את הטוב בזה ולהבין שיש לאן לשאוף וליהנות מהנוף. לראות את הטוב בכלל זו עבודה יום-יומית, לא תמיד היא פשוטה, אבל משתלמת”.

 

מה לא יודעים עליך?

“שאני מעלה לפייסבוק ולאינסטגרם רק את המאכלים שלא נשרפים לי. סתאאאאאם. שאני אמנם במזל לביאה, אבל יש בי גם קצת שפן בהרבה תחומים, כמו להגיד על עצמי כאן דברים ואני גם בטח אופתע שמישהו יקרא אותם. אולי גם שבגיל 40, התחלתי לאהוב הרינג ודגים מעושנים”.

 

מהו החלום שלך?

“להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת ולאהוב את מה שאני עושה וממש לא כקלישאה! אני חושבת שבטירוף שיש מסביב, זו פריבילגיה ענקית ומתנה שלא ברורה מאליה. בתוך החלום הזה, אני חולמת להגיע למצב שאוכל לפנות יותר זמן ומקום לנתינה ולפתוח את הבית כמו ‘בית השנטי’, לילדים ונוער ולשלב את עולם הבישול-נתינה-ילדים ביחד ובכך לשלב את כל העולמות שלי”.

 

מה את הכי אוהבת בגולן? 

“את הגולן, את הנופים, את השקט, האנשים, המרחבים. אני יכולה לצלם את אותו מקום, או להיות באותו מקום ולהתפעל מהיופי שלו, כאילו זו פעם ראשונה וכמה שלא טיילתי בו בשנים האחרונות, אני מגלה בו בכל פעם עוד משהו חדש, עוד פינה קסומה, עוד יופי”.

 

מה את מאחלת לעצמך?

“הכי נדוש והכי חשוב: בריאות לכל הסובבים ולנו. להמשיך ולהיות מוקפת בילדים, אנשים, מטעמים ומילים ולשלב את כולם לעולם אחד מלא עבורי. בעיקר, לאהוב ולנסות תמיד לראות טוב ולעשות טוב כמה שרק ניתן כי ‘במקום שיש אהבה יש הכול'”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?