אוניברסיטה בגליל – מחזון לפעולה

ועידת אצבע הגליל ה-7, תתקיים במכללה האקדמית תל-חי, תתמקד השנה בנושא אוניברסיטת הגליל – ההזדמנויות, התועלות הכלכליות והאתגרים. בוועידה ייקחו חלק שרת החינוך, שר  הנגב והגליל ושרת המדע


המכללה האקדמית תל-חי, מכון המחקר מיגל ותנועת “שינוי כיוון” יקיימו את ועידת אצבע הגליל ה-7,  ביום שני, ה-25.4.2022, בנושא “אוניברסיטת הגליל – מחזון לפעולה”. אוניברסיטה הנה מנוף רב-עוצמה לפיתוח אזורי בהיבטים כלכליים, חינוכיים, תרבותיים וחברתיים. סביב אוניברסיטה מתפתחים מרכזי חדשנות, סטארטאפים, יזמות בתחומים מגוונים ועוד והיא מהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה איכותית. מתוך הבנה של השפעותיה הרבות של אוניברסיטה לקידום הגליל המזרחי, ועידת אצבע הגליל שמה לעצמה מטרה לעסוק בנושא זה ולהעלות אותו על סדר היום הציבורי והתקשורתי.

בשנת 2005, החליטה ממשלת ישראל כי תקום אוניברסיטה בגליל, אך במשך שנים רבות, המהלך לא קודם. ממשלת ישראל הנוכחית הכניסה את החלטת הממשלה ההיא להסכם הקואליציוני, צעד משמעותי המאפשר לקדם הקמת אוניברסיטה

בשנת 2005, החליטה ממשלת ישראל כי תקום אוניברסיטה בגליל, אך במשך שנים רבות, המהלך לא קודם. ממשלת ישראל הנוכחית הכניסה את החלטת הממשלה ההיא להסכם הקואליציוני, צעד משמעותי המאפשר לקדם הקמת אוניברסיטה. בראש המהלך מטעם הממשלה, עומדת שרת החינוך, דר יפעת שאשא ביטון, בת קריית שמונה. עם כניסתה לתפקיד, מינתה שרת החינוך לראשונה ועדת מומחים, בראשות פרופבנימין גייגר, שבוחנת בימים אלו היכן תקום האוניברסיטה ומה יהיה המודל על פיו היא תפעל. הוועדה אמורה לסיים את עבודתה ולהגיש את המלצותיה בחודשיים הקרובים לאישור סופי של המלג ושל ממשלת ישראל.

חלון הזדמנויות זה מבשר על שעת כושר היסטורית שניצבת בפני הגליל המזרח, לקידום החלטה מקצועית ופוליטית, שתביא לתיקון העוול שנעשה ולהקמתה של אוניברסיטה חדשה בגליל.

אמנה למימוש החזון

במושב הראשון של הוועידה, יתכנסו שרים וחברי כנסת, ביניהם שרת החינוך, שר החקלאות הנגב הגליל והפריפריה, עודד פורר, שרת המדע, אורית פרקש הכהן, חכ ניר ברקת, שרים וחכים נוספים, כדי לדון בחזון הקמת האוניברסיטה בגליל. את הרצאת הזרקור, ייתן פרופדורון לביא, מהמכללה האקדמית תלחי, שידבר על התועלות הכלכליות של הקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי ואת הרצאת הפתיחה יישא פרופאוריאל רייכמן, שבשנים האחרונות הפך את המרכז הביןתחומי לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל.

במושב השני, יתקיים טקס לזכרו של אלעד ארליך זל ולאחר מכן, הרצאה של דר אסתר לוטאצו, על פיתוח אקדמי וכלכלי בפריפריה. לאחר ההרצאה, יעלו ראשי רשויות אצבע הגליל לחתום על אמנה לשיתוף פעולה אזורי במימוש חזון האוניברסיטה בגליל.

החלק האחרון של הוועידה יכלול שלושה מושבי תוכן שונים. המושב הכלכלי יעסוק בהשפעה של השכלה גבוהה על תהליכי פיתוח כלכליים ותעסוקתיים באזור. מושב הצעירים יעסוק בתפקידה של קהילת הסטודנטים בעיצוב מדיניות לאומית ומרחבית, יחד עם  פאנל מנהיגים סטודנטיאליים לשעבר, שהובילו מאבקים חברתיים והצליחו להביא לשינויי מדיניות לאומיים. בפאנל, ישתתפו בין היתר חכ רם שפע וחכ מירב בן ארי. מושב הבריאות יעסוק בקשר שבין האקדמיה לשיפור שירותי הבריאות באזור. תושבי הגליל מוזמנים להירשם, לבוא ולקחת חלק בוועידה. יום שני, 25.4.22, שעה 10:00, במכללה האקדמית תלחי, קמפוס מזרח.

לזכר אלעד

ועידת אצבע הגליל נוסדה לראשונה בשנת 2015, כיוזמה משותפת של המכללה האקדמית תלחי, תנועתשינוי כיווןומשפחת ארליך, להנצחתו של אלעד ארליך זל, מנהל החטיבה ללימוד חוץ במכללה האקדמית תלחי וממקימי תנועתשינוי כיוון“. אלעד זל נהרג ביוני 2013, בתאונת דרכים קטלנית בצומת הגומא, בדרכו לשירות מילואים ביחידה קרבית. אלעד, בן קריית שמונה, שבנה את ביתו בקיבוץ שדה נחמיה, סימל בעשייתו החברתית והמקצועית את דור הצעירים החדש הצומח באצבע הגליל, דור ששובר הגבולות והמחיצות, המבקש לקדם ולהוביל שינוי אזורי למען כלל קהילות האזור.

הוועידה על שמו של אלעד נועדה לסייע בקידום חזון אזורי זה, תוך עידוד שיח מקצועי, ביקורתי ומעמיק על התיישבות באצבע הגליל ואמצעים בהם ניתן לפעול בשיתוף פעולה, על מנת להביא לחיזוק איכות החיים ולצמצום איהשוויון. בשיתוף הרשויות המקומיות, עמותות, גופים אזרחיים, עסקים, יזמים ובעלי עניין באצבע הגליל, אנו מקיימים מדי שנה את  הוועידה. בוועידה השנה, יהיו שותפים גם קרן “ביחד”, של משפחת קרסו ומכון המחקר מיגל.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?