הרצאות וקורסים

ארועים ומופעים

הצגות

הצגות

ילדים ומשפחה

בריאות וספורט

תערוכות ואמנים

אירועים

אירוע חתימת הפסטיבל “בשביל היין” יתקיים ביום ה’, 20.6, ביקב “הר אודם”. חגיגת יין עם תוצרת יין מקומית של יקבי הגולן, מוזיקה, דוכני מזון, מסיבת ריקודים עם די-ג’יי Baba Guzamba ועוד


כמדי שנה, אירוע חתימת פסטיבל “בשביל היין”, של הרשות לפיתוח הגליל, יתקיים בגולן, בהשתתפות מיטב היקבים והתוצרת המקומית ובהפקת תיירות גולן. מסיבת היין הגדולה, חגיגה ענקית עם מוזיקה ואווירה שרק הגולן יכול להציע, תתקיים ביום חמישי, 20.6.19, החל מהשעה 18:00, באירוח של יקב “הר אודם”, שבמושב אודם.

בתכנית: שדרת יקבים ותוצרת מקומית, מוזיקה חיה של לקהת “Ground Heights” (גראונד הייטס) בגרוב ישראתיופי, דוכני מזון, מסיבת ריקודים עם די-ג’יי Baba Guzamba  ובר יין משובח.

מיטב התוצרת הגולנית תוצע במהלך האירוע למבקרים: יינות שונים ואלכוהול (ליקרים, ג’ין, עראק ועוד) תוצרת מיטב היקבים, גבינות, פירות יער ושוקולד. בגזרה הקולינרית, יעמדו לרשות החוגגים דוכני מזון עם מנות של בשר משובח וגם פוקאצ’ות ופיצות לצמחונים ולקינוח, פנקייק הולנדי מפנק, שמשתלב נהדר לצד יין איכותי.

12 היקבים המשתתפים באירוע (לפי א’-ב’) – יקב אורטל, יקב “אסף”, יקב “בהט”, יקב “בזלת הגולן”, יקב “הר אודם”, יקב “טרה נובה”, יקב לימודי “אוהלו”, יקב “סקוריה”, יקב פלטר, יקב “קאנטיר”, “יקבי רמת הגולן” ויקב “שאטו גולן”.

חלק גדול מאתרי האירוח בגולן, בכלל וחדרי האירוח הסמוכים ליקב במושב אודם ובצפון הגולן, בפרט, נערכים לאירוע וישמחו לקלוט את האורחים שיגיעו למסיבה.

“בזלת הגולן” – היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים. כ-80,000 בקבוקים מייצר היקב בשנה

מנהל אגף התיירות בחברה הכלכלית גולן, ליאור רוכמן: “חגיגת היין בגולן הפכה כבר למסורת ואנו שמחים לארח, כבכל שנה, את מאות האנשים שמגיעים במיוחד לגולן, ליהנות מחוויה תיירותית ומהתוצרת הגולנית, הנמצאת במיטבה בעונה זו של השנה. פסטיבל ‘בשביל היין’, שחוגג השנה עשור, הנו אחד הפסטיבלים היפים בארץ ומושך אליו מאות אלפי מבקרים הנהנים מדי שנה מחוויות קולינריות ומחשיפה ליקבים חדשים. אנו, בגולן, ממשיכים לתמוך ולעודד תיירות חקלאית איכותית וגאים בתוצרת המשובחת וביינות עתירי הפרסים שמיוצרים במגוון יקבי הבוטיק שיש אצלנו”.

לאור ההצלחה בשנה שעברה, גם השנה, החליטו בחברה הכלכלית גולן, בשיתוף התחבורה הציבורית גולן, לצאת עם קווי לילה במיוחד לאירוע. כך יוכלו כל מי שיגיע לאירוע לשתות וליהנות ולחזור הביתה בשלום. קווי התחבורה הציבורית יצאו מקריית שמונה, דרך יישובי הגליל ומקצרין, דרך יישובי צפון הגולן, עד היקב ובחזרה, בתעריף נסיעה רגילה – כי אם שותים לא נוהגים (רשימת נסיעות מסודרת תתפרסם בסמוך לאירוע).

כניסה – 60 ש”ח לאדם והכוס מלאה כל הערב.

לרכישת כרטיסים >>>> https://eventbuzz.co.il/golanwinefest2019

לפרטים נוספים: 04-6851001 | info-tour@megolan.org.il

חגיגת יין בגולן – היקבים המשתתפים

יקב אורטל, קיבוץ אורטל:

מה? יקב אורטל מציע סיור וטעימות של מגוון יינות היקב. הסיור מועבר על ידי מדריכים מקצועיים ממרכז המבקרים של היקב, המספרים על תהליך ייצור היין ועל עוד אנקדוטות חשובות. משך הסיור – כחצי שעה. במהלך הסיור, שותים יינות בכרמים ובמרפסת היקב שמשקיפה על כל צפון הגולן. בתיאום מראש, ניתן להזמין ארוחות שף, לקבוצות ומשפחות.

מחיר לסיור וטעימות: 25 ש”ח לאדם | לילדים הכניסה חינם

שעות פתיחה: כל ימות השבוע, בין 10:00-16:00

לפרטים: 04-6960770

יקב “אסף”, קדמת צבי:

מה? יקב אסף וקפה “Adika” הנם חלק ממתחם הכולל גם בקתות אירוח. בשנת 2004, משפחת קדם הקימה את היקב המשפחתי ובשנת 2012, הרחיבה את העסק המשפחתי למתחם המתפרש על 15 דונמים. ביקב “אסף”, מגדלים כרמים משנת 1990 ומייצרים יין משנת 1997. יקב “אסף” מגדל 60 דונם כרמים, המתחלקים לשש חלקות, על אדמת הבזלת המאפיינת את אזור הגולן. החלקות הנן שונות אחת מהשנייה מבחינת הגובה מעל פני הים ועניין זה משפיע על טעם היין והארומה הייחודית לו. היקב מגדל כיום את סוגי היינות: “קברנה סובניון”, “קברנה פרנק”, “שירז”, “פינוטאז'”, “זינפנדל”, “סוביניון בלאן”, “שנין בלאן” ו”פינו גרי”. היבול מכל כרם מופרד ועובר תהליך תסיסה נפרד ובכך נשמר טעמו ומאפייניו הייחודיים. היקב ממוקם על כביש 91, כקילומטר צפונה מצומת נשוט, רמת הגולן. לניווט ב-WAZE: “קדם כפר יין”, או “יקב אסף”.

מחיר לסיור וטעימות: החל מ-30 ש”ח לאדם, טועמים 4-5 יינות

שעות פתיחה: (בתיאום מראש) שני – שבת  (לא פתוח בימי ראשון), 10:00-17:00

שישי: 10:00-16:00

לפרטים: 054-3915552

יקב “בהט” (כשר), עין זיוון:

מה? הסיור אורך כשעה, במהלכו מסבירים על היקב – ההיסטוריה, סוגי היינות ומיקום הכרמים המשפיעים על הארומה והטעמים ומבקרים בחדר החביות ומזקקת הליקרים הפועלת במקום.

מחיר לסיור וטעימות: החל מ-15 ש”ח לאדם לטעימות של שבעה-שמונה סוגי יין וליקרים.

שעות פתיחה: ראשון – חמישי, בשעות: 10:00-18:00 | שישי וערבי חג, בשעות: 10:00-16:00 | שבת סגור. היקב כשר למהדרין.

לפרטים: 052-3800777

יקב “בזלת הגולן” (כשר), קדמת צבי:

מה? בשנת 1998, לאחר שנים של ייצור יין ביתי, הרחיב יואב לוי, בעל היקב, את העשייה והיה ליקב בוטיק.
היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים. כ-80,000 בקבוקים מייצר היקב בשנה והשאיפה להגיע לייצור של 100,000 בקבוקים לשנה, בעתיד הקרוב. משנת 2004, היקב כשר. משנה זו, היקב זוכה במדליות ופרסים שונים וגם להכרה רחבה של אוהבי יין.

מחיר לסיור וטעימות: 25 ש”ח לאדם

שעות פתיחה: 8:00-16:00, ימי ראשון עד שישי. בשישי, המרכז פתוח עד שעתיים לפני כניסת שבת.

לפרטים: 04-6965010

יקב “הר אודם” (כשר), אודם:

מה? הסיורים מתקיימים בכרמים לרוב בעונת האביב עד החורף ולמעשה, האירוח הוא בשטח בטבע, נהנים מהטעימות. בעונה הגשומה, האירוח ביקב הוא במרכז המבקרים, בו מספרים איך המקום הוקם, דמויות מרכזיות, תהליך הכנת היין, כשהאורחים יכולים להסתכל דרך חלון פנורמי המשקיף לאגף הייצוא. המבקרים בוחרים מתוך תפריט טעימות – “חבילות” המגוונות בסוגי היינות, וגם כמות היינות לטעימה, הרעיון הוא לטעום כמה אופציות, ברמות שונות של יישון וטכנולוגיית ייצור המשתנה בין סדרה לסדרה.

מחיר לסיור וטעימות: הכניסה חופשית, הטעימות לפי בחירה, בין 20-50 ש”ח לאדם | אפשר להוסיף גם ארוחות (מינימום 10 אנשים)] בתיאום מראש

שעות פתיחה: א’-ה’, 10:00-16:00 | שישי, 10:00-16:00 | שבת וחג סגור – כשר.

לפרטים: 04-6871122

יקב “טרה נובה”, כנף:

מה? בסיור, אחד מבעלי היקב מסביר על תהליך ייצור היין מהרגע שהענבים מגיעים ליקב, כמה מייצרים כל שנה ועוד נתונים טכניים. נכנסים לחדר המכלים והחביות ומסבירים על סוגי תסיסות ופרטים המקנים ידע בנושא ייצור יין. במרכז המבקרים, יש נשנושים, טעימות יין ושמן זית, שמכינים במקום. אילן, שופט בין-לאומי בתחרויות שמן זית, מספק מידע קוהרנטי אודות ענף הזית. הסיור אורך כשעה.

מחיר לסיור וטעימות: החל מ-25 ש”ח, כולל טעימות של שני סוגי יינות ושמן זית, בליווי קרקרים וזיתים (יש אופציה לפלטת גבינות וירקות בתוספות תשלום (40 ש”ח לאדם)

שעות פתיחה: בתיאום מראש, פתוח בכל ימות השבוע

לפרטים: 050-4478378 (אילן)

יקב לימודי “אוהלו”, קצרין:

מה? בעשור האחרון, מכללת “אוהלו” מובילה מסלול ללימודי כרם ויין, המתקיים בלב הגולן. במסגרת התכנית, הוקם יקב “אוהלו”, שבו התלמידים מכינים את יינותיהם לאחר שטיפלו בחלקת הכרם של בית הספר, בעמק קוניטרה, שבצפון הגולן. במהלך הלימודים, בתכנית הדו-שנתית, התלמידים לומדים וחווים את כל תהליך ייצור היין, החל מטיפול בכרם ועד סיומו של התהליך בבקבוק. בבית הספר למקצועות הכרם והיין, מלמדים מיטב הייננים ואנשי המקצוע בתחום, שעוזרים להכשיר את הדור הבא של אנשי היין בישראל.

מחיר: יינות התלמידים נמכרים במכירה ישירה בעלות של כ-40 ש”ח לבקבוק וכל הכנסות המכירה מופנות לטובת המשך קיום התכנית וסיוע לתלמידים

לפרטים: למידע נוסף על מסלול הלימודים ולרכישת יין של התלמידים, ניתן לפנות ליחידה ללימודי חוץ במכללת אוהלו בטלפון – *5051

יקב “סקוריה”, כנף:

מה? החל מסיור מקוצר עם הסבר על תהליך ייצור היין, כולל טעימות של שלושה סוגי יינות (חצי שעה). סדנה, הסבר על איך מגדלים ענבים, תהליך ייצור היין, טעימות, הרחת יינות עם ערכה לריחות היין (נמשך שעה וחצי-שעתיים), טועמים בין שלושה עד שישה יינות.

מחיר לסיור וטעימות: החל מ-35 ש”ח

שעות פתיחה: בתיאום מראש

לפרטים: 050-2277404 (עופר)

יקב “פלטר”, עין זיוון:

מה? הסיור מתקיים בחדרי חביות במזקקה, יושבים בין מכלי נירוסטה שמבשלים בתוכם יינות. טועמים שלושה סוגים של יינות גם לבנים וגם אדומים. כחלק מהסיור, מספרים על היינן, איפה למד, מתי הקימו את היקב, מאיפה הענבים מגיעים, קצת על הכרמים של היקב, על כל עניין המזקקה ועל עראק, ויסקי וברנדי שהם מייצרים לצד היינות.

מחיר לסיור וטעימות: 50 ש”ח לאדם | אופציה לפלטת גבינות עזים ביתית לצד היין ב-50 ש”ח

שעות פתיחה: ראשון-שבת, 10:00-16:00

לפרטים: 054-2486663

יקב “קאנטיר” (כשר), נטור:

מה? עמוק בלב מרחבי רמת הגולן ממוקמת חוות קנאטיר, מקום מיוחד, בו שלובים יחד טבע ומורשת, חי וצומח, אדם ואדמה. בכרמי החווה, אנו מגדלים באהבה זנים שונים של גפנים הנושמים את האופי הייחודי של הגולן – האקלים ההררי, הרוחות הקרות ואדמת הבזלת הקשוחה, אבל גם מורשת המקום העשירה, התרבות והאנשים, הריחות והצבעים. החזון שמנחה אותנו הוא לזקק את היצירה הזו לכדי יינות הרמוניים ומושלמים, שכל לגימה מהם תמחיש אהבה זו.

מחיר לסיור וטעימות: פיקניק בכרם עלות עבור סלסלה 150 ש”ח

שעות פתיחה: ימי שישי ושבת, בשעות: 11:00-15:00, בתיאום מראש

לפרטים: info@kanatir.com | 054-3972035

יקב “שאטו גולן”, אליעד:

מה? נמצא בכניסה למושב אליעד. היקב מציע סיורים וטעימות, כחלק מתהליך הביקור. המבקרים נחשפים לאולם ייצור היין, המכלים, החביות וכמובן מרתף היין המרשים. במהלך הסיור ביקב, המדריכים מספרים על ההיסטוריה של היקב, יינן היקב. ביקב, מייצרים עשרה סוגי יין מענבים בגידול עצמי, שגדלים בדרום הגולן. ניתן להוסיף לסיור פלטת גבינות משובחות תוצרת הארץ.

מחיר לסיור וטעימות: 30 ש”ח

שעות פתיחה: פתוח בכל ימות השבוע, בין השעות 10:30-15:30

לפרטים: 04-6600026

“יקבי רמת הגולן” (כשר), קצרין:

מה? “יקבי רמת הגולן” הוא היקב הראשון שקם ברמת הגולן. הוא נוסד ב-1983, על ידי 8 קיבוצים ומושבים. מיום ההקמה ועד היום, ממשיך היקב להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין הישראלי. הקמתו שינתה את מפת היין המקומי ותפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. ליקב ארבע סדרות עם מגוון של זנים וסגנונות – “הר חרמון”, “גולן”, “גמלא” ו”ירדן”.

בואו לגעת בארץ היין, במקום שמחבר בין אהבה, אדמה, נופים ויין. ביקור במרכז המבקרים של היקב, למפגש מלא טעמים וניחוחות עם עולם היין, הדרכה על הטרואר הייחודי לרמת הגולן. אומנות גידול גפן היין וסיפור הקמת היקב.

מחיר לסיור וטעימות: יש לנו כמה סוגי סיורים, והם בהזמנה מראש, בימים ראשון-חמישי, 08:30-16:30 | שישי, 8:30-12:30.

הסיור הקלאסי אורך כשעה, כולל הסברים על מפת הכרמים, ביקור בחדר חביות וטעימות של כ-3 סוגי יינות – עלות לאדם 20 ש”ח

חב’ אהבה – הסיור הקלאסי שאורך כשעה, כולל הסברים על מפת הכרמים, ביקור בחדר חביות וטעימות של כ- 3 סוגי יינות. בסופו מקבלים פלטת גבינות ממחלבת בוטיק מקומית, קרקרים בעבודת יד וכמובן שתי כוסות יין מפנקות ושי מאתנו – עלות לזוג 125 ש”ח

סיור יין מקצועי – הסיור אורך כשעה וחצי – הסיור הנו פרטי, כולל הסברים על מפת הכרמים, ביקור בחדר חביות וטעימות של כ-5 סוגי יינות בכוסות רידל מקצועיות. הטעימה תלווה בפלטת גבינות מתוצרת מקומית וקרקרים בעבודת יד. עלות לאדם 150 ש”ח

כמו כן, אנחנו עורכים גם סיור בכרמים וסיורים בליווי קולינרי.

שעות פתיחה: ראשון, 08:30-17:30 | שני- חמישי, 08:30-18:30 | שישי, 08:30-14:00 (15:00 שעון קיץ)

לפרטים: 04-6968435 | winetour@golnwines.co.il

בגולן יקבים רבים נוספים אשר השנה לא לוקחים חלק באירוע, אך ממשיכים לייצר יין וניתן לסייר אצלם בתיאום מראש: יקב “עין תאנה”, יקב “דומיין סרור”, יקב “סלוקיה”, יקב “זוהר”, יקב “רם” ויקב “עין נשוט”.

לפרטים נוספים, ניתן להיכנס לאתר תיירות גולן:

www.tourgolan.org.il

או בטלפון: 04-6851001

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?