רחצה “על יבש” בשיעור רב- תחומי

הוותיקים עשו דרכם הפעם אל מרחצאות חמת גדר העתיקה, כשהם תוהים מה יגיע קודם: סוף הטיול, או הגשם שהחזאים הבטיחו. באמצע, ירוחם הסביר להם


מאיר שרמן

באותו בוקר, שבו אספו אותנו לטיול החודשי של הוותיקים, חזו החזאים גשם שיגיע להרי הצפון, החל משעות הצהריים. פעם, נהגנו לזלזל בתחזיות של מזג האוויר, אבל בעת המודרנית, הכלים שעומדים לרשות החזאים מדויקים מאוד ומסלול הטיול שלנו כוון עד לשעת הצהריים בלבד. שעת הגעת הגשם.

היעד הפעם היה עתיקות אתר המרחצאות בחמת גדר. היינו אוטובוס מלא וגדוש ותיקים. עברנו בכניסה הראשית, אבל לא עם חלוקי רחצה וצידניות עמוסות, בליווי נכדים, אלא עם חברים לפרויקט “שביל הוותיקים”, חמושים במעילים מרופדים ומצלמות פלאפונים…

מעבר לגדר של חמת גדר המודרנית, ניצב לו אתר מוסתר, לא מתוייר בדרך כלל והוא האתר המקורי, בו מאז הרומאים, טבל כל מי שעבר בארץ ישראל ושלט בה מאז.

ירוחם קנטמן המדריך הושיב אותנו סביב אחת הבריכות, נתן לנו לשכשך את רגלינו במים החמים (שלא היו שם, כמובן) והוא עצמו ירד אל קרקעית הבריכה העתיקה. משם, נתן לנו שיעור בגיאוגרפיה ובו הסביר לנו על מיקומה של חמת גדר, שיעור בגיאולוגיה שבו ביאר לנו את מבנה כדור הארץ ותיאר את דרכם של המעיינות החמים אל פני הקרקע, נתן לנו סקירה היסטורית… ארכיאולוגית…  וכך, תוך כדי רחצה “על יבש” השתתפנו בשיעור רב- תחומי. ישובים על גבי אבנים עתיקות, במקום על כיסאות סטודנט, ברוח הקרה של טרם- גשם, מנסים לברר מה יגיע קודם, סוף הטיול שלנו, או הגשם המובטח.

כל מי מאתנו שהיה פעם תלמיד יודע שהחלק היותר חשוב בבית הספר הוא ההפסקה. זו שמשחררת אותנו לשחק, להיות בחברה ולחלוק חוויות.

גם אנחנו כך, בטיולי הוותיקים. מלבד הטיול, הלימוד והחוויה, יוצאים להפסקה (“אל תלכו לשום מקום”). קודם לתחילת הסיור בעתיקות, ישבנו לארוחת בוקר במתחם הקמפינג, שבצד האתר. עם הביצה שעדיין טרייה מהבית, בצירוף לגימות מהתה, שבינתיים עוד רותח בתרמוס. מטבע ההרגל, מתקבצים סביב השולחן אנשים שכבר מכירים. אם הם מאותו יישוב, או שהם כבר וותיקי טיולים ומכירים חלק מהאנשים. אני משתדל למצוא לי מקום בקרב אנשים שלא מוכרים לי. הזדמנות להכיר אנשים חדשים, לשאול אותם על עצמם ולקוות שגם יתעניינו בי…

עם סיום הביקור בחמת גדר, נסענו לאזור מוצב תאופיק. שם, מצאנו מתחם נוסף של שולחנות פיקניק, בו הוצאנו את ארוחת הצהריים – נקניק יבש וסלט תפו”א, רצועות גזר וקולרבי, מעורבבים בפלחי בצל מתוקים. הצלחנו להגיע יחד לקו הסיום. סיום טיול הוותיקים עם מסע העננים אל הגשם. את ההסברים שקשורים לאזור תאופיק כבר שמענו באוטובוס. הגשם כבר התדפק על החלונות וירוחם המדריך סיכם את החוויות של היום.

אם גם אתם פנויים/פנויות מעבודה, פנסיונרים צמאי חברה, אוהבי טיולים ושוחרי דעת, הרי מקומכם אתנו וכבר עכשיו אני מגלה לכם שהטיול הבא יהיה סובב כנרת, בדגש על הכרת המקומות הקדושים לנצרות. יהיה מעניין. הרי ישו היה יהודי טוב, לא ככה?

אני מציע שתתקשרו למחלקת ותיקים במועצה ותבררו פרטים, אבל אל תתפלאו אם הצוות ינסה לעניין אתכם בנופש מוזל של ותיקים באילת, או בלימודי קתדרה, בבני יהודה. גם את זה המחלקה מארגנת ואולי גם זה יתאים לכם.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?