החינוך בפריפריה – במרכז

מכללת “אוהלו בקצרין” פותחת את שנת הלימודים האקדמית ומכשירה מורים בעזרת פחות הוראה פרונטלית ויותר סימולציות והתנסות מעשית


כ-2500 סטודנטים החלו ביום ראשון את שנה”ל במכללה האקדמית לחינוך “אוהלו בקצרין”, במטרה להפוך למורי העתיד. שנה”ל הנוכחית תתאפיין בשיטות למידה חדשניות ומורי העתיד ישתמשו בהן בהמשך, במערכת החינוך. במסגרת הבשורה החדשנית שמכללת “אוהלו” מבשרת, ייחנכו בה שני מתחמי לימוד חדשים וייחודיים – מרכז סימולציות ומתחם ביו-פיליה.

נשיא המכללה, פרופסור שמעון עמר: “כמכללה מובילה לחינוך, אנחנו חייבים להתבונן קדימה ולהיערך לקראת אתגרי העתיד. מערכת החינוך חייבת לשנות את פניה ולכן החלטנו ליצור את השינוי מבפנים. על ידי למידה אחרת, נהפוך את מערכת החינוך לחדשנית, יצירתית ומאתגרת ובעקבות כך שינינו את אופיין של הכיתות.

 נשיא המכללה, פרופסור שמעון עמר: “מערכת החינוך חייבת לשנות את פניה ולכן החלטנו ליצור את השינוי מבפנים. על ידי למידה אחרת, נהפוך את מערכת החינוך לחדשנית, יצירתית ומאתגרת”

“הדרך היחידה לפתור את מצוקת החינוך בצפון, לצמצם את פערי החינוך, ולאחריהם את הפערים החברתיים בין הפריפריה למרכז, היא על ידי מתן ההכשרה הטובה ביותר למורים, שיהוו סוכני השינוי של כלל החינוך בצפון. כדי להשיג את המטרה הזו, יש להביא את האמצעים הטובים והמתקדמים ביותר”.

המכללה מובילה בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכל הקשור לשיטות הלימוד, מתוך מטרה לעמוד באתגרים שמציבה המאה ה-21 לבוגרי מערכת החינוך, השינויים הטכנולוגיים שהיא מביאה והתפתחות שוק העבודה. לתפיסתו של פרופסור עמר, יש צורך של ממש בשבירת הכלים והכשרת מורים חדשה מהיסוד. במכללת “אוהלו”, לא מחכים שגורם אחר יעשה את העבודה עבורם ולכן גייסו את מיטב החברות בשוק ההייטק, כדי להכשיר את מורי המחר. במהלך שנמשך כמה שנים, נחנכים במכללה, בזה אחר זה, מתחמי לימוד חדשים ומתקדמים שיענו על צרכי שוק העבודה העתידי.

מתחמי העתיד

שני מתחמים חדשים יחלו את פעילותם עם שנת הלימודים. הראשון – מתחם ביו-פיליה, היחיד במינו בישראל, המשמש כמעבדה לחי ולצומח. סטודנטים ותלמידים יכולים לתרגל באמצעותו פתרון בעיות ולעבוד עם מידע בסביבה ממוחשבת. האלמנטים המשולבים בו משיקים לתכניות הלימודים במדעים בגילאים השונים, כדי לאפשר למורי העתיד להתנסות בתכנים הנלמדים.

מתחם חדש נוסף שיחל את פעילותו הוא מרכז הסימולציות, בו יוכלו הסטודנטים לחוות בעזרת שחקנים ואמצעים טכנולוגיים משוכללים סימולציות מחיי היום-יום של מורים במוסדות החינוך. הסדנאות נבנות בהתאם לצרכי המשתמשים. הם מתועדות בווידאו ובסופן, מתקיים תחקיר המאפשר למשתתפים לצפות בעצמם, להכיר וללמוד לעומק את ההתרחשות ואת דרכי ההתמודדות האפשריות.

כבר היום, הסטודנטים במכללה לומדים במתחם העתיד, שהוקם בשיתוף חברות הענק “סטילקייס” ו”אינטל”. במתחם הייחודי, ממוקמות כיתות חדשניות וטכנולוגיות. הכיתות, בנויות כך שהתלמיד באמת יכול ללמוד וליצור ידע חדש משלו. ניתן ללמוד בהן למידה עצמאית, או משותפת, להרחיב על נושא מסוים ולעניין בו את שותפיך ללמידה. במתחם פורץ הדרך, מוכשרים המורים באופן בו נרצה שילדינו יתחנכו בעתיד.

במכללת “אוהלו בקצרין”, לומדים כ-1300 סטודנטים לתואר ראשון  ושני וכ-1200 סטודנטים במגוון תכניות אחרות ללימודי חוץ. במכללה, קיים מגוון חוגים רחב – מדעים, חינוך גופני ועוד. הסטודנטים משתתפים במגוון פרויקטים מיוחדים, שנועדו להפוך אותם למורים המובילים בארץ.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?