שיא חדש של נוסעים בתחבורה הציבורית גולן

בחודש אוקטובר, נחצה קו ה- 100,000 נוסעים בחודש בתחבורה הציבורית גולן. מהחברה הכלכלית גולן נמסר כי מגמת השימוש בתחבורה ציבורית בגולן נמצאת בעלייה מתמדת


לקראת שנת 2019, פועלת החברה הכלכלית גולן, המפעילה את התחבורה הציבורית בגולן עבור המועצה האזורית גולן, להכין את תכנית העבודה לשנת 2019 והמשך התאמתה לצרכי התושבים. נתוני שנת 2018 מראים כי ישנה עלייה מתמדת בשימוש של תושבי הגולן בתחבורה הציבורית ובחודש אוקטובר, נחצה קו המאה אלף נוסעים בחודש ב-400 נסיעות ביום של התחבורה הציבורית.

כדי לסבר את האוזן, לפני הקמת המערך של התחבורה הציבורית בגולן, הפעילה “אגד” רק 31 נסיעות ביום בגולן, עם 15 אלף נוסעים חודשיים. המועצה האזורית גולן היא המועצה היחידה בארץ שלקחה על עצמה את הפעלת התחבורה הציבורית ועשתה מהפך אדיר בזמן כה קצר. בתחבורה הציבורית גולן פועלים היום 54 אוטובוסים, שמפעילים 400 נסיעות ביום.

“העלייה בשימוש בתחבורה ציבורית נובעת מהתאמת הקווים וזמני הנסיעות לצרכים של התושבים וכמובן ממספר הנסיעות ביום”, מציין מנכ”ל החברה הכלכלית גולן, אמיר יגאל. “אנו מזהים כי הוספת הקווים החדשים, במהלך 2017 ו-2018, למכללת תל-חי ולעפולה והוספת נסיעות בקווים המחברים את קצרין לדרום וצפון הגולן, תרמו רבות לגידול הניכר בכמות המשתמשים בתחבורה הציבורית.

“כמו כן, על פי הנתונים, ניתן לזהות שינויים בהרגלי הצריכה וגידול מיוחד של נסיעות של בני נוער וחיילים. יש עוד דברים שצריך לשפר ועליהם אנו שוקדים. אנו מקשיבים לפניות הציבור ובהתאם, מנסים לתת מענים מיטביים”.

עם הגידול בכמות הנסיעות ליום, רכשה החברה הכלכלית גולן חמישה אוטובוסים חדשים ונקלטו שבעה נהגים נוספים, אשר שולבו במערך התחבורה הציבורית.

 מנכ”ל החברה הכלכלית גולן, אמיר יגאל. “אנו מזהים כי הוספת הקווים החדשים, למכללת תל-חי ולעפולה והוספת נסיעות בקווים המחברים את קצרין לדרום וצפון הגולן, תרמו רבות לגידול הניכר בכמות המשתמשים בתחבורה הציבורית”

בתכנון: מסופים

הממונה על התחבורה הציבורית בחברה הכלכלית גולן, אילן שעיבי: “המטרה שלנו היא להמשיך ולהתאים את הפעילות של התחבורה הציבורית לצרכים בשטח ולכן, בימים אלו, אנו שוקדים על תכנית לשיפור מערך התחבורה הציבורית בגולן. נאפשר מעבר בין כל היישובים בגולן, נשפר את מערך הנסיעות מחוץ לגולן ואנו מאמינים שהשיפור יביא לגידול משמעותי נוסף במספר הנוסעים.

“במהלך השנים 2017 ו-2018, הפעלנו לראשונה קווים ונסיעות עבור תושבי הכפרים הדרוזים, נוספו קווים פרבריים בתוך הכפרים עצמם ומתוכנן השנה קו חדש נוסף, מעין קנייה דרך הכפרים הדרוזים, ישיר לקצרין. כמו כן, לאור פניות תושבים, נבחנת האפשרות להאריך את הקו המגיע לבית החולים ‘זיו’, עד לתחנה המרכזית צפת, לטובת הסטודנטים במכללה”.

בחברה הכלכלית גולן שוקדים על תכנית ארוכת-טווח שתשנה לחלוטין את פני מערך התחבורה הציבורית, בתפיסת ההפעלה שלה.

אילן שעיבי: “בהסתכלות ארוכת-טווח, התחלנו לגבש תכנית כוללת, במסגרתה יוקמו בגולן חמישה מסופים מרכזיים, עם שירותי קהילה לצדם. אל המסופים, יגיעו קווים קצרים מזינים מהיישובים, מהמסוף המרכזי יצאו קווים ישירים ומהירים גם לכרמיאל, יקנעם, טבריה ועד לתל אביב. אפשר יהיה להגיע למסוף עם רכב פרטי, לחנות שם ולנסוע מחוץ לגולן. הכוונה היא שתכנית זו תופעל בחמש פעימות, כאשר ב-2019, נגבש את התכניות מול משרד התחבורה, על מנת להתאים את התשתיות לתכנית. יש הרבה תמיכה לתכנית הזו ורוח גבית ממשרד התחבורה. אנו נמצאים רק בתחילת גיבוש הקונספט ונמשיך לשתף את הציבור בתכניות עם גיבושן”.

אמיר יגאל: “אנו מבקשים להודות בראש ובראשונה לציבור הנוסעים, שנותנים אמון ומשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית. כמו כן, תודה לכל הנהגים, סדרנים, בקרים,  העושים לילות כימים בכדי להמשיך ולהפעיל את תחבורה ציבורית גולן ולספק שירות מיטבי לציבור הנוסעים”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?