תערוכת פסיפס משותפת לתלמידי קצרין ובוקעאתא – אבנים מחברות

תערוכת עבודות פסיפס משותפת לתלמידי קצרין ובוקעתא נחנכה השבוע בבניין המועצה המקומית קצרין. ראש המועצה, דימי אפרצב: “שיתופי פעולה אלה חשובים לאין ערוך”


בטקס מרגש במיוחד, נחנכה השבוע, בבניין המועצה המקומית, תערוכה של עבודות פסיפס – “אבנים מחברות” . התמונות המוצגות בתערוכה עומדות בסימן 40 שנה לקצרין, 50 שנה לגולן ו-50 שנה לשחרור ירושלים. בתערוכה מוצגות עבודות יד של תלמידי החווה החקלאית בקצרין, בליווי והובלה של האומנית ויקטוריה ריידמאן. האומנית מציירת והתלמידים מדביקים אבני פסיפס ומעצבים, כאשר הם מובילים את עיצוב התמונה לפי קו החשיבה שלהם, הדמיון, התחושות והרצונות שלהם. העבודות משלבות אבני פסיפס, תבלינים וצמחי תה אשר מגדלים בחווה. בעבודות המוצגות בתערוכה שותפים תלמידי בית הספר “דרכי נועם” ו”גמלא” בקצרין ותלמידי בתי הספר “אלנג’ום” ו”יסודי א'” מבוקעתא. העשייה והחיבור מתרחשים בחווה החקלאית, אותה מנהל רוברט ארונוב.

ראש מועצת בוקעאתא, אוסמה זהוה: “זו תערוכה שכל האמירה שלה היא שותפות. החווה החקלאית היא בית, הפעילות בה מקשרת ומגשרת, הילדים מגיעים כי הם בוחרים להיות חלק מהלמידה ומהחיבור לאדמה ולגולן. יש כאן עשיה שחייבת להתפתח ולגדול”

התוצרים הנם פסיפס של חומרים, פסיפס של שיתוף פעולה על כל הדקויות שבין אמנית מובילה לתלמידים, פסיפס של חיבורים.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “שיתופי פעולה אלה חשובים לאין ערוך. מעבר לכך שהם מחממים את הלב, מאפשרים יצירה מסוג אחר, הרי שילדינו ודרכם אנחנו, זוכים ללמידה מסוג אחר. ערכים כמו כבוד הדדי, נתינה, חברות טובה ויציבה, זוכים למקום כבוד בבסיס הערכים של ילדינו. אני מברך על שיתוף הפעולה ומודה לחברי, אוסמה, ראש מועצת בוקעאתא, על שיתוף הפעולה ועל שיתופים  ברוכים נוספים גם בעתיד”.

ראש מועצת בוקעאתא הודה על האירוח והפינה החמה שהוקדשה לבוקעאתא : “זו תערוכה שכל האמירה שלה היא שותפות. החווה החקלאית היא בית, הפעילות בה מקשרת ומגשרת, הילדים מגיעים כי הם בוחרים להיות חלק מהלמידה ומהחיבור לאדמה ולגולן. יש כאן עשיה שחייבת להתפתח ולגדול”.

את הטקס הנחה, מנהל מחלקת החינוך, צבי בודנהיימר, ששיתופי פעולה בין-מגזריים לא זרים לו וזהו קו מנחה בפעילות המחלקה: “בשיר ‘הכותל’, על הכותל המערבי, שאנו מציינים השנה 50 שנה לשחרורו, כתב פרופסור יוסי גמזו, שורה – ‘יש אנשים עם לב של אבן, יש אבנים עם לב אדם’. זהו ביטוי למתח בין האבן, המבטאת חוזק עד כדי אטימות, לבין האדם האמור לבטא יכולת תנועה וחיות.

“תמונות הפסיפסים המרהיבות והמיוחדות שזה עתה נתלו בבניין המועצה המקומית, המקבלות את פני הבאים, הן אוסף של אבנים המחברות את לב האדם, מהדקות את הקשר בין תרבויות, דרך האמנות והאסתטיקה, מחברות את הילדים לעמל כפיים ומחזקות את הקשר בינם לבין המדינה. התמונות, העוסקות בנופי קצרין, הגולן וירושלים, מחברות ילדים ממגזרים שונים, חילונים ודתיים, יהודים ודרוזים ומכאן שמה של התערוכה – ‘אבנים מחברות'”.

חלון הזדמנויות שווה

תזמורת “סינקופה” הנעימה את אוזני האורחים ודבריהם המרגשים של הילדים סיכמו את התערוכה. טאליה ומיארה, מבוקעאתא, כתבו :

“אם הייתי רוצה להתאים מידות לחליפה

הייתי אומרת כי אתם מתאימים לנו כמו כפפה

עם היחס וסבלנות האין-קץ

יש בכם את כל המידות והתכונות

אשר בגללן אוהבים אתכם להיות”.

דניאל מבוקעאתא, תלמיד כיתה ו’,  ריגש את כולם כאשר הפתיע עם ציור מעשה ידיו והקדיש אותו במתנה לחווה. בנאום קולח, העביר את מסר הציור לכל האורחים: “מהי משמעות העץ עבורנו? יש לו שורשים אחוזים היטב באדמה, בבית שלנו בגולן, מהעץ מפיקים נייר ובו משתמשים בבית הספר והענפים היוצאים ממנו הם חלון הזדמנות שווה לכל מי שרוצה ללמוד ולהחכים”.

גם כשהמציאות והשגרה עוטפות את הלב בשכבות של חול, שמתקשה והופך אבן, המילים היפות של כל ילד וילדה, אשר סיפרו מה החווה החקלאית מהווה עבורם, פוררו כל גוש, מהלב, מהגרון. כשכל אחד משקיע אבן מיוחדת בשמו, יש סיכוי שאכן אבנים מחברות.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?