שנת ה-50 למלחמת יום הכיפורים

משרד הביטחון, הקרן הקיימת לישראל והמועצה האזורית גולן השלימו את שדרוג עשרות אתרי ההנצחה והמורשת ברמת הגולן, לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים – 56 אתרים

פרויקט שיקום האנדרטאות בגולן אתרי ההנצחה והמורשת ברמת הגולן הושלם לקראת האירוע המרכזי לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. מדובר ב-56 אתרים, בהם: חטיבה 7 בצומת קצביה, אנדרטה חטיבה 188 בעליקה, אנדרטה 679, תל סאקי, עמק הבאכה, “כוח נתי” ועוד, כולם שודרגו לכבודם של גיבורי המלחמה וחלליה. אתרי ההנצחה והמורשת, שהוקמו לאחר המלחמה ומספרים את סיפורי הקרבות והנופלים, עברו שדרוג משמעותי בחודשים האחרונים, לקראת ציון יובל שנים לפרוץ המלחמה, שגבתה את חייהם של 2,689 חללי מערכות ישראל.

שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר יחנכו את הפרויקט במסגרת אירוע “ישראל בעקבות לוחמים”, בחול המועד סוכות.

עשרות אתרי הנצחה והמורשת הפזורים ברמת הגולן, הפכו עם השנים למוקדי תיירות וסיורי מורשת קרב עבור ישראלים רבים. הפרויקט המיוחד שיזמו משרד הביטחון, קק”ל והמועצה האזורית גולן נועד לשמר את האנדרטאות לעשורים הבאים.

סמנכ”ל וראש אגף המשפחות, ההנצחה והמורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: “מדינת ישראל מצדיעה ביראת כבוד לגיבורי מלחמת יום הכיפורים, שחונכו על רעות ופעלו בדבקות מופתית במשימה, שבהם רבים שלא זכו לראות את התפתחותה של המדינה. נופיה של מדינת ישראל מלווים באנדרטאות ואתרי הנצחה ממלכתיים ופרטיים, המשקפים את מחיר הדמים הכבד שגבתה הקמת מדינתנו. אתרים אלו נחשבים לנכס צאן ברזל ולמוקדי עלייה לרגל עבור המשפחות השכולות, הציבור הרחב וכן תיירים המגיעים מכל העולם.

“כחלק מציון יובל שנים למלחמה, בשנה האחרונה, תיקצב משרד הביטחון פעילות עליה עמלנו בשיתוף הקרן הקיימת לישראל והמועצה האזורית גולן לשיפוץ והנגשת אתרי ההנצחה ברמת הגולן”.

בזכותם

יו”ר קק”ל, יפעת עובדיה לוסקי: “זוכרים את חללי מלחמת יום הכיפורים, במהלך חשוב וסמלי של שיפוץ האנדרטאות ברמת הגולן. חללי צה”ל הקריבו למען המדינה והעם את ההקרבה הגדולה ביותר, את חייהם והמעט שאנחנו יכולים להחזיר להם ולבני משפחותיהם זו הנצחת זכרם. באתרים המחודשים, מורשתם וסיפורם של הלוחמים במלחמה הקשה הזו יעברו לדורות הבאים”.

ראש המועצה האזורית רמת הגולן, חיים רוקח: “בזכותם. סיפור מלחמת יום הכיפורים הוא סיפורה של עוז הרוח והגבורה של אוגדות, חטיבות, גדודים, פלוגות, צוותים ויחידים, שעמדו בגבורה מול נחשולי האויב המצרי בדרום והסורי בצפון ובלמו את כוחות האויב, כמעטים מול רבים. סיפורו של חייל בודד מצטרף לסיפור חברו ומספר את סיפורה של מלחמה קשה זו. מלחמה בה נפלו על משמר ארצנו 2,689 גיבורי ישראל ועוד רבים אחרים נפצעו בגופם ובנפשם ונושאים עליהם עד היום את מראות המלחמה. במותם, ציוו לנו את החיים ואת הגולן היפה והפורח, את מצהלות הילדים בגני הילדים ובבתי הספר, את המשפחות המבקשות להצטרף לקהילות הגולן. חובה עלינו לספר על גבורתם. פרויקט שיפוץ האנדרטאות וסיפור מורשת הלוחמים והיחידות הוא פרויקט חובה שהוא זכות גדולה לכל תושב במדינת ישראל וודאי שלתושבי הגולן”.

תמונות וסרט המתעד את שיפוץ האנדרטאות: https://youtu.be/AM82Ie0It4c

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?