ראש לא שקט 

מי שלא סבל מעולם מכאב ראש, שירים את היד… כאבי ראש הן התלונה המרכזית בגינה אנשים פונים לרופא. 80% מהאנשים סובלים מכאב ראש משמעותי לפחות פעם בשנה

כאבי ראש הן התלונה המרכזית בגינה אנשים פונים לרופא. 80% מהאנשים סובלים מכאב ראש משמעותי לפחות פעם בשנה ורק מי שחווה על בשרו כאב ראש חזק, או מיגרנה, יכול להבין את תחושת הכאב העז ואת חוסר האונים אל מול הכאב. 

כאבי ראש חזקים עלולים להביא לפגיעה קשה באיכות החיים ואף לשבש את סדר היום לחלוטין. מי שחווה כאבי ראש באופן תדיר יודע שבזמן הכאב הגוף מושבת לחלוטין מכל פעילות עד שהכאב יחלוף, מה שיכול להימשך שעות ארוכות ובמקרים מסוימים אף ימים אחדים. 

ישנם סוגים שונים של כאבי ראש. המרכזיים בהם הם כאב ראש מתחי (tension headache), מיגרנה, כאב ראש סינוסי וכאב ראש מקבצי. 

כאבראשמתחי (tension headache) – כשמו כן הוא: בדרך כלל, נגרם ממתח וכיווץ של שרירי הצוואר והשכמות, אשר מפריעים לזרימת דם תקינה לראש וגורמים לכאב. כאבי ראש אלה הם הנפוצים ביותר. הגורמים לכאבי ראש מסוג זה הם בעיקר מתח וסטרס, אך גם עייפות, חשיפה לקור ולרוח, חוסר פעילות גופנית ויציבה לקויה. 

מיגרנות– מיגרנה מתאפיינת בכאבי ראש חזקים וכרוניים, המופיעים באופן פתאומי, בדרך כלל בצד אחד של הראש. התקף של מיגרנה יכול להימשך כמה שעות ואפילו כמה ימים. יחד עם כאבי הראש נפוצים גם תסמינים של הפרעות בראייה, סחרחורות, בחילות, סף סבילות נמוך לרעש. לאלו הסובלים ממיגרנה עם אאורה ישנם תסמינים נוספים כגון כתמים שחורים מול העיניים, או הבזקי אור. 

ישנם מזונות הנחשבים כעשויים לגרום למיגרנות, למי שנוטה לכך, כגון שוקולד, גבינה צהובה, מונוסודיום גלוטומט ויין אדום ולכן מומלץ להימנע מהם. 

כאב ראש סינוסי – כאב ראש זה נגרם מזיהום בסינוסים. הכאב נוצר כאשר יש גודש של ליחה אשר “נתקעת” בסינוסים וגורמת לדלקת. הכאב מורגש כמו לחץ כואב סביב העיניים, הלחיים, המצח והשיניים. הכאב עלול להתגבר בזמן כיפוף לפנים, או לעיסה. 

בדרך כלל, הטיפול יכלול אנטיביוטיקה וטיפול מקומי במשאף סטרואידלי, על מנת לטפל בדלקת שנוצרה.  

במצב זה, מומלץ להפסיק לחלוטין צריכה של מוצרי חלב ולהקפיד על שטיפות במי מלח. 

כאב ראש מקבצי – כאב ראש מקבצי הוא מחלה נוירולוגית המאופיינת בכאב ראש חזק ביותר בצד אחד של הראש ומופיע בפתאומיות. כאב הראש הזה נחשב החמור ביותר. כאב ראש מקבצי עשוי להימשך ימים, שבועות ואף חודשים. לרוב, מופיע באותו זמן בכל יום, מספר פעמים ביום.

הטיפול בכאבי ראש ברפואה הסינית 

ברפואה הסינית יש משמעות הן לסוג כאב הראש, והן למיקום של הכאב. כאב ראש קדמי, אחורי או צדי יקבלו טיפול מעט שונה מבחינת נקודות הדיקור. כמו כן, נבצע תשאול מלא על מנת להבין את המקור לכאב הראש בראייה הסינית. מבחינת הרפואה הסינית, המקור לכאב ראש יכול להיות חסר דם, חוסר בצ’י, תקיעות של צ’י, לחות, או עליית יאנג. כל אחת מהסיבות הללו תטופל אחרת, הן מבחינת דיקור והן מבחינת צמחי מרפא. גם התזונה תהיה בהתאם. למשל, אם נרצה לחזק דם, נוסיף למזון פירות יער, עלים ירוקים ובמידת הצורך, גם בשר אדום. האבחנה תתבסס על התשאול, הדופק של המטופל וצורת הלשון. לשון אדומה, או חיוורת, עם חיפוי או בלעדיו, שופכת אור על המצב הפנימי של האדם ועל הסיבות “הסיניות” בגינן מופיע הכאב. 

אני מאוד מאמינה בשילוב של דיקור עם מגע כמו שיאצו וטווינא, על מנת להרפות את השרירים ואת המתח הגופני והרגשי בו שרוי המטופל. 

הידעתם? מחקר שפורסם בשנת 2016, בחן את האפקטיביות של דיקור סיני אל מול פלסבו בהפחתת תדירות כאבי ראש הנובעים ממתח. המחקר מצא כי מטופלים שקיבלו דיקור סיני דיווחו על ירידה של לפחות 50% בתדירות כאבי הראש, לעומת קבוצות הביקורת.

חשוב מאוד לציין כי במצבים בהם כאבי הראש חריפים מאוד מומלץ לבצע בירור רפואי מעמיק כדי לשלול קיומה של מחלה או פגיעה, שדורשים התערבות רפואית מידית.  

הרבה בריאות, קרן מיכאלי

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?