קהילת קצרין חוגגת ראש השנה בסימן “קצרין זה הבית”

קצרין זה בית” – סיסמה זו קיבלה מימד חדש באירוע ראש השנה שנערך בפארק קצרין, שם יצאו מעל 400 איש לתחנות הפעלה שייצגו את הרובעים השונים של קצרין. משפחות חדשות שנקלטו השנה קיבלו גם עציץ לשנת זריעה ולבלוב בבית החדש


95 משפחות או במילים אחרות, מעל 400 איש הגיעו, ברכב וברגל, אל פארק קצרין לחגוג חוויה קהילתית לראש השנה בסימן “קצרין זה הבית”. האירוע הינו פרי איכותי שהבשיל מתוך שיתוף פעולה בין הארגונים השונים בקהילה ונתמך ע”י מתנדבים וספקים מהקהילה, באירוח של אחד המקומות היפים והמיוחדים בארץ, שגם הוא בקצרין.

 עוד לפני השעה 17:00 הגיעו המשפחות הראשונות לפארק קצרין, שם חיכו להם בעמדת קבלת הפנים ורדית ציטרון מהגרעין התורני “אפיקי גולן”, טל צרפתי שדות רכזת צמיחה דמוגרפית במועצה המקומית קצרין וליבי גולן רכזת מעורבות חברתית במרכז הצעירים קצרין. שלושת הנשים קיבלו את פני המשפחות בחיוך, רשמו אותן והעניקו להן במתנה את תיק קצרין יוצרת, מפה של קצרין ותוכנייה של האירוע שכללה את מפת הפארק. למשפחות החדשות שנקלטו בקצרין בשנה האחרונה חיכתה הפתעה נוספת – עציץ לשנת זריעה ולבלוב בבית החדש.

משם יצאו המשפחות הרבות לתחנות הפעלה שחולקו ברחבי הפארק לפי רובעי היישוב הקהילתי – קצרין. את רובע קדמה איישו מדריכות צוות בית הספר שדה גולן בניהולו של מני צוברי ופעילות שכללה מפה גולן צבעונית ענקית, בגודל 5 מטר על 3 מטר, עם שאלות טריוויה על הגולן. משם לרובע נווה אותו הפעיל הצוות של פארק קצרין שהחזיר אותנו בזמן לתקופה התלמודית. המשפחות התחפשו בתלבושות קדומות והתקשטו באיפור מן הטבע ולמזכרת הצטלמו בתמונת מגנט מבית הצלם הקצרינאי גרגורי “Greg Art”. מרובע נווה אל עבר גמלא שם חיכו למשפחות בנות השירות המקסימות: רעות והב וליה ציטרון. הבנות, יחד עם אורלי אטיאס מהגרעין התורני “אפיקי גולן” הפעילו תחנת יצירת כרטיסי ברכה לשנה החדשה. מרובע גמלא עברו המשפחות לרובע אפק שם חיכו להן הנשים הצעירות של “בת קצרין” במסגרת הפעילות של מרכז צעירים קצרין. הצעירות מהקהילה הדתית חני גורי ואביגיל בוקי השקיעו מזמנן כדי לבנות משחק ענק “דע את קצרין” ובו שאלות טריוויה על קצרין ולעונים נכונה הוענקו פרסים (וגם למי שלא). כמובן שאביגיל וחני לא היו היחידות, ואת המשחק הפעילו יחד עם צפייה מזומן, גפן זיו ואפרת ג’רבי. את רובע בתרא ציירו בשלל צבעים אומני קצרין ובעלי עסקים צעירים מקצרין שהציגו את יצירותיהם ואת תחום עיסוקם. מעט לפני הרובע האחרון חיכתה למשפחות הפתעה נוספת – סופר סת”ם שרשם על קלף ברכה לכל משפחה. ולקינוח ברובע חן תודות לגרעין התורני המקומי חיכתה לכל המשפחה הפעלה מוסיקלית של משה סקודניק.

לאחר שעה וחצי של מסע בין הרובעים וחוויה בין עתיקות הפארק, התרכזו כולם ברחבת בית הכנסת העתיק, שם הרימו כוסית לחיי השנה החדשה מהיין הטוב בארץ של יקבי רמת הגולן, המתיקו בתפוח ודבש, ושרו את השירים המוכרים בליווי מוסיקלי של פדיה הלפרין.

 ליבי גולן רכזת מעורבות חברתית במרכז הצעירים קצרין: “הרבה שאלו אותי איך מהשקעה של כמה ארגונים קטנים יצא אירוע קהילתי כל כך גדול מוצלח, והתשובה שלי היא כי זו יוזמה שהגיעה מהקהילה למען הקהילה. הרעיון לאירוע בראש השנה נוצר מפורום ‘בת קצרין’ שהינה קבוצה של מעורבות חברתית המגובשת מצעירות מהקהילה הדתית בקצרין שקבעה אותו לראשון לספטמבר. משם חפיפה באותו התאריך של פעילות אחרת של מרכז הצעירים ‘ראש צעיר בראש חודש’ למשפחות צעירות, גרמה לנו לחשוב על איחוד והרחבת האירוע. לאחר מכן נפגשתי עם ורדית מהגרעין התורני ועם מני מבי”ס שדה גולן ושניהם מאוד התלהבו לשתף פעולה יחד עם אבינועם מנהל הפארק שגם שמח להצטרף ולארח את האירוע. הסיפוק הוא מאוד גדול בסופו של אירוע קהילתי שכזה לראות שהמסר חדר ללב האנשים והם הצביעו ברגליים והגיעו בהמוניהם. גם התגובות בסופו של היום היו חיוביות ומחבקות ומעודדות ליזום אירועים נוספים. תודה ענקית בראשונה לקהילת קצרין המדהימה שזכינו כצוות מרכז הצעירים לפתוח איתה את השנה החדשה, לכל השותפים ולכל מי שעזר ותרם להצלחת האירוע. מי ייתן ואירוע זה יהפוך למסורת לא רק כציון לראש השנה אלא גם לחשיבות שיתופי הפעולה למען הקהילה. שנה טובה ומתוקה.”

 אבינועם ברוייאר מנהל פארק קצרין שאירח יחד עם הצוות שלו באדיבות וחמימות את קהילת קצרין: “היה אירוע יפהפה שנתן הרבה חשק לשנה של שיתופי פעולה עם כל הגורמים שמעורבים בקהילה בקצרין. מי שבא קודם כל פגש את הקהילה הכול כך מגוונת של קצרין: עולים לצד וותיקים, ילדים, מבוגרים ומי לא?! וכולם באו עם אנרגיה חיובית וטובה. מצד הפארק קודם כל טבעי לנו מאוד לארח אירוע בסימן ‘קצרין זה בית’ – יש לנו כאן בית בן 1,600 שנה, בית כנסת, בית בד ועכשיו גם ‘בית-לחם’ בו אנו אופים את הלחם לסלסלות שנמכרו בהמוניהם באירוע (מאפים חמים, לבנה, שמן זית, זעתר, זיתים, ריבה והכל בכלי חרס). מעבר לכך נהנינו להלביש פה את כולם בתלבושות המיוחדות שאירנה תפרה וגם הלבישה. כל שאר התחנות היו פשוט מקסימות והכל פה התחבר לאירוע פתיחת שנה מרגש. שאפו ענק לליבי, ויקטור וויקי ממרכז הצעירים קצרין שיזמו את האירוע והוכיחו שלמרות תקציב נמוך בשיתוף פעולה אפשר לעשות דברים יפהפיים. מחכים כבר לאירוע הבא בפארק שיהיה בסוכות – הלל עם אהודי והנגנים וחגיגה שלמה של מוסיקה חיה וטעם בחול המועד. כולם מוזמנים.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?