קבוצת סינים הגיעו לביקור בגולן

סינים מבקרים ברמת הגולן

תאמינו או לא, שמעו עלינו בסין. קבוצה מחויכת של סינים אוהבי ישראל הגיעה לביקור במדרשת הגולן, לא פספסה שום פרט ונהנתה מכל רגע. גם אנחנו


דבורה בר

הווטסאפ שקבלתי סיקרן מיד: “בשלושת הימים הקרובים, מתארחת במדרשת הגולן קבוצה של סינים (לא יהודים) אוהבי ישראל. הם מגיעים כחלק מגל תיירותי מארה”ב ומסין, לרגל 70 שנה למדינה. הם מזמינים את הציבור הרחב למסיבה, הכוללת שירים ודברים..” כך רשמה מנהלת השיווק במדרשת הגולן. למי שהגיע, נכונה חוויה יוצאת מן הכלל. כמה עשרות של סינים מחויכים, מאירי פנים ועיניים מלוכסנות וצוחקות. באמת עם עתיק, שונה מכל מה שאנו מכירים, בוודאי בסביבה הגולנית שלנו.

 במשך שהותם בגולן, הם עשו פעילות התנדבותית. ביקשו להיות כמו חלוצים של פעם. “אז שמנו להם מכושים ומעדרים בידיים וכך הכשירו עוד שביל בגולן… והיית צריכה לראות כמה מאושרים הם היו. הם פשוט חוגגים לנו יומולדת שבעים”

מה מביא אותם אלינו? מה הם מחפשים במדינת ישראל ובטח בגולן?

וונדי, רכזת הקבוצה, אישה תוססת ופעלתנית בעלת שם עברי – אודליה, מסבירה: “יש ביקוש עצום לבוא לבקר בישראל, אבל המשטר הקומוניסטי לא מרשה לתת אשרות יציאה לכל מי שחפץ”.

היא ממש רצתה להגיע לארץ ולכן צמה (כן כן, ממש) חמישה ימים, רק שתתה מעט מים ומדי יום, אמרה הרבה פרקי תהילים. יש קסם במדינת ישראל שמושך אותם לבוא הנה.

קבוצה זו היא קטנטנה ביותר, מול הפוטנציאל הסיני האדיר, שכן זו אומה גדולה כחול אשר על שפת הים. לפני מספר שנים, חגגה סין את הולדת האזרח המיליארד ושלוש מאות מיליון. כיום המספר גדול יותר.

למרות רוח הפתיחות שחולפת על סין, המשטר הסיני הוא חד-מפלגתי ונשלט על ידי המפלגה הקומוניסטית. כיום, הוא נחשב כמשטר פרלמנטרי, אך בפועל, הוא מתפקד כמשטר נשיאותי, הדומה למשטרים הנשיאותיים בפרו ובדרום קוריאה. השפה שלהם היא מנדרינית תקנית והיה מאוד מעניין להקשיב למנגינת הדיבור והפקת הצלילים של השפה. כל כך שונה ומרתק. המנטליות של קידת קידות, שהיא תוצאה של צייתנות למשטר, הדיסציפלינות שלהן הם מחויבים מעלות הרבה הרהורים.

בכל זאת, התנועה הנפשית שלהם לארץ היא מרתקת. משך כל שהותם, הם הדגישו את הרצון והקשר לעם היהודי. התקשורת התנהלה עם קצת אנגלית והרבה תרגום וסבלנות.

במשך שהותם בגולן, הם עשו פעילות התנדבותית. ביקשו להיות כמו חלוצים של פעם. “אז שמנו להם מכושים ומעדרים בידיים וכך הכשירו עוד שביל בגולן… והיית צריכה לראות כמה מאושרים הם היו”, מטעימה נעמה אברהם. “הם פשוט חוגגים לנו יומולדת שבעים”.

 

ביניים: הורה סוערת בנטור

שיאו של הביקור היה המפגש עם תלמידי המכינה בנטור והרב אביה רוזן, העומד בראשה. התלמידים שרו, רקדו עם האורחים שנשאו רגליהם בריקוד הורה סוער, בשירת “הבאנו שלום עליכם”, “הנה מה טוב ומה נעים” ותמימות של פעם השתלטה על החדר. וונדי ראיינה כל אחד מתלמידי המכינה על משמעות שמו והקשתה בשאלות מעולם היהדות: מה אומרת לך השבת? מהי משנה? מיהו הנביא החביב עליך? ועוד ועוד. התלמידים היו צריכים להפגין ידע בזרימה, נוכח השאלות המפתיעות והם לא התחמקו ולא אכזבו. ייצגו יפה את כור מחצבת לימודיהם השנה.

הרב אביה שלף מכיסו את המטבע של גמלא, לאחר שנשאל “מהו סודו של העם היהודי?”. דרך המטבע, הוא הסביר את הקשר המיוחד שנוצר בין עם ישראל לארץ ישראל, בהיותנו בגלות. ראש ישיבת אלוני הבשן,  הרב רן שמטוב, פתח בדברים על הגולן והמרקם האנושי שלו, תוך הסבר על מוסדות החינוך באזורנו. סקרנות האורחים הייתה רבה, שאלו והתעניינו בכל פרט.

לסיכום החוויה, נעמדו כולם לשירת התקווה בסינית ובעברית. הנוכחים נפרדו תוך ברכות הדדיות ותפילה לשלום ואחווה בין העמים, מתוך כבוד והדדיות.

בשולי הדברים: הידעתם שברחוב הגולן בתל אביב יש בית כנסת של עולי שנחאי וסין? לאחר קום המדינה, נבנו שני שיכונים מעבר לירקון, לעולים שבאו מסין, בעיקר מהעיר חרבין ולעולים שהגיעו משנחאי. סיפור יהדות סין הוא מרתק ומאחר שסביבה זו הייתה מחוז ילדותי, המפגש עם הסינים אוהבי ישראל החזיר אותי לימי הילדות והייתה גם לי אישית חוויה מיוחדת במינה.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?