צעדים בוגרים לוותיקים פעילים – מרפאה עם אווירה ביתית

מרפאת “גולן קייר”, במג’דל שמס, מספקת מגוון עצום של שירותים רפואיים ובראשה עומד ד”ר ספדי וג’די, רופא שהוא קודם כול בן אדם. התרשמנו והבנו – אפשר גם אחרת

רחל בן יצחק, אבנ”י אית”ן

מרפאות במג’דל שמס – מרפאת “כללית”, “גולן קייר” 2018

לפני מספר חודשים, התקיים קורס של מקדמי רפואה בקצרין, בהנחיית “המכון לתבונה”, בשיתוף המועצה האזורית גולן והמועצה המקומית קצרין.

הוצגה בקורס גישה חדשה כלפי הגיל השלישי. לטענתם, על רצף החיים, בין תקופת הבגרות לתקופת הזקנה, שוכנת מתחת לאפינו תקופת חיים חדשה. בסיום הקורס, כל משתתף הציע מיזם לקידום. עמירם גבורין, מקיבוץ מרום גולן, סיפר שוב ושוב על מרפאות מדהימות במג’דל שמס. החלום שלו הוא שיפור וקידום רמת הרפואה בגולן. החלטנו להגיע למקום ולהתרשם.

המרפאה הראשונה בה ביקרנו היא “גולן קייר”, מרפאה עצמאית. התקבלנו במאור פנים על ידי המנהל ד”ר ספדי וג’די, שהעביר לנו נתונים מדהימים על הקורה במרפאה. הוא עוסק בכירורגיה, מתפקד ככירורג שד. מכין את המטופלות שמגיעות למרפאה במג’דל לניתוח שמתבצע בבית החולים בעפולה. משמש כיועץ בבתי החולים בצפת ובפוריה. כמו כן, מתפקד כרופא יועץ בראש פינה, חצור הגלילית, קריית שמונה ורג’ר. ממונה על הכשרת רופאים בצפון. מקיים מפגש שבועי עם מנהל המחוז הצפוני, ד”ר מרדכי דיין. הוא מקושר בכל הקורה מבחינה רפואית במרחב. ד”ר וג’די דובר ארבע שפות – ערבית, עברית, אנגלית ורוסית. כך שיש מענה למגוון המטופלים במרפאה.

ללימודי הרפואה הגיע במקרה. למד שנתיים הנדסה בטכניון. החליט לעזוב כדי ללמוד רפואה. לדעתו, זהו הדבר האמיתי. עבר לאודסה ולאחר סיום לימודיו, חזר למג’דל. מסתבר כי יש הרבה רופאים אצל הדרוזים ורובם חוזרים הביתה לאחר סיום הלימודים. כך יש להם אפשרויות רבות במתן שירות רפואי של מומחים. ד”ר וג’די מודע לחשיבות של רופאים מומחים, גם מתוך היכרות עם העובדה שהאוכלוסייה מתבגרת ויש חשיבת לתת מענה לתחום.

הרפואה בקהילה

שעות הקבלה הן בין 09:00-23:00. מרפאת המומחים כוללת: רפואת משפחה ורפואה דחופה. כירורגיה כללית, כירורגיית שד וכירורגיית כלי דם. מרפאה אורטופדית, קרדיולוגית, אונקולוגית, עיניים, מרפאת נשים כולל US מוניטור עוברי, מרפאת א.א.ג., ייעוץ דיאטנית ועובדת סוציאלית,

מכון פיזיותרפיה, מכון הדמיה U.S כללי. בקרוב, מתוכננת הקמת מכון רנטגן והוספיס בית.

רוב הרפואה בקהילה נעשית מתוך מגמה להוריד את הנטל מבתי החולים. הגישה הזו היא כלל עולמית: שירותי אשפוז בית, בדיקות דם, טיפול אנטיביוטי ותרופות. כמו כן, מתקיימת הדרכה של בני משפחת החולה לטיפול.

מרפאת השיניים מיוחדת במינה, הרופא, ד”ר עוידאת אכרם, עושה את עבודתו במקצועיות ויוצר אווירה טובה. הוא מדגיש כי הימצאות תחום שיניים במרפאה, בה יש רופאים בתחומים רחבים, מעניקה לפציינטים תחושת ביטחון.

במקום יש את מגוון הטיפולים הנדרשים הפשוטים – סתימות וטיפולי שורש וגם המתוחכמים יותר, כתרים, השתלות וציפויי חרסינה. המכשור מודרני ומתוחכם. ניתן לקבל טיפול בליווי רופא מרדים. יש ציוד החייאה לחולים במצבי סיכון. חיילים מקבלים טיפולי עזרה ראשונה בחינם. כמו כן, נותנים טיפול חינמי למעוטי יכולת בעלי אישורים מתאימים. עד גיל 18, הטיפול ניתן ללא תשלום.

המרפאה משרתת את כל הקופות. זמן המתנה לתור, קצר מהמקובל. המחירים סבירים. יש הסדר עם חברות הביטוח העיקריות. עמירם ביקר במרפאת השיניים ביום שישי ושיבח את הטיפול.

ד”ר וג’די עדכן בתוצר של שיתוף הפעולה עם ראש המועצה, עם פרוץ המלחמה, במימון המועצה סופקו חמישים ערכות של ציוד עזרה ראשונה.

התרשמנו מאוד ממנהל המקום. הוא הסביר לנו בעניין, בסבלנות ובפירוט כל מה שהיינו צריכים לדעת. המסקנה היא שאפשר אחרת. ראינו, התרשמנו ואנחנו מעוניינים לשפר את המצב הרפואי במרכז ובדרום הגולן.

ד”ר וג’די הציע לעזור לנו ולפעול אתנו ליצירת השינוי. אנו מברכים על כך מאוד התרשמנו ממנו כרופא, כמנהל ואדם הגון ואכפתי. באידיש אומרים “מענטש”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?