צוות קליטה 2020

ימי הקיץ הם ימים של התחדשות, של מעברי דירה ליישוב, או מחוצה לו. לכן, לא בכדי יולי ואוגוסט הם החודשים העמוסים ביותר של צוותי הקליטה והעומדת בראשם, רכזת צמיחה דמוגרפית במרכז צעיריםקצרין, קרן ביצו


הקיץ האחרון, היה עמוס במיוחד בקצרין. עשרות משפחות חדשות הגיעו וידיהן של נשות צוות הקליטה במרכז צעיריםעמוסות בכל טוב, מוכנות לצאת לחלק ולקבל את פניהם של התושבים החדשים, להכיר להם את הקהילה ואת המקום החדש אליו הגיעו. בעקבות גל הקליטה האחרון, פתח צוות הקליטה את לבו ואת רצונו שנכיר אותן, נשמח אתן על ההגירה החיובית וכמובן, אם נרצה, נצטרף לצוות הנהדר שלהן.

קרן ביצו, רכזת צמיחה דמוגרפית במרכז צעירים“: “היום, לאחר שנים של עבודה, הצוות מונה 23 מתנדבים מקסימים, שמחולקים לקבוצות: צוות קליטה ראשוני, צוות מלווה וצוות מתכנן“.

צוות הקליטה הראשוני הוא הצוות שנפגש וקולט את המשפחה החדשה, עם הגעתה לקצרין. לעתים, הקשר ייווצר עוד טרם ההגעה, בעקבות אירועיחשיפהכאלה ואחרים של המשפחות עםמרכז צעיריםקצרין.

קליטת משפחה חדשה כוללת הגעה לבית המשפחה ביום המעבר לקצרין עם ידיים מלאות כל טוב ודברים טעימים, אוזן קשבת ובעיקרמתן תחושה נעימה. זה נותן אתנחתא מיום המעבר הלחוץ והמעייף והופך כמה דקות לנחת וחיבוק קהילתי

קליטת משפחה חדשה כוללת הגעה לבית המשפחה ביום המעבר לקצרין עם ידיים מלאות כל טוב ודברים טעימים, אוזן קשבת ובעיקרמתן תחושה נעימה שמישהו הגיע לקבל את פניהם, שחשבו עליהם. זה נותן אתנחתא מיום המעבר הלחוץ והמעייף והופך כמה דקות לנחת וחיבוק קהילתי.

הצוות המלווה מכיל משפחות ותיקות שמלוות את המשפחות החדשות בחצי השנה הראשונה שלהן בקצרין. בדרך כלל, הליווי יכלול הליכה משותפת לאירועי המועצה והמתנס, שבתות, טיולים יחד ובעיקרמתן תמיכה וחיבוק קהילתי ארוך טווח. לפעמים, השידוך נעשה עם משפחות שיש להן ילדים בגילאים דומים ואז החיבור מאוד קל גם לבתי הספר ותנועות נוער. משפחה ותיקה שמקבלת לביתה משפחה חדשה משפיעה מאוד על אופן הקבלה של המשפחה ותהיה חלק מהחלטת המשפחה להישאר.

הצוות השלישי, אחרון חביב, הוא הצוות המתכנן. צוות זה כולל מתנדבים שבונים ומתכננים אירועים מחברים בין משפחות צעירות לוותיקות וחיבור לקהילת קצרין המדהימה שלנו. התפקיד שלהם חשוב במיוחד. הם יושבים וחושבים כיצד להטמיע את המשפחות החדשות בבליל הקהילתי שלנו, כיצד לגרום להן להרגיש שהן תמיד היו חלק.

קרן: “זה הסוד שלנו, הקהילה. אנחנו יודעים לתת הכול, תמיכה, חיבוק, הרגשה נעימה, אירועים קהילתיים והקשבה“.

עם חיוך ועוגיות

בהובלתה של קרן ביצו, יודפת באס מנהלת ביד רמה ובהתנדבות מלאה את המשפחות המלוות. יודפת עצמה, היא ומשפחתה, נקלטו בקצרין לפני 22 שנה, לאחר שהות של ארבע שנים בארהב.

יודפת: “‘נחתנוגוני בעלי ואני בקצרין. היינו זוג צעיר עם תינוק בן חצי שנה, רחוקים ממשפחה וחברים, הגרים באזור המרכז, או בארהב. התגוררנו כשבועיים אצל מכרים (בני משפחה של חברים) שאירחו ופתחו את ביתם השכור בפנינו. אחר כך, שכרנו דירה בשכונת גמלא וצוות הקליטה שלנו היו למעשה השכנים הוותיקים בבניין, שדפקו על דלתנו כדי להגיד שלום ולהזמין אותנו להרמת כוסית, לכבודנו. כתושבים חדשים בקצרין, ללא קרובי משפחה וחברים קרובים בקצרין ובצפון הארץ, השכנים והתושבים הוותיקים היוו כמשפחה עבורנו. בשנים האחרונות, החלטנולהעביר את זה הלאהועשינו בעצמנו קבלות פנים למספר משפחות חדשות. החיבור בינינו היה טבעי וטוב, הפכנו לחברים טובים וגם הם מאוד מעורבים בקהילה.

אני מאחלת למשפחות החדשות קליטה טובה ומהירה, השתלבות ומעורבות בקהילה, פרנסה ואיכות חיים טובה והרגשה שקצרין היא בית ומשפחה. אני מאמינה שכך הם יהיו השגרירים הטובים ביותר ליישוב וממה שאני מתרשמת, זה עובד מצוין. התושבים החדשים לא מפסיקים להתפעל מהמחשבה, הדאגה, החום והאהבה שמעניקים להם אנשים זרים לגמרי“.

לפני כשנתיים, עברה אסתר אגוזי שטרן, יחד עם בעלה יוני ושתי הקטנטנות אביה ורוני, לקצרין. הליווי וההרגשה שהיא קיבלה מצוות הקליטה היה כל כך משמעותי בשבילה, שהיום היא נמנית עם האנשים שמגיעים למשפחות החדשות עם דברי מתיקה וחיוך, על מנת להפוך את הכול לטיפה יותר קל ונעים.

ליד: אסתר: “אנחנו גרים בקצרין כבר שנתיים ואנחנו כל כך שמחים על הבחירה הזאת. הקהילה מקסימה ונעימה. קבלת הפנים שחיכתה לנו עם המעבר לכאן נתנה לנו את החותמת שבחרנו נכון ולכן, החלטתי שגם אני רוצה לתת לאחרים את ההרגשה הזאת

אסתר: “אנחנו גרים בקצרין כבר שנתיים ואנחנו כל כך שמחים על הבחירה הזאת. הקהילה מקסימה ונעימה. קבלת הפנים שחיכתה לנו עם המעבר לכאן נתנה לנו את החותמת שבחרנו נכון ולכן, החלטתי שגם אני רוצה לתת לאחרים את ההרגשה הזאת ובחרתי להיות בצוות הקליטה, בכדי לנסות ולהקל על תושבים חדשים, בדיוק כמו שהקלו עלינו ועזרו לנו, כשהגענו. מעבר לזה, החיבור לצוות הקליטה מעניק לי סיפוק וחיבור לחיי הקהילה בקצרין. אני מאחלת לכל המשפחות החדשות לשמוח בבחירתן, למצוא כאן את ביתן. אני אגיע עם חיוך ועוגיות“.

מודל מנצח

מנהלתמרכז צעיריםקצרין, מירב שני: “לפני כשלוש שנים, כשקרן נכנסה לתפקידה, היה לי ברור שצריך לבנות מודל ראוי ומשמעותי לקליטת משפחות חדשות וצעירות לקצרין. עם הזמן, בנינו מודל המבוסס על קהילתיות ומעורבות חברתית. המשמעות היא שתהליך הקליטה מתחיל מהרגע שבו משפחה מתעניינת ועד חצי שנה אחרי הקליטה. המשפחה החדשה מקבלת עיטוף וחיבוק שלמרכז צעיריםושל הקהילה.

אני מאמינה שמשפחה שנקלטה בקצרין, תמשיך לגור בקצרין לטווח הארוך, ברגע שיהיה חיבור לקהילה ותהיה מעורבת קהילתית. לכן שמנו דגש במודל הקליטה על החיבור הקהילתי, על הדוגמה האישית של משפחות ותיקות, שבאות לקלוט משפחות חדשות, הזמנות לאירועים קהילתיים שונים ולמפגשים חברתיים בין המשפחות.

אי אפשר להגזים בחשיבות של החיבור הזה לקהילה. החיבור הוא נקודת המפתח להצלחת הקליטה ולביסוס המשפחה בקצרין לטווח הארוך. בחרנו להשתמש במעורבות החברתית של התושבים הוותיקים, שלוקחים חלק בעצמם בליווי, בתמיכה החברתית והקהילתית של המשפחות החדשות, מתוך אמונה שהחיבור האישי בין תושב לתושב הוא משמעותי לקליטה. באמצעות המודל המנצח שבנינו, כל קיץ (זו השנה השלישית) אנו מצליחים להגיע ולקלוט כ-60 משפחות חדשות ובשנה מלאה כ-100 משפחות חדשות וכל משפחה מקבלת תשומת לב שווה ומלאה.

בחודשי הקיץ, אנו מרגישים את העומס, אך בעזרת הקהילה, אנו לא מוותרים על אף משפחה חדשה שתעבור קליטה מיטבית דרךמרכז צעיריםקצרין“.

קרן: “בתפקידי כרכזת צמיחה דמוגרפית, אני מרגישה שליחות וסיפוק בהגדלת כמות התושבים בקצרין. להביא לכאן משפחות חדשות וצעירות ולדאוג לרווחתן ולקליטתן המיטבית בקצרין. ביחד עם קקל ועמותתארץ עיר‘, שמשקיעה משאבים בקליטת משפחות חדשות בקצרין, בנינו מודל קליטה שיוצר תחושת שייכות וקהילתיות אצל המשפחות הנקלטות, באמצעות צוות הקליטה, הפועל למען המשפחות ותורם מזמנו החופשי. בהזדמנות זו, ברצוני להודות לכל אחת ואחד מכם, על המחשבה, הזמן והנתינה. אני מאמינה ששייכות למקום בו אתה גר היא הסיבה שמשפחה תמשיך לגור בקצרין לאורך זמן“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?