פתיחת שנה ב”עיינות” – יהדות ישראלית במרכז הקהילתי גולן

אין כמו חודש תשרי וחגיו לדיוק הזהות היהודית-ישראלית. פתחנו את השנה בכמה מפגשים מיוחדים, ואנחנו רוצים לספר לכם על זה!


דוברות מרכז קהילתי גולן

סיורי סליחות בעין קשתות, בשותפות עם בית ספר שדה “קשת יהונתן”

מיזם חשוב ומרגש, שבמסגרתו הצענו לבתי הספר פעילות תוכן לקראת יום כיפור. יותר מ-1,000 ילדים בגולן והוריהם, חוו ערב משמעותי בימים מיוחדים אלו, שבין כסה לעשור, ימים שמזמינים אותנו להתבונן פנימה ולחשוב איך אנחנו משפרים משהו לקראת השנה החדשה. כל בית ספר לקח את הנושא למקום מעט שונה. ב”אביטל”, לדוגמה, הייתה זו פתיחת שנת הבר-מצווה והם מספרים:

“רגע לפני שהשנה החדשה מתחילה, נפגשנו, הורים ותלמידי כיתות ז’, בעין קשתות, לציין את פתיחת שנת המעבר מילדות לבגרות, שנת בר/בת-המצווה שלנו. זה היה ערב מרגש, בו חווינו חיבור משמעותי לזהות היהודית-ישראלית-גולנית שלנו. צוות ההדרכה דאג לפעילות מקצועית, מעניינת, חווייתית ומשמעותית – החל משיח במעגל הסליחות ומשמעותן, הסבר על עין קשתות והמקום והצגה חווייתית להמחשה. המופע המוזיקלי כולו נסב סביב הפיוטים והנעימות של חודש אלול.

יעל פסבורגר, מיונתן: “זו הייתה חוויה מפתיעה ועמוקה. ערבוב אינטליגנטי ומוקפד של פיוטים יהודיים עמוקים, בניחוח פרסי מעורר געגוע, שכל כך התאים לחודש תשרי, יחד עם לחנים עדינים לשירה עברית גבוהה. יצאתי לבילוי והגעתי למילוי”

“תודה על ההזדמנות לרגע אינטימי, כה משמעותי ומרגש עד דמעות, בין ילד לאביו/אמו, כשברגע נדיר בבית הכנסת הורה העניק ספר תנ”ך לבנו/בתו והילד העניק להורה מכתב מרגש שכתב מבעוד מועד והקדיש להוריו”. (מירי קידר והילה קודיש, ביה”ס “אביטל”)

אביתר בנאי – מופע פתיחת השנה, באירוח גבעת יואב

בשבוע שעבר, אירחו גבעת יואב את כולנו, להופעה על הדשא של אביתר בנאי, מה שדוד וולף, מנהל קהילת גבעת יואב, קורא לו “תרבות איכותית בחצר האחורית”: “מבחינתי, היה כיף לראות אנשים מכל רחבי הגולן מגיעים ואני חושב שרק בזכות השותפות עם המרכז הקהילתי ו’עיינות’, היה אפשר להביא לכאן זמר ברמתו. הייתה אווירה מחברת ואחלה דרך להתחיל את השנה עם חשק לראות איך עושים משהו כזה שוב וההבנה שזה אפשרי!”.

דבורה מוי, מאבנ”י אית”ן, שיתפה: ” מה שאהבתי זה שזה היה לכולם – כולם היו באותו מקום, לא אירוע סקטוריאלי, כולם שרו אותם שירי תפילה, פסוקים מתהילים, בלי כוונה להחזיר בתשובה, מעמד חווייתי, פשוט ומרגש בשביל כולם”.

מורין נהדר – מופע פיוט פרסי לחגי תשרי

עוד אירוע תרבותי איכותי התרחש בשבוע שעבר, בביתם של רקפת ועמיחי צור, ביונתן. מורין נהדר, זמרת פיוטים ושירה פרסית, עם קול עמוק והרבה כוונה, הגיעה אלינו והביאה טעם חדש לימים האלה.

יעל פסבורגר, מיונתן: “זו הייתה חוויה מפתיעה ועמוקה. ערבוב אינטליגנטי ומוקפד של פיוטים יהודיים עמוקים, בניחוח פרסי מעורר געגוע, שכל כך התאים לחודש תשרי, יחד עם לחנים עדינים לשירה עברית גבוהה. בכלל, המקום הזה, הסלון של עמיחי ורקפת, הוא בשורה וחידוש אמנותי. הרגשתי כאילו ישבנו כולנו יחד לשולחן שבת – אנשי הגולן, מורין נהדר וגדולי תרבותנו. יצאתי לבילוי והגעתי למילוי”.

קבלת שבת בכפר חרוב

לילך אסולין, מכפר חרוב: “ביום שישי האחרון, נערך בכפר חרוב אירוע קבלת שבת והתרמה לאיל”ן. זו כבר שנה רביעית שנערך אירוע כזה, בשיתוף חברי קהילת כפר חרוב ומרכז ‘עיינות’, במרכז הקהילתי גולן. נהנינו ממזג אוויר נפלא, מדוכנים מגוונים של מוצרים שנתרמו על ידי מפעלים ועסקים בגולן ואנשי הקהילה, קרקס ‘לוקו’ הפעיל את הילדים שלא רצו להפסיק, ילדי הגולן, בהנחיית אופיר מיטרני, ניגנו ושרו ויחד קיבלנו את השבת ואת השנה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?